Marktplaats/Vinted #2

Misschien kan de kringloop het ophalen. Hebben ze bij mijn meubels ook gedaan, waren er blij mee en ik ook er vanaf geholpen.

1 like

Dat is wel een goede, ik ga er naar kijken. Volgens mij doet gemeente Rotterdam ook zoiets.

1 like

Mensen op marktplaats die iets gratis willen ophalen zijn echt het allerergste :rofl:

2 likes

Dat had ik vernomen, dus ik dacht ik zet voor €10 een fornuis erop, maar dat zijn net zo wispelturige figuren :grimacing:

3 likes

Ja idd een serieuze prijs of kringloop laten ophalen! Heb ik een keer in Rotterdam ook gedaan, was heel fijn en ze namen alles mee.

Heb je een buurtapp? Hier worden echt de meest rare dingen (loof van wortels, set theeglazen, wandplankje) via de buurt-app aangeboden en dan zie ik 15 minuten later: “Is opgehaald” staan.

1 like

Oooh Duitsland is op Vinted hoor haha. Heb al verschillende gesprekken en ze beginnen gewoon klakkeloos in het Duits? Heel irritant.
En twee mogelijke kopers willen ook “buiten het systeem” kopen, why.

1 like

Ja, iemand stuurde mij ook berichtjes in het Duits. Dus ik stuurde Nederlands terug. Krijg ik een bericht of ik Engels wil typen. Eh ja best hoor, maar heb ook even vriendelijk op de vertaalknop gewezen. :sweat_smile: En ze willen allemaal via PayPal, maar ik heb dan al betaald via Vinted, dus wat een gedoe.

4 likes

Huh dat doen zoveel Fransen toch ook, daarvoor is die vertaalknop toch

17 likes

Ik koop bijna niks meer in winkels, want ik ben heel blij met Vinted. maar nu heb ik per ongeluk een kinder zonnebril gekocht voor 60 euro. Het stond er wel duidelijk bij (in het Italiaans maar er is natuurlijk een vertaalknop) maar hij stond wel in het gedeelte dames en niet bij kinderen. Ik had het bambina in de advertentie niet zo letterlijk genomen en dacht ja meisjes vrouw roze ik snap wat je bedoelt. Maar het is letterlijk een kinder brilletje
Baal er eigenlijk wel van want m’n kind laat ik niet met een Chloé zonnebril lopen (nog).
Ik zal hem maar voor dr bewaren voor als ze wat groter is

8 likes

Zojuist heel impulsief en veel te snel een Longchamp Pliage mini gekocht, laten we hopen dat ik niet opgelicht ben. :joy:

Edit: oke ik vertrouwde het toch niet en heb de koop geannuleerd.

5 likes

Gewoon terugsturen, die had in de juiste categorie moeten staan

Het is daar te laat voor denk ik. Opgehaald de dag voor we op vakantie gingen en daarna vergeten te reviewen zegmaar dus het is wat het is

1 like

Voor dezelfde pijs weer terug zetten, alleen jammer van de verzendkosten dan.

1 like

Ik vind dat juist zo leuk bij Vinted, dat we allebei in ons eigen taaltje aan het leuteren zijn. Voelt heel modern op de een of andere manier.

• Te lo preparo!
  • Oke bedankt, ik zie ernaar uit!
26 likes

Weet iemand wat het voordeel is van PayPal gebruiken, waarom die Duitsers dat willen? Vond t wel echt irritant, wou dat ik Duitsers eruit kon filteren

1 like

Je aankoop is dan beschermd! Beetje zoals een creditcard.

1 like

Mits je met dienst en goederen als methode opgeeft want die bescherming heb je niet met vrienden en familie en dat laatste is wat de Duitsers veelal willen. Maar Schatzi, dan ben ik niet beschermd als jij me niks toestuurt en heb ik de fee op me genomen? Nope. PayPal mag maar dan wel als dienst en goederen optie.

Stuur altijd wel mijn berichten in de taal van de (ver)koper want merk dat het wel positiever uitwerkt ofzo :sweat_smile:

1 like

Haha deutlich, ik ga denk ik gewoon geen dealtjes meer sluiten met Duitsers

1 like

Bedacht me net ook van: als ze buiten platform willen dat mag en PayPal maar zullen we dan eBay doen? Als ze dat niet willen en meestal niet ook vanwege de fees, leider pindakäse dan hoor :person_shrugging:

2 likes