Marktplaats/Vinted #2

Belgie is allang aangesloten?

Oh echt? Oeps. My bad in dat geval :sweat_smile: aangepast en dank voor de correctie!

1 like

Soms is het heel leuk om te zien wat voor verschillende soorten mensen dingen komen halen als je iets verkoopt op Marktplaats. Ik had een dubbele plaat uit mijn collectie van Meat Loaf te koop gezet, hele nette reactie van een jongen gehad, snel reageren en netjes op afgesproken tijd voor mijn deur. Was het nog een heel jong jochie die op zijn fatbike kwam en totaal anders dan ik had verwacht. Heel leuk. Vroeg ook of ik nog meer platen had in zelfde genre, had ik helaas voor hem wel maar niet te koop. Hij blij en ik blij.

12 likes

Alleen die verzendkosten :sob:

1 like

Hoop dat dhl er gauw bij komt, die is ook duur maar tenminste geen 10 euro :smiling_face_with_tear:

Het valt me op dat de Duitse verkopers vaak in hun tekst hebben staan dat ze alleen betaald willen worden dmv Paypal en dat je eerst contact met hen moet opnemen en niet via Vinted zelf mag bestellen. Weet iemand waarom dat is?

2 likes

En dan via familie en vrienden inderdaad want “goedkoper” oftewel geen kopersbescherming terwijl jij die toch als koper op je neemt. Ik gebruik die optie op PayPal alleen voor zij die daadwerkelijk in die groep vallen want ja, je hebt dan wel geen fees te betalen voor beide partijen maar ook geen enkele vorm van bescherming.

Zag wel al een paar DPD opties met die Duitse add-on maar mijn standaard duale punt met DHL en DPD werd niet gevonden en alleen UPS. Las wel via Reddit dat de prijzen omlaag zouden gaan per 12 juni maar waarom dan pas is me ook een raadsel.

2 likes

Ik vind het nieuwe beginscherm van Vinted echt ruk. Voorheen gaf ie suggesties op basis van verschillende merken die je dan kon aanklikken en nu is alles gewoon onder elkaar en door elkaar te zien. :sob:

5 likes

Ik heb mn 1e koper uit Duitsland, was even bang dat het weer een of andere onmogelijke verzenddienst ging zijn maar is dpd.

Ik heb wel serieuze problemen met vintedgo, 7 pakketjes al langer dan 2 weken onderweg en lijken vast te blijven hangen in het sorteercentrum, herkent iemand dit?

Niet herkenbaar. Zitten ze ook echt vast op één sorteercentrum of gaan ze van sorteercentrum naar een sorteercentrum dat weer wat dichter bij de ontvanger zit? Dat kan je zien bij de details.

1 like

Nee ze blijven in sorteercentrum breda hangen, worden wel vaker daar gescand (of update iig).

Het ligt niet aan mijn pakketpunt. Dat zit niet vol en krijgt dagelijks binnen.
Er is wel een ander punt in mijn stad wat niet loopt en waar zij de zakken van hebben gekregen, maar ik heb nooit op dat punt laten leveren.
En een ander pakketje is op een ander punt dan gevraagd geleverd, meer als 15 km hiervandaan terwijl er zoveel punten dichterbij in de buurt zijn. Deze ga ik niet kunnen ophalen en gaat terug naar verkoper (heb ik met haar afgestemd). Echt chaos lijkt het.

Meeste is niet zo belangrijk maar er zit eem cadeautje bij wat ik zaterdag nodig heb, heb het meer dan 3 weken geleden gekocht en was ook al direct verstuurd dus daar baal ik wel van. Is een kinderverjaardag dus kan het ook niet later geven.

Iemand uit DL wil iets bij mij kopen op Vinted, maar ze ziet geen koopknop. Ik ook niet bij haar. Toch nog niet helemaal goed gegaan met DL toevoegen? Of iemand een hack? :sweat_smile:

Nog gelukt? Wellicht kun je haar een bod sturen?

1 like

's Avonds als pakketpunten dicht zijn is er inderdaad niks meer mogelijk lijkt het. Gisteravond kon ik alleen een bericht sturen naar iemand in DLD en nu is de buy now-knop terug. Ga even kijken of die weer gaat verdwijnen zodra de punten dicht zijn vanavond.

2 likes

Ja vanochtend deed ie het wel weer! Maar nu reageert ze niet op mijn berichtje :woman_shrugging:

4 likes

Ook lekker dan :sweat_smile: hopelijk wel snel reactie en een verkoop!

1 like

Nou heel raar verhaal, dat was het dus ook niet. Hij had het verzonden met een ander verzendlabel omdat ie verlopen was en we kregen geen meldingen van elkaars berichten. Uiteindelijk heeft ie me via linkedin gevonden en heb ik nu mijn product alsnog en hij vond het heel erg dat ik dacht dat ie me opgelicht had haha.

Lang verhaal kort; marktplaats chat heeft wat tekortkomingen en het is echt onmogelijk om dan contact te krijgen als je via de tussenpartij betaalt.

2 likes

dit kocht ik

kom vervolgens toevallig een ander item tegen dat er verdacht veel op lijkt maar in een heel andere kleur

nagevraagd bij verkoopster, is dit idd de kleur van die ik al kocht. ga echt nooit snappen dat mensen dat zo erop zetten en niet denken oh hey die kleur is totaal verschillend misschien moet ik een betere foto maken. gelukkig had ze m nog niet gestuurd dus kon het nog annuleren

9 likes

Vorige week vrijdag heb ik iets op Vinted gekocht en ik heb een sterk vermoeden dat het niet op de post zal gaan alleen nu is de uiterste verzenddatum nog met twee extra dagen verlengt. Duurt nog zo lang voordat je dan je geld een keer terugkrijgt.

ja en dat je niet meer ‘artikelen zoals deze’ ofzo hebt waarbij hij selecteert op zelfde merk en maat. Daardoor kon je makkelijk prijzen vergelijken, maar nu zie je wel vergelijkbare spullen, maar niet meer hetzelfde merk

2 likes