Er staan wat grote stukken gratis op te halen via marktplaats en er zijn best wat mensen die erop reageren maar steeds blijkt dat deze mensen geen vervoer hebben. Dus ik had iemand die een droger mee wilde nemen op een steekkar achter z’n fiets en nu weer iemand die een groot kantoorbord lopend wil ophalen maar hij woont best ver weg en het is eigenlijk ook te groot om het in je eentje te dragen. Ik vind het vooral vervelend dat ik ze niet kan helpen en ze het dus zo eigenlijk niet op kunnen komen halen.
Ik heb gratis kledinghangers er op staan en dan reageren mensen eerst heel snel en daarna reageren ze niet meer. Heb er al weer spijt van.
Ik heb ongeveer mijn hele inboedel op marktplaats, maar het valt mij echt mee. Nooit eerder marktplaats gebruikt ook. En onzinbiedingen negeer ik gewoon, levert toch niets op. Wel echt irritante mensen die dan smekend reageren en ook een bod doen op een ander product om aandacht te trekken. En dan nooit meer reageren op mij.
Ik heb een gloednieuw sportbroekje van h&m op vinted staan, kaartje zit er nog aan. Omdat ik het in de sale heb gekocht vraag ik er €5 voor. EN DAN NOG mensen die €3 gaan bieden. Ik veeg er nog liever mijn reet mee af
Dat is het hele concept van Vinted dat je kan bieden. Snap deze ergernis echt niet
Maar wat kost zo’n broekje nog in de sale…€10? Dan zou ik er ook niet meer dan €3 voor over hebben eerlijk gezegd. Voor t geld had je het beter kunnen retourneren
En eerijk, iedere keer als ik een paar euro onder de vraagprijs bied krijg ik het voor dat bedrag mee. Heb eigenlijk nog nooit gehad dat het wordt afgewezen, vooral als een artikel al langer te koop staat. Waarom zou je het niet proberen? Scheelt toch weer wat
Ik snap de ergernis wel, als iets voor 5 euro te koop staat snap ik niet dat je daar nog onder gaat lopen bieden. Vanaf 10 euro vind ik het een ander verhaal.
Ik snap best dat verkopers niet altijd zin hebben in lagere biedingen. Zeker als kopers flink onder bieden. Maar bieden mag altijd, net als dat je altijd een bod mag afwijzen.
Ik moet juist altijd wel een beetje gniffelen als ik een bod doe van ongeveer 25% onder de vraagprijs, de verkoper dat vrij absurd vindt en het item twee maanden later nog steeds te koop staat. Ja je had nu 100 euro kunnen hebben maar in plaats daarvan heb je nog altijd een jurk die je niet meer wil dragen in je kast hangen, veel plezier ermee
O ja en dan dat de verkoper me maanden later nog steeds berichtjes stuurt met: hee nu maak ik er voor jou €90 van, goed?
Dankje maar ik heb intussen geen interesse meer in het kledingstuk.
Weer maand later
Hoi, €75 dan?
M’n vriend bood op een workmate en moest hem ook met het ov ophalen, toen deed diegene spontaan 10 euro van de prijs af
Koop je een ketting vinted voor de vraagprijs. Vraagt de verkoper nu meer omdat de ketting nieuw is. Sorry, maar zet dan gelijk de prijs die je wilt hebben erop
Heb maar geschreven dat ze mijn bestelling mag annuleren
Nadat je het al gekocht had? Ik wist niet eens dat je dan de prijs nog kan wijzigen. Wat gek.
De verkoper wou het annuleren omdat de nieuw prijs zoveel was. Ze wou het wel voor mij reserveren. Ongelooflijk lief hè?
Ik had voor €80 ongeveer gekocht en ze wou vervolgens €130. Nieuwprijs was volgens haar €180.
Ja dag. Veel succes en plezier ermee
Oh. Ook echt fors meer. Lekker brutaal.
Zou mij niet verbazen als die verkoper vaker die truc uithaalt. Lager erop zetten en hopen dat diegene die het koopt zich dusdanig bezwaard voelt om extra geld op te hoesten.
Wat een nare manier van verkopen, ik zou het melden geloof ik
Waar kun je het precies melden? Ik ben nogal een Vinted noob en dit is eigenlijk mijn eerste nare ervaring
Edit: ik heb even snel een screenshot van het gesprek met de verkoper gemaakt. Voordat ik het vergeet
In de chat met verkoper, daar zit een (i)pictogram waar je op kunt klikken en dan kom je in een menu met dingen als help en rapporteren
Kijk misschien doet Vinted er niks mee maar in een stenen winkel zeg je toch ook hee dit is niet zoals het werkt (en inderdaad wat een verschil in prijs)