Marktplaats/Vinted #2

Misschien willen ze weten waar het van gemaakt is? Hahah geen idee anders

2 likes

Ik wacht nog wel even af, ze heeft nu ook andere artikelen gefavoriet. Ik dacht misschien ze maakt een ‘draadje’ dus dat ze nog bezig is ofzo?
Ik wacht anders nog even en ander vraag ik het wel gewoon aan haar haha.

3 likes

Hoewel ik 'm ook niet snap vind ik 'm ergens wel grappig icm jouw forumnaam iets met Aurora en spinnewiel met een klosje garen en alles.

Wat betreft de parfum: ik heb 'm toch maar opgehaald daarna ben ik ermee naar de Douglas gegaan want als hun kassa 'm niet kon scannen dan wist ik genoeg. Gelukkig is-ie toch legit en ruikt nog prima ook. Het is blijkbaar gewoon een oude(re) uitgave qua verpakking. Scheelt toch weer zeuren :sweat_smile:

7 likes

Hoe heb je dit gedaan of heeft Douglas zelfscans? hahaha

3 likes

Als je een beetje slimme namaker bent genereer je gewoon dezelfde barcode online lijkt me. Daar zijn websites voor en de gemiddelde webwinkel heeft online de EAN staan dus kopieren, plakken en de barcode rolt eruit en kun je op je eigen artwork plakken.

Plus andersom: niet scannen kan ook betekenen dat het artikel oud een nieuw artikelnummer heeft gekregen, het oude artikelnummer zo lang geleden uit assortiment is gemeld dat deze inactief is en niet meer scanbaar in de winkel. Dichtgezet vanwege een recall oid.

1 like

Misschien is dit haar manier van
NIET REAGEREN!!!1!!

Nee de verkoopster herkende de verpakking met: vroeger was-ie inderdaad zo (hele gratis extra uitleg met hoe ik fakes kon herkennen ook) maar rond corona hebben ze het veranderd. Hij ruikt beter en blijft stukken beter dan hangen dan eentje die ik eerder via eBay had gekocht en niet hoefde terug te sturen maar wel geld terugkreeg wat ik vele malen meer sus vind. Die van eBay ruikt echt als een soort bug spray en deze is precies zoals het gratis sampeltje wat ik een paar weken eerder nog mocht krijgen vanuit een testerfles.

@Solee geen zelfscans haha ik heb gewoon een verkoopster mijn situatie uitgelegd: dit parfum is eruit maar jullie systeem kent 'm via de website nog wel en heb me helaas moeten begeven op de gray market, liever gewoon via jullie in plaats van Vinted, dus wou even kijken of jullie kassa 'm wel pakt? En dat wou ze wel doen met scannen en toen kreeg ik een gratis uitleg erbij dat dit nog de oude verpakking was etc. dus al in al heb ik er echt veel meer dan verwacht van geleerd :grin:

8 likes

Ik heb 5 dingen via Vinted verkocht die ik via Vinted Go moet versturen. Ik las hier eerder de tip om de QR codes te printen en op het pakket te plakken. Als de medewerker op het pakketpunt de sticker erop geplakt heeft, moet ik mijn QR code dan weer verwijderen of maakt dit niks uit?

2 likes

Huh, waarom zou dit een tip zijn? Het chille aan Vinted Go is toch juist dat je niks hoeft te printen?

17 likes

Ik zou klein een herkenningspunt op de pakketjes schrijven, zodat je de pakketjes wel uit elkaar kan houden. En dan bij het inleverpunt per pakketje de QR code erbij pakken

3 likes

Ik maak dan printscreens van de qr codes en nummer die van 1 t/m 5. Op de pakjes schrijf ik ook 1 t/m 5. Kan je het makkelijk laten scannen en hoef je niks te printen.

8 likes

Vergeten erbij te zetten maar ik bedoelde inderdaad om ze uit elkaar te kunnen houden.

@Bospaadje @Quinn goed tips, thanks!

3 likes

Ik print het wel altijd klein uit en het kan gewoon blijven zitten. Ze plakken er iets op met een barcode, dus met die QR doet/kan niemand meer iets.

1 like

Ik merk juist dat met Vinted Go je dus wel moet printen, ook al staat er een qr code op. Ik haat dat. Doe gewoon allemaal digitaal verzendlabel. Zeker als Vinted tracht zoooo duurzaam te zijn . Doe dan geen zaken met gasten als Mondial etc urglllll

Ik hoef echt nooit te printen, alleen bij Mondial Relay.

@Scottie ik zet gewoon met stift of pen op het pakketje wat erin zit of de initialen van de ontvanger.

3 likes

Dan gaat het naar frankrijk. Alleen dan moet ik printen met vintedgo. Andeds niet.

3 likes

Je hebt meerdere varianten bij Vinted Go: geprint label en digitale QR. Je kunt zelf als verkoper niet kiezen welke je wilt. In mijn ervaring zijn die geprinte Vinted Go labels vaak voor klanten in Spanje en Frankrijk maar weet niet of dit toeval is.

3 likes

Ik plak post its op mn pakketje met product wat erin zit en naam van de ontvanger. Die haal ik er dan af bij inleveren voor verzending

2 likes

Ik moet gewoon altijd mijn ID-kaart laten zien :sweat_smile: lucky you

1 like

Ik schrijf de naam van de ontvanger op het pakketje, dan is bij het pakketpunt makkelijk om de qr code erbij te zoeken

5 likes