Marktplaats/Vinted #2

Bij mij is het inmiddels weer terug maar bij jou (nog) niet dus?

En ohh wat erger ik me toch steeds weer aan de mensen die iets uploaden als nieuw zonder kaartje-conditie maar dan in de beschrijving zetten dat ze het een paar keer gedragen hebben. Zet het dan in voor zeer goed?!

6 likes

Ik wil mijn grote (hele zware) stalen kast verkopen, alleen zie ik er een beetje tegenop qua verkoop omdat je echt 3 man nodig hebt om ‘m te kunnen verplaatsen. Diegene moet dan ook echt met een aanhanger komen

Zouden jullie dan de prijs laag houden om het dan toch een beeeetje aantrekkelijk te houden? Kast is echt nog in hele goede staat en was 5 jaar geleden 800€.

Ik heb all stars gekocht maar pakte ze uit en wel duidelijk nepperds. Hoop dat de verkoper een beetje redelijk doet.

Voor mij helpt het na te gaan: stel, ik zoek dit en wat heb ik ervoor over? Zeker als het best wel een opgave is qua vervoer want dat zit er toch al bij inbegrepen. Misschien het met een nader overeen te komen-prijs optie inzetten?

@Kauai Noh, wat balen! Hopelijk kom je tot een goede oplossing met de verkoper.

1 like

Oud ijzer levert €0,15/kg op :laughing:

1 like

Als ze ‘m komen halen prima :joy: wil dat ging gewoon weg hebben en elke euro is dan prima

Als je hem voor gratis zet staan er zo 10 kampers voor de deur met een aanhanger. :stuck_out_tongue_winking_eye:

1 like

Via Vinted of MP? Want als het Vinted is zou ik het gewoon melden.

5 likes

Ja heb t gemeld maar dan gaat het weer langs de verkoper, pas na 2 weken gaat Vinted ingrijpen

1 like

Als het goed is treed Vinted wel op bij nep artikelen.

2 likes

Heb je hier andere ervaring mee? In de uitleg staat duidelijk na 2 weken maar misschien is dat met nep idd anders

2 likes

Ja zie je, nu moet ik zelf de verzendkosten van de retour betalen. Dat vind ik echt niet fair

3 likes

Recent iets soortgelijks verkocht. Hele zware kast, meerdere kopers gehad die interesse hadden. Ik heb ze allemaal afgewezen nadat geen enkele koper met een aanhangwagen zou komen (ff de achterbank van de auto plat, dan lukt het vast wel :roll_eyes:) en tillen moest wel lukken met twee man.
Mens, het is mijn kast en weet echt wel hoe dat ding te vervoeren is.

Uiteindelijk komt er binnenkort iemand die nu al heel goed voorbereid is. Al het eea geregeld om het makkelijker te tillen en gaat ook met een aanhangwagen komen. Zelfs extra mankracht nemen ze mee dus ja, dat voelt dan wel goed. Als iemand hem echt wilt dan komen ze wel hoor!

3 likes

Huh da’s vreemd? Heb ook weleens gehoord van dat je van Vinted support dan het artikel kapot moet maken en dat dan aantonen (dat je het kapot hebt gemaakt) via foto’s. Als ze dat dan goedkeuren krijg je je geld terug. Hoewel ik dat kapotmaken ook geen oplossing vind, vind ik terugsturen op jouw kosten helemaal absurd?

1 like

Ik heb nu al twee keer gehad dat ik iets verkocht had en dat het dan niet opgehaald wordt. Het is nu weer terug naar mij gekomen en dan geven de kopers aan het nog een keer te willen kopen en vervolgens doen ze niks
 “ja ik zie er toch vanaf”. Ik vind het zo hondsbrutaal

2 likes

Dat heeft de verkoper dan aangegeven volgens mij, dat zij de retourkosten niet gaan betalen. Ik zou Vinted support inschakelen hierover, vind ik idd ook niet fair voor een nep artikel. Ik heb recent nep adidas schoenen gekregen via Vinted en toen zijn de retourkosten na zeuren wel betaald door de verkoper

4 likes

Ja ga ik doen, dankje! Gedoe zeg

1 like

ik heb iets gekocht op vinted (nog niet verzonden) en nu is het lid ineens geblokkeerd, zo irritant en ik snap ook niet waarom want diegene had gewoon normale reviews. ben benieuwd of die blokkering wordt opgeheven of ik m’n geld terugkrijg oid

1 like

Ik kijk de laatste tijd vaak op 2dehands, de Vlaamse tegenhanger van Marktplaats en godver het boomergedrag daar

Zij zijn natuurlijk niet met internet opgegroeid maar het idee van zoektermen is zo gek toch niet hĂ©? Ik zag net een advertentie voor een boek van Petra De Sutter, titel ‘(Over)leven’ en de titel van de advertentie is dan “transgender verhaal” en de beschrijving “boek over minister De Sutter”. Hoe moeten mensen dit nu vinden hahahahaha.

Of een hoop jasjes in één advertentie met de boodschap “35 euro is minimumprijs, passen op aanvraag”. Goh misschien is de maat wel handig :slightly_smiling_face:

Of een foto van een hele dunne staande lamp voor een drukke achtergrond zodat je de lamp nauwelijks kunt zien. En de foto staat op z’n zijkant.

Edited to add: “vintetch” “vinted” “vintuge”
 :joy:

6 likes

Ik kocht een mooie jurk voor een bruiloftsfeest maar de verkoopster reageerde maar niet.

Blijkt dat ze aan het verhuizen zijn en haar verkoop op “vakantie” had gezet.
Nou dat werkte dus ook niet helemaal.

Maar ik heb nog tijd dus ze gaat toch de jurk zoeken omdat het voor een feest is. :smiling_face_with_three_hearts:

3 likes