Marktplaats/Vinted #2

Ik heb een topje gekocht dat volgens de advertentie maat S was, maar hij is binnengekomen en het is een M. Hierdoor is hij me iets te groot, maar het is wel iets wat ik zelf kan fixen op de naaimachine. Nu had ik de verkoper gevraagd of ze me dan een klein deel van het bedrag terug wil geven, want dan kan ik garen in de juiste kleur kopen.
Hele discussie, zij vindt het niet haar fout want het is een M die klein valt (stond ook niet in de advertentie en het label was ook niet leesbaar).

Eindstand mocht ik een retour kiezen, of het topje houden. Dus ik heb hem gehouden, eigenlijk wil ik haar nu wel een slechte recensie geven. Want als ik geen feedback geef krijgt ze automatisch 5 sterren. Maarja dan krijg ik sowieso ook weer slechte feedback terug. Irritante situatie dit.

6 likes

Ik geef in dit soort gevallen gewoon een 1-sterreview hoor. Als ze daarna bij jou een slechte review als koper achterlaat dan kun je daar eventueel nog op reageren in jouw reviewoverzicht.

5 likes

Heeft iemand wel eens gehad dat ze dachten schoenen van leer te krijgen (aangeven als leer) en nepleer hebben ontvangen? Gaat vinted daar goed mee om? Ik weet dat terugsturen etc allemaal gedoe is vaak, dus is het het waard om hier een klacht over in te dienen?

1 like

Wow het verkopen gaat deze week echt lekker! Ik ben gewoon wat aan het opruimen en zet er per dag 1 of 2 dingen op en vaak is het binnen een uur al verkocht :open_mouth: Sommige dingen duren wat langer, maar echt max een dag vaak.

4 likes

Ik zou het wel melden maar eerst wel even met diegene waarvan je het gekocht hebt want misschien wist diegene het echt niet maar toch, het artikel is niet volgens de beschrijving. Denk ook maar zo dit is veel meer gegrond om te klagen dan: ja er hangt een draadje los en nu wil ik terugsturen want dit kan echt niet als klacht.

2 likes

De hoeveelheid advertenties met zogenaamde zijde terwijl ze polyester satijn bedoelen :weary: vraag me af of dit soms een vertaal probleem is?

6 likes

Ik denk eerder een onwetende verkoper?

4 likes

Same met wol maar dat ze dan acryl bedoelen :expressionless:

5 likes

Ja en dat ze iets ‘gebreid’ noemen als het eruit ziet als een grofgebreide wollenlook trui, terwijl bv een T-shirt ook gebreid is.

Heb zojuist 2 paar nikes en een paar adidas binnen gekregen. Status is zo goed als nieuw en heb 30 euro betaald. Echt zooo fijn. Heb denk ik al in geen jaren meer nieuwe schoenen gekocht want deze deals vind ik het zo waard

8 likes

Nee hoor, dat is gewoon onwetendheid. Zijde en satijn zijn wezenlijk andere dingen en hebben in elke taal hun eigen naam, maar blijkbaar halen mensen uit alle landen ze door elkaar haha.

Voor de mensen die dit nu lezen en het ook niet goed weten: Zijde = een grondstof, de draad die zijderupsen maken en daar kunnen mensen ook draad en textiel van maken. Satijn = een type weving vaak gebruikt om gladde, glanzende stoffen te maken. Zijde wordt vaak in satijnbinding geweven, dan heb je dus een stof die zowel zijde als satijn is, vandaar de verwarring. Maar zijde is niet altijd satijn en satijn wordt ook vaak van polyester, viscose, katoen etc.

8 likes

Ik gebruik eigenlijk altijd Soie (Frans voor zijde) als zoekterm en dan heb ik dat probleem vrijwel niet. Misschien ook omdat de Fransen iets meer verstand hebben van stoffen haha

1 like

En dé verrassing van de dag is……

rapapaaaa

Iemand uit de buurt had toch het pakketje ontvangen en kwam het bij haar brengen. Snel weer op de post gedaan en vandaag had ik de jurk eindelijk in mijn handen!!

Nu even niet de beste ondergoed eronder aan :smile:

120 likes

Wauw! Het einde waar we allemaal op hoopten haha :grin:

Nog op tijd voor het feest?

2 likes

Haha nee, het feest was 6 juni. Ik heb even terug gekeken en ik heb 12 mei de aankoop gedaan op vinted :rofl:

3 likes

O helaas :joy: nou ja hopelijk alsnog veel plezier met de jurk!

3 likes

Ik heb die 2e jurk te koop gezet in maat S want deze is te klein geworden. Nu zie ik diezelfde jurk in maat M staan voor 6 euro wanneer ik een prijs moet invullen. Nu dacht ik: voor 6 euro wil ik die jurk wel kopen in een grotere maat want vind hem nog steeds mooi. Vanuit de optie op de foto kan ik niet op die advertentie drukken. Ik dacht dan zoek ik hem handmatig in de categorie jurken, maat M, merk Shoeby en dan priks 6 euro. Denk je dat ik die jurk kan vinden? Ook wanneer ik de prijs van 6 tot 10 euro zet (ik dacht incl kopersbescherming en verzendkosten enz) kan ik hem niet vinden.
Ik heb echt het idee dat ik gescamd word door Vinted zodat ze willen dat ik de prijs laag hou. Ik baal er echt van want wil die jurk nu gewoon. Echt af en toe haat ik Vinted zo!

1 like

Dat zijn voorbeelden van vergelijkbare VERKOCHTE artikelen. Daarom kun je advertentie niet vinden.

14 likes

Oeps, noet goed gelezen :grimacing: :skull:
Thanks! Anders was ik waarschijnlijk heel de middag aan het zoeken hahaha

6 likes

Ik heb op vinted iets verkocht aan een duitse koper, verzenden met UPS. Gisteravond heb ik het naar het pakketpunt gebracht. Die vrouw zei nog ‘dat pakketje gaat donderdag weg’ nou helemaal goed.
Nu krijg ik net de melding van vinted dat ze het pakket niet konden bezorgen dn dat het terugkomt naar mij. Bijzonder snel?
Ik dacht dat ik laatst ook zoiets had gelezen in dit topic van iemand, maar kan dat niet meer vinden.
Iemand hier ervaring mee? Of het nou echt terug komt naar mij, of dat er nog een kans is dat het naar duitsland gaat omdat die ups tracking niet klopt ofzo

1 like