Marktplaats/Vinted #2

Krijgen jullie ook wel eens troepjes erbij op Vinted? Ik kreeg nu dit en ik heb niet eens haar wat gekamd moet worden :upside_down_face:

Een vriendin van me kocht babykleren en kreeg van die hotelachtige slippers erbij voor een baby met de letters V.I.B. erop. Zo lelijk en wat moet je er ook mee, een baby kan het niet eens dragen :woman_shrugging:

Ik vind het irritant als mensen dingen erbij doen. Sommigen doen het vast uit een goed hart, maar de wereld heeft echt niet meer troepjes nodig.

13 likes

Bewaren voor de volgende koningsdag. Vind dat van die grabbelton prijzen.

Ik heb laatst wel een zwerfboek erbijgedaan, waar mijn dochter op uitgekeken is. Ze had een hele grote bundel bij me gekocht (meer dan 10 items) dus vond dat wel leuk. Had er een briefje bij gedaan dat ik hoopte dat ze er net zoveel leesplezier van hebben als wij hadden.
Miss dacht ze ook wel, grrrr, heb er iig geen reactie op gehad.

2 likes

Ik kreeg laatst een beetje een random baby knuffeldoekje (bij een bestelling met babyspullen wel haha) en die HELE doos zat ook nog vol met confetti. Het zat overal😂 Ik snap echt dat dat lief en leuk bedoeld is maar dacht wel… handig is het niet.

Dit soort spulletjes doen het ook wel goed in weggeefkasten. Daar doe ik ongewenste cadeaus van Vinted in en ze worden vaak snel meegenomen.

2 likes

Ik deed er toen ik veel op Vinted verkocht altijd een handgeschreven kaartje en wat stickers in, daar kreeg ik vaak wel leuke reacties op!

Maar een random prulletje zou ik ook niet echt doen nee.

1 like

Ja, zoiets vind ik vaak wel leuk! Theezakjes krijg ik ook wel eens en dat vind ik ook wel leuk, want dat gaat op. Maar ik hoef geen random prulletjes inderdaad.

Ik weet dat ik het ook naar de weggeefkast of iets dergelijks kan brengen, maar dan zit ik er alsnog weer mee :sweat_smile: Ik snap gewoon niet zo goed waarom je plastic troepjes meestuurt :woman_shrugging:

@Perzik door het handgeschreven briefje erbij vind ik het dan wel weer lief haha. Hopelijk vond ze het een leuk boek!

5 likes

Ik bestel mijn daglenzen bij een online aanbieder en daar krijg ik bij mijn bestelling altijd zo’n klein zakje met Haribo (maar dan een b-merk) snoepjes. Ben er altijd blij mee maar het voelt zo gek bij een ‘serieus’ bedrijf.

5 likes

Haha ik zou hier zo blij van worden :grin:

1 like

:nauseated_face: inclusief gratis kattenharen en uiteraard “een paar keer gedragen”

5 likes

Ligt het aan mij of kan het nooit een keer normaal/ in een keer goed gaan via marktplaats. Nu ook weer een toppertje te pakken. Ik moet het gewoon ook niet meer doen😅

Ja Marktplaats is echt vreselijk. Een goede en snelle verkoop (waarbij de verkoper ook nog eens fatsoenlijk en aardig is) bestaat nog zo af en toe maar daarvoor heb je wel moeten dealen met minstens tien onbeschofte figuren.
Het grote voordeel is wel dat je direct je geld hebt maar het kost zoveel meer tijd en geduld ten opzichte van Vinted.

Ja, en hoe goedkoper je het aanbiedt, hoe asocialer mensen lijken te worden.

Heb ooit in een ver verleden wel eens dingen gratis aangeboden, da’s echt niet normaal; mensen die zeggen ‘ we komen dan en dan voorbij om het op te halen’ en vervolgens niets meer laten horen.

En heb het idee dat als je de prijs omhoog gooit, dat je dan ook opeens met een heel ander publiek te maken hebt.

1 like

Ik bestel niet vaak wat op vinted, maar wil nu bij 1 verkoper 5 dingen bestellen. Ik krijg als totaalbedrag dit, snappen jullie dit? Ik mis € 1,74?

1 like

Ik weet het niet precies maar hoe kunnen de verzendkosten maar 95 cent zijn? Dat lijkt me toch niet te kloppen?

7 likes

Goedkoopste verzendoptie is op het moment volgens mij Homer binnen NL voor 1,69 per pakketje, dus ik denk ook dat het overzicht niet klopt en het totaalbedrag wel

3 likes

Denk dat daar het verschil in zit ja! Ik zie nu dat verzenden normaal € 2,69 is, dus - € 0,95 = € 1,74. Wel stom dat ze dan laten kijken alsof het 95 cent is terwijl je dus eigenlijk gewoon volle prijs betaalt.

1 like

Waarschijnlijk gewoon een bug die het getal van de koeprsbescherming nogmaals weergeeft op het verzendkosten vakje, en dat het achter de schermen wel goed berekend wordt. Is vast niet express.

5 likes

Is sowieso een bug, kreeg net een melding je favoriete artikel is afgeprijsd van 3,00 euro naar 3,50. In de advertentie staat wel de correcte prijs.

1 like

Ik wil iets laten versturen via vinted go maar mijn pakketpunt staat er niet meer bij, een paar dagen geleden nog wel. Ik heb hem ook opgezocht op de website van vinted go en dan staat er “alleen halen”. Heeft iemand dit eerder gehad? Betekent dit dat het punt gaat sluiten of is het een bug oid?