Marktplaats/Vinted #2

3 likes

Wat een bizar lage bedragen eigenlijk waar je maar voor verzekerd bent :sob:

4 likes

Vanuit Vinted krijg je het wel terug via kopersbescherming

7 likes

Klopt. Via de verzendmaatschappij krijg je tot de bedragen vergoed die daar aangegeven staan en de rest zal Vinted dan vergoeden.

2 likes

Geldt dit ook voor de verkoper dan eigenlijk? Of krijgt die wel alleen het verzekerde bedrag?

Voor beide partijen!

3 likes

De verkoper krijgt niet per se de rest van Vinted vergoed hoor! Maar de koper sowieso wel het hele bedrag.

3 likes

Ja dit zocht ik! Dankje!!

1 like

Ik heb vorige maand 2 bestellingen gegaan bij 2 verkopers en die hebben hem allebei geannuleerd. Nu heb ik de terugbetaling nog niet ontvangen. Als ik de voortgang bekijk geeft hij aan dat hij eind maart al overgeboekt zou zijn. Nu heb ik contact opgenomen maar nu geeft Vinted aan dat ik contact moet opnemen met de bank.
Heeft iemand dit ook een gehad?

Helaas niet. Alles al gecheckt en nu vragen ze om bankafschriften. Vind het toch een beetje gek

2 likes

Heb je de oorspronkelijke betaalmethode gecheckt? Dus creditcard/paypal als je dat hebt gebruikt

Ja had via iDeal betaald. Heb het gevonden, niet onder mangopay/Vinted maar ppro payment blijkbaar. Bedankt’

2 likes

Ik had schoenen gekocht via mp bij een winkel, heeft die man me twee verschillende maten opgestuurd (hij verkocht 2 paar). Dus ik moet 1 schoen opsturen en dan stopt hij die andere erbij. Ja helemaal kut natuurlijk. Kost me gewoon veel moeite om dat dan weer helemaal te moeten inpakken en terug te sturen en nu gaat die vent ook nog zeuren dat het lang duurt :angry:

3 likes

Ik heb twee kasten te koop staan waar gewoon geen interesse voor is.
Mijn interieursmaak is toch niet zo slecht :joy::joy::joy:

1 like

Voor dat oordeel hebben we foto’s van de kasten in kwestie nodig.

17 likes

Als iets uit het buitenland moet komen is het op zich niet heel gek dat de verzendkosten vrij hoog zijn toch? Snap dat t ruk is voor een topje van twee euro, maarja…

Nee dat is ook zo hoor, maar die 9 euro voor DHL zie ik vaak voor bezorging uit België terwijl Frankrijk of Spanje dan goedkoper zijn. Ik had het laatst ook bij een verkoper die ook Homer had aangevinkt maar dat verschijnt dan toch niet als optie. Geen touw aan vast te knopen

1 like

Nah wat raar dan idd.

2 likes

Er is een bepaald item dat ik heel graag wil kopen op Facebook Marketplace. De verkoper heeft het gisteren geüpload en ik zag het dezelfde dag nog. Ik wou een bod uitbrengen, maar die knop op Facebook gaf steeds maar een foutmelding dus heb hem een berichtje gestuurd via marketplace. Hij heeft het echter niet gezien, dus ik heb vandaag nog een berichtje gestuurd. Mijn moeder kreeg dezelfde foutmelding bij bieden, dus heeft ze ook een berichtje gestuurd. Hij heeft de berichten nog niet geopend/gezien, ik vraag me af of hij er überhaupt een melding van krijgt.

Nu ben ik in dubio wat te doen, nog een bericht sturen (via messenger - dus andere locatie, misschien ziet hij die melding wel?) of niet. Aan de ene kant voel ik me een stalker, aan de andere kant ben ik bang dat het item verkocht raakt inmiddels. Het is iets wat niet zo heel vaak online komt en was toevallig vorige week net te laat met eentje op marktplaats. Het is een heel specifiek iets waarvoor ik al lang de tweedehandssites in de gaten houd en 90 minuten rijden, dus ik heb er best wat voor over :stuck_out_tongue: Advies is welkom…

Nog wat extra info: de advertentie staat gewoon nog actief. Hij heeft in het verleden een vijftal advertenties staan die als ‘verkocht’ gemarkeerd zijn en heeft tegelijkertijd met deze advertentie een vijftal nieuwe online gezet. Dus lijkt me wel iemand met ervaring met online verkopen.

Ja wel lastig! Ik weet dat berichten van onbekenden niet in de inbox terechtkomen maar eerst als berichtenverzoek. En daar kijkt bijna nooit iemand. Ik kijk er eens in de zoveel maanden als ik er aan denk en dan zie ik soms ineens dat mensen me probeerden te contacten.

Nog meer berichtjes sturen heeft denk ik geen zin omdat ze allemaal op die plek terechtkomen.

3 likes