Marktplaats/Vinted #2

Ik kan ook geen Vinted Go pakketpunten kiezen. Al 2 dagen niet. Maar misschien zijn ze tijdelijk dicht vanwege vakantie?

Ik kan wel 2 andere punten kiezen, maar niet dit specifiek punt. Ze zijn wel open, er zijn ook 2 pakketten onderweg. Op de website van vinted go zag ik ook een ander punt waarbij idd staat dat het gesloten is vanwege vakantie, maar bij dit punt staat dus ā€œalleen halenā€.

Oh gek, misschien hebben ze even teveel liggen

1 like

Oh goeie, ik wist niet dat dat kon maar dat verklaart idd wel waarom je alleen iets zou kunnen halen…

1 like

Bij mij was dit idd dat het punt ging sluiten.

Hebben jullie ook een bug? Bij de zoekresultten laat hij niks meer zien (intypen en dan; sorry niks gevonden). Zelfs met zoekterm broek doet ie niks. Bij Vinted bedoel ik dan.

1 like

Bij mij werkt het nog!

3 likes

Misschien een (tijdelijke) bug? Hopelijk inmiddels opgelost want hier werkt alles gewoon.

Trouwens wat zouden jullie doen: ik heb bij een verkoopster met veel goeie reviews (500+) en ook veel dure merkkleding (denk iets als een Chanel badpak 700+) een parfum gekocht. Nu kom ik erachter (onderweg naar mij) dat het gaat om een namaak thanks fake cip op YouTube. Niet ophalen bij het punt zodat het terug gaat naar haar vind ik zo aso maar ik wil ook straks niet met een nep parfum zitten dan wel doorverkopen met die kennis en een volgende koper duperen. De verkoopster zelf erover aanschrijven vind ik ook wat eng want in mijn ervaring zijn de Fransen toch altijd best agressief :smiling_face_with_tear:

Zou het toch niet ophalen. Mijn ervaring met verkopers die proberen op te lichten is dat ze zeker niet aardig reageren en vinted doet vrijwel nooit iets om te helpen.

8 likes

Heel goed punt dit! Dank je wel :slight_smile: dan ben ik maar voor het eerst de bitch die het pakketje niet ophaalt bij het pakketpunt. Ben ik dan ook beschermd met dat ik geen negatieve feedback riskeer vanuit de verkoopster?

Dat is een goede vraag, weet ik niet zeker. Maar je kan er altijd op reageren en uitleg geven over waarom je het niet hebt opgehaald. Beschermd je misschien weer tegen nieuwe fraudeurs :wink:

Is ook weer waar ja. Zo heb ik al eens toegelicht waar mijn 1 ster vandaan kwam.

En hm, nu zie ik dat als je niet ophaalt dat de verkoper toch geld het geld krijgt als het daarbij weer is afgeleverd tenzij jij weer bezwaar maakt binnen 48u. Nou twijfel ik weer van: toch maar ophalen?

Ik kreeg mijn geld gewoon terug toen ik een pakketje niet had opgehaald (was het vergeten).

1 like

Ja? Want van de Vinted FAQ word ik ook bepaald niet veel wijzer namelijk met wie nou het geld (terug)krijgt bij retour.

Als je een van de geĆÆntegreerde verzendopties hebt gekozen, wacht dan op een update in de chat met de verkoper. Zodra de status van de bestelling is bijgewerkt naar ā€˜Bestelling is retour naar afzender’, kan de verkoper het pakket als ontvangen markeren en de bestelling annuleren. Hierna geven wij een terugbetaling vrij.

2 likes

Ja een terugbetaling aan de koper

Dan ga ik daar gewoon vanuit en met dat geld wat ik dan terugkrijg door niet op te halen verder te zoeken naar een legit versie. Zo lastig met dat-ie eruit is en nu ik me tot dit doolhof moet begeven :sweat_smile:

1 like

Ik heb ooit een keer een nep parfum ontvangen en door middel van foto’s tussen aantonen bij Vinted support dat het om een namaak artikel ging. Ik heb toen mijn geld teruggekregen en de verkoper is toen geblokkeerd. Is wel 2 jaar geleden.

Jezus wat haat ik Fransen op vinted. Ik had iets gekocht en vinted go gekozen. Ze annuleerde de bestelling omdat ze daar niet mee wil verzenden. Nou oke. Ik koop het opnieuw met een andere verzendoptie. Ik stuurde een berichtje dat het handig is om in je advertentie te zetten dat je een bepaalde dienst niet gebruikt. Nouuuu ze werd kwaad! Schelden dat ik haar algemene voorwaarden had moeten lezen. Die stonden blijkbaar in haar profielbeschrijving (dat ā€˜over mij’ stukje). Sorry hoor maar dat ga ik niet bij elke verkoper lezen? En toen annuleerde ze de nieuwe bestelling en heeft me geblokkeerd :joy::joy:.

6 likes

Je kunt ook het pakketje gewoon ophalen en dan retourneren naar haar. Dan krijg jij je geld terug.

Maar dat is op eigen kosten toch? Tenzij die ander aanbiedt te betalen

6 likes