Ja, ik heb dat een keer gehad en toen zag ik in de UPS-app (dus niet in de Vinted app) dat het gewoon bezorgd was.
Ik had dit, ook met UPS en een Duitse. Ik had een pakketkluis gekozen waar ze UPS de open code op dat moment nog niet van wisten (de Buren kluis). Uiteindelijk het pakket dezelfde dag én in de kluis ontvangen.
De tracker gaf ook aan “geretourneerd” en uur later was het “wordt vandaag nog geleverd”.
ik heb letterlijk mijn eerste ding via Vinted verkocht en er is meteen een klacht help :’) het gaat om een shirt van een soort gebreide stof met de labels er nog aan, nooit gedragen. Ik had hem er voor 8 euro op gezet (beetje hoog ingezet want het was wel H&M dus dat verkoopt voor geen drol, maar hij was wel 18 euro) en ze heeft een bod van 5 euro gedaan, dat heb ik toen geaccepteerd want ik wilde ook gewoon snel wat reviews verzamelen.
Nu heeft ze een klacht geopend, blijkbaar zit er een haaltje in waardoor er een 2 gaatjes zijn (of kunnen?) ontstaan. Ze heeft een foto gestuurd die heel ver ingezoomd is waar je inderdaad kan zien dat er een los draadje in het breisel zit, maar ik kan er geen gaatjes in zien. Het is ook best fijn gebreid, dus als er een gaatje achter het draadje zit zou dat maximaal een milimeter moeten zijn, dus ik weet niet hoe zichtbaar het had moeten zijn voor mij. Ik heb het meteen vergeleken met mijn eigen foto’s en ik kan het daar eerlijk gezegd totaal niet op zien, dus het zou dan ergens in de tussentijd gebeurd moeten zijn (of ik kijk gewoon niet goed lol)
ik voel me er echt rot en schuldig over dat ik dit blijkbaar gemist heb, maar ik weet ook niet zo goed wat ik ermee moet? ik heb gezegd dat ze hem terug kan sturen als ze wil, en gevraagd of ze nog wat foto’s kan sturen van de gaatjes (hoe groot ze zijn, waar ze precies zitten etc), dan kan ik wat gerichter naar mijn eigen foto’s kijken of ik het er toch niet al zat. maar ze heeft dat gelezen en niet gereageerd, en ik heb echt geen idee hoe ik me hierin moet opstellen. Ik wil niet petty zijn over 5 euro en ik had er zelf denk ik ook wat van gezegd bij iets dat nieuw met kaartjes zou moeten zijn, maar tegelijkertijd vind ik het ook wel een beetje van: zij heeft er ook maar 5 euro voor betaald, en met de foto die ik van haar heb gekregen is het zo klein dat ik het mezelf ook niet volledig kwalijk kan nemen? Ben ik dan een bitch als ik nee zeg als zij mij zou vragen om verzendkosten te betalen of een gedeeltelijke vergoeding of zo? En wat als ze het houdt maar me wel een slechte review geeft?
(ik ben stiekem een beetje para dat ze dit leest dus als dat zo is: sorry, ik voel me er oprecht heel rot over, dit is niet als shade bedoeld! ik vind de hele situatie gewoon onwennig en ongemakkelijk dus vandaar dit epistel, niet om jou)
edit voor extra context: ze heeft trouwens meteen een geschil geopend zonder iets te laten weten, toen vroeg ik meteen waar het precies zat, daar reageerde ze na een dag pas op, toen vroeg ik om extra foto’s en dat is inmiddels ook 20 uur geleden, dus ik heb maar gewoon op een retour geklikt (als ze had gezegd dat ze even geen tijd had of zo was ik denk ik minder ongeduldig geweest, maar als ik zie hoe er hier wordt gedacht over retourneren met verzendkosten ben ik een beetje aan mezelf gaan twijfelen hahaha)
Ik zou gewoon het geld terugbetalen om van het gezeik af te zijn
Je weet niet wie er nu gelijk heeft maar ze gaat hem niet terugsturen denk ik vanwege de verzendkosten en dan krijg je een slechte review, als enige review, en het gaat voor jou om 5€
Ik heb inmiddels al wel 2 andere goede reviews hoor (en een andere die automatisch gaat komen), dit was toevallig mijn eerste bestelling waar iets meer vertraging op zat. Maar thanks voor je perspectief, ik denk dat je gelijk hebt! Het voelt voor mij een beetje dubbel want het is wel echt het beleid van Vinted dat je zelf verzendkosten betaalt als je een retour wil sturen, dus daar teken je als koper in principe wel voor. Op reddit zijn mensen om die reden ook vaak tegen partial refunds en verzendkosten voor kopers betalen, ook al benoemen ze wel vaak dat het beleid oneerlijk is.
Ik zat hier specifiek in de stress omdat ik dacht dat er veel meer tijdsdruk was, daarom vond ik het heel irritant dat ze niet op mijn vragen reageerde (ook niet met dat ze het te druk had of fijn dat je ernaar gaat kijken oid), terwijl ik echt mijn best aan het doen was om erachter te komen waar het aan lag. Nu is het meer van: ik vind het nog steeds niet zo netjes, maar ik heb er ook niet echt last van. Uiteindelijk heb ik aangeboden om het bedrag van de verzendkosten te betalen, dan kan ze zelf kiezen om hem daarmee terug te sturen of toch te houden en het dan als gedeeltelijke vergoeding dient.
Je hebt natuurlijk gelijk dat het maar 5 euro is, en met die vergoeding gaat het echt helemaal nergens meer over (ben ook niet echt van plan om vinted in de toekomst voor dat soort bedragen te gebruiken), maar ik denk dat ik er juist omdat het mijn eerste pakketje was mentaal iets te veel energie in heb gestoken om het zo makkelijk te laten gaan als ik normaal wel zou doen lol
Ik heb nu voor het eerst dat vinted support me niet wil helpen en steeds het gesprek afsluit, zonder te reageren. Komt echt heel kinderachtig over.
Vind het unfair, ze hebben de koper vergoeding uitbetaald en mij niet terwijl pakket al voor de 3e keer op afleverpunt van de koper ligt, en nog geen een keer terug is gekomen naar mijn afleverpunt.
hahaha wanneer je iets op Vinted hebt gezet en het METEEN verkocht is
dan weet je dat je te weinig gevraagd hebt
De koper heeft inmiddels bevestigd dat ie het heeft ontvangen dus het ging gelukkig uiteindelijk supersnel
legalapenstaartjevintedpuntnl (of be als je uit BE komt) al geprobeerd? Daar schijnt de human en niet voornamelijk AI support te zitten.
Dank je, ga het proberen.
De support sluit steeds het gesprek en had ook al via de app klacht ingediend maar daar is ook niet op gereageerd.
Ben benieuwd of het lukt, gaat op zich niet om een hoog bedrag maar vind het gewoon onrechtvaardig.
Succes! En wat apart van de koper dat ze het steeds maar niet ophalen maar nu wel van Vinted hun geld terugkrijgen? Echt geld pas terug als het bij jou terug is zou je denken. Which reminds me: al contact gezocht met het pakketpunt waar het nu weer ligt? Kan ook weleens helpen om het terug bij jou te krijgen.
Nou de koper is ook meerdere keren op haar punt geweest zegt ze.
Mja, het pakket is nu “verwijderd” volgens de tracking, wat dat ook moge betekenen.
We gaan het zien
ik heb net zooooo een mooie jurk op de post gedaan, echt met hartenpijn. mousse zijde en heeelemaal bezaaid met kralen en pailletten in een soort zonnestralenpatroon met blaadjes en bloemen. heb m vanochtend nog een keer aangedaan en getwijfeld de koop te annuleren maar toch maar gepost want iemand anders gaat er hopelijk veel gelukkiger mee worden. maar oeff not easyyyyy
had m ook echt uit de krochten van vinted gekocht zelf, hele slechte foto’s en al paar jaar geleden geupload, echt n 🫧 pareltje
Waarom dan verkocht? En foto graaaag klinkt prachtig
ja niet de goede kleur voor mij helaas en vond verven te onvoorspelbaar, zeker icm de pailletten en kralen die dezelfde kleur blijven
Oh wat prachtig! Echt een parel ja.
Oh jammer want zó mooi idd! 🩷
Ik zoek puzzels voor mijn kind op vinted en ik denk, ik vraag toch even voor de zekerheid of deze compleet is (staat niks over in de beschrijving). ‘Er mist een stukje’ ok dus die puzzel is totaal nutteloos?? Dat verkoop je toch niet?
Edit; hahah en er stond ook nog bij ‘volgens mij’ dus sowieso zijn er meer stukjes weg. Schaamteloos zeg.
Haha dit is mijn grootste frustratie bij 2ehands speelgoed. Al zovaak in de kringloop stukjes staan tellen (en dan steeds opnieuw, want: ‘mamaaa…’)