Marktplaats/Vinted #2

Heb je niet kans dat het gewoon alsnog opgestuurd wordt? Dit hoeft toch geen bedrog vanuit de verkoper te zijn?

2 likes

Tuurlijk kan dat, maar die kans lijkt me eigenlijk klein, als iemand al ruim een week nergens meer op reageert. Je kan een verzendlabel maar 5 dagen gebruiken dus dan moet ie een andere kopen. Misschien ben ik te negatief hoor en ik heb ook nog geen aangifte gedaan maar kan me niet voorstellen dat iemand ineens denkt oh shit moest nog een pakket versturen 2 weken na dato.

1 like

Ik heb nu iets raars met vinted (go), 1 pakketje staat al 6 dagen stil op verzenden naar pakketpunt (laatste stap, mijn opgegeven pakketpunt), vraag me af of deze nog gaat komen.

En een andere is ipv op het aangegeven punt, naar een ander punt gestuurd. Maar dat is hier > 15 km vandaan, in een andere stad. Terwijl er hier in de stad 4 punten zijn. Die kan/wil ik niet ophalen. Is meer dan 25 min enkele reis met de auto. Als je het noet ophaalt en teruggestuurd wordt, krijg je dan je volledige geld terug?
Heb al wel een ticket geopend via vinted maar vind die antwoorden nooit zo goed.

2 likes

O ja shit overheen gelezen. Ik duim voor je maar snap ook dat je het niet meer verwacht

1 like

Nav de ergernis over marktplaats: kan er iets misgaan als je in die situatie de verkoper bent? Ik heb iets verkocht en geld is overgemaakt naar de tussenrekening. Koper heeft gevraagd het iets later te verzenden ivm dat hij het nog niet kon ophalen. Kan dit nadelig voor mij uitpakken? Volgens mij niet toch… na 7 dagen wordt het geld automatisch overgemaakt en als hij bezwaar maakt dat hij het nog niet gekregen heeft kan ik de chat overleggen waar hij zelf in gevraagd heeft het later te versturen… of zie ik iets over het hoofd?

4 likes

Irritant dat het zo loopt! Heb je al iets anders op het oog?

@Aardbeitje en dan komt dus omdat je niet binnen 7 dagen hebt aangegeven dat je het nog niet binnen hebt? Wel stom zeg… Verzendlabel gaat toch ook via marktplaats, waarom dan daar geen controle op net als idd bij Vinted?

Nee nog niet, ik ga van de week even de stad in voor een top bij een rok die ik al heb.

Nu de verkoopster op vakantie is komt er ook nog geen bevestiging van haar kant zodat ik mijn geld terug krijg 🫣

3 likes

Ik zag wel iets soortgelijks voorbijkomen op marktplaats, was vila flow jurk sage green oid, maar geen idee welke maat je nodig hebt

2 likes

Ja🫠 echt een rare service, ze kunnen bij marktplaats ook gewoon zien dat het label helemaal niet is gebruikt en de verkoper niet meer reageert maar ze doen alleen wat als je dat binnen 7 dagen aangeeft. Nou heb er weer van geleerd haha

1 like

Direct gekeken maar niets wat er op lijkt dus die is vast al weg
Dank je in ieder geval!

1 like

Het ging om

Samenvatting

2 likes

Dank je maar niet mijn model. Ik ben meer een A-lijn type.

Ik zie mijn jurk ook bij only nieuw. Maar ik wilde niet nieuw kopen.

Je kan m eventueel ook kopen, en als ie optijd via Vinted komt terugbrengen en anders wel houden haha?

2 likes

Wel echt jammer zo… Idd wel les voor de volgende keer :’)

@Madam-Mikmak hopelijk vind je een mooie top voor bij je rok!

1 like

Pff heb echt een slechte week met Vinted. Eerst iemand die ondanks dat een kleine beschadiging duidelijk op de foto en in de beschrijving stond daar moeilijk over ging doen. Ze mocht van me op eigen kosten terugsturen omdat het er wel echt duidelijk stond, maar dat deed ze niet en toen ging ze een slechte review achterlaten.

Nu iemand die bij een nieuw product met prijskaartje aangeeft dat ze het een mooi kledingstuk vindt maar niet kan dragen omdat het klein valt. Ja geen idee, het is nieuw dus ik heb het nooit gedragen ze zegt ook niet wat ze verder wil, maar wat doen jullie in zo’n geval? Het gaat echt om een rokje van 4 euro (nieuwprijs was 20), dus ik ga haar niet op mijn kosten laten retourneren. Heb hem ook gewoon volgens de maat die erin staat geplaatst :woman_shrugging:t2:

Terugsturen op kopers kosten en anders pech. Risico van het vak als je via vinted koopt.

5 likes

Oh ik blokkeer dat soort mensen altijd gewoon of antwoord ze dat ik geen winkel ben. Is het risisco van het vak als iets niet past en dan verkopen ze het zelf maar weer door als ze er niet tevreden mee zijn. Jij kan er niks aan doen dat zij er niet inpassen. En jij hebt voor die 4 euro al best veel werk gedaan qua inpakken en versturen, ik zou geen zin hebben om dan weer dat pakket te moeten ophalen en opnieuw te uploaden/versturen naar de volgende koper.

8 likes

Onlangs had ik een blouse gekocht in een andere kleur van hetzelfde model wat ik al heb maar die nieuwe viel echt wel twee maten kleiner ondanks niet een donkere kleur want dat valt vaak kleiner door het verfproces. Kon gaan zeuren van: past nie! maar kom, voor de 2 EU (!) die ik ervoor heb neergelegd ga ik echt niet zeuren. Je bent immers geen winkel waarbij je kan terugbrengen na x dagen om y en z redenen?

1 like

Nou het wordt nog mooier. Had een berichtje gestuurd dat ik daar niks aan kan doen, maar dat ze hem mag terugsturen op eigen kosten.

Krijg ik als reactie:
Wel hoort u de werkelijke maat te vermelden, niet de vermelde maat. (Staat in de verkoopregels)
Zou dus wel zo netjes zijn bij de foto’s er een meetlint bij te leggen, of om de daadwerkelijke maten erbij te vermelden, mocht u niet zeker zijn of de vermelde maat de werkelijke maat is.
Gaat in dit geval om 2 maten te klein, iets anders dus dan een paar cm.

En nu wil ze mijn adres hebben om het terug te sturen. Die is niet goed hooršŸ˜†

Vanaf vandaag is Vinted Nederland ook bij Duitsland aangesloten :tada: verzendopties zijn nog beperkt maar ik kijk nu al uit om mogelijk goeie Duitse deals te scoren!