Dan zitten de vintedgo punten waarschijnlijk vol. Grote kans dat je dan de volgende dag (als er pakketjes opgehaald zijn) weer wel voor vintedgo kan kiezen. Vraag in zo’n geval vaak of ze het voor me willen reserveren
Ik heb dit ook bij sommige verkopers, dan kan ik alleen de dure DHL optie voor 10 euro kiezen. Ik ben er nog niet achter waar het aan ligt en ik heb het ook nog niet op kunnen lossen. In mijn geval verandert het ook niet na verloop van tijd
Heb net voor het eerst een gebruiker geblokt omdat ik echt klaar met haar ellenlange berichten vol met vragen. Ik ben al sinds gisteravond tot 2 uur geleden met haar aan het berichten.
Ik verkoop een paar wandelschoenen die ik amper gedragen heb maar simpelweg helaas niet mijn maat zijn. Ik zit al onderaan qua prijs wat betreft andere advertenties en ik zet altijd een stuk of tien foto’s erbij van elke hoek. Eerst al zes berichten met minimale biedingen die ik weiger maar daarna met teksten erbij als: ik kan me niet meer veroorloven dan * bod *. Nou uiteindelijk wil ik die dingen ook gewoon kwijt natuurlijk dus uiteindelijk akkoord gegaan met een wat hoger bod. Maar ipv het kopen krijg ik eerst nog duizend vragen over hoe die schoen valt, ik maak foto’s met meetlint ernaast van de verwijderbare inlegzolen, van de gehele schoen en van het loopgedeelte van de schoen. Is het wéér niet goed en die translate tool van Vinted is ook waardeloos (is een Spaanse meid) dus ik snap er geen hol van. Ze is bang dat de schoenen haar te klein gaan zijn omdat ze mij te klein zijn, ik heb maat 39 dus natuurlijk zijn maat 38 mij te klein maar dat snapt ze niet.
Pleurt op hoor ik blijf niet aan de gang. Dan koop je ze maar lekker voor het driedubbele in de winkel en kun je ze lekker passen en meten.
vinted ‘professionele’ vintage verkopers aka kringloop doorverkopers zijn ook een speciaal slag he. ik had geboden op een vestje en had de merknaam van de foto gehaald omdat ik meer wilde zien van het merk. kwam hetzelfde vestje tegen maar de kleur was op die foto heel anders dus ik vroeg aan de verkoopster of de kleur meer op haar foto of die andere leek. nouja zij begreep dat verkeerd en reageerde super agressief, jaaa the audacity, en how rude om een merk op te zoeken vanaf mijn foto (??) en je wil het ergens anders goedkoper kopen. ik legde gewoon netjes uit dat dat niet zo was en dat ik van haar reactie schrok en agressief was. ging ze door dat ze in haar recht stond en IK was rude want het was respectloos tegenover haar ‘harde werk’ om een merk op te zoeken. girl allllsjeblieft je koopt gewoon shit van vinted of de kringloop en dan gatekeep je zelf het merk door het als ‘vintage’ aan te bieden en het is iedereens recht om op je foto te zien welk merk het is en daarop te zoeken. heb ik niet gezegd maar gezegd dat ze me bleef beschuldigen terwijl ik gewoon haar vest wilde kopen en alleen voor de kleur checkte, en ik haar echt agressief vond. toen ging ze me uitlachen en zei ze ‘you’re doing too much’ en dat ik te gevoelig deed om een shirt op vinted en toen blokkeerde ze me ![]()
die mensen hebben echt hun hoofd zover in hun eigen reet, alsof ze een of andere heilige baan hebben die beschermd moet worden en ze zich heeeel anders mogen gedragen en behandeld worden dan andere vinted verkopers. heb haar gerapporteerd want was echt belachelijk.
Sowieso haat aan “Vintage” als merk als er gewoon een label in zit.
ja zoooo triest
of verkopers die expres ook het label niet op de foto zetten. ik heb wel eens iets gezien dat mij veel te klein was dus ik had een bericht gestuurd of de verkoper me het merk kon vertellen zodat ik het kon zoeken in een passende maat en dan krijg je gewoon geen bericht terug. ik vind het zo onaardig gewoon, haha, en ook zo verwerpelijk want je hele ‘business’ is gebouwd op goedkope dingen wegsnaaien op vinted en in de kringloop en letterlijk andere mensen weerhouden van een merk te weten te komen zodat ze zelf wat leuks kunnen vinden. en je dan zo verheven en entitled voelen. lijkt me echt vreselijk om zo in het leven/vinted te staan
Ohhhh ik word er helemaal boos van terwijl ik dit lees!
Hier werkte het om een postcode van een andere wijk in te vullen. Ik denk dat de pakketpunten bij mij vol zitten of op vakantie zijn.
Lang leve google lens! Het werkt niet altijd, maar ik heb deze verkopers al een aantal keer kunnen omzeilen door met google lens. Zelfs 1x het item nieuw in de sale voor goedkoper dan het op vinted was.
Ik word ook altijd chagrijnig als ik doorverkopers in de kringloop zie, haha! Ik vind echt wel dat er iets van waarde in zit, in de zin dat een garderobe opbouwen via de kringloop heel veel tijd en moeite kost (ik sta denk ik net zo lang door de rekken te zoeken als de gemiddelde reseller en meestal koop ik niks) en niet iedereen een goede in de buurt heeft. Zeker voor iemand die iets specifieks zoekt is dat natuurlijk heel fijn! Maar holy shit de bedragen die ze soms vragen en de entitlement daarbij is echt insane ![]()
Ik ben normaal geen gatekeeper maar ik bewaak de naam van mijn lievelingskringloop hierom ook echt met mijn leven. Ik draag vrijwel alleen maar flamboyante bloezen uit de jaren 70-80 en het is daar een soort ongerepte oase van oude mensen dus dat is ![]()
![]()
, maar zodra de vinted girlies hem ontdekken is het over vrees ik (hoewel de omaatjes die daar werken zo vicious zijn dat ik niet weet of ze er levend uit komen tbh).
Dat brengt me naar wat ik eigenlijk wilde vragen: soms koop ik iets bij de kringloop wat ik vervolgens nooit draag, maar wel te bijzonder vind om weer terug te brengen. Dan zet ik het op Vinted, maar eigenlijk altijd wel voor meer dan waar ik het voor heb gekocht en dan voel ik me daar soort van schuldig over? :’) Ik verkoop sowieso niets waarvan ik het de moeite niet waard vind en dingen echt te laag prijzen trekt niet echt het beste publiek aan (dan heb ik liever dat iemand afdingt), én ik heb dus oprecht geen probleem met het concept van resellen, maar toch voel ik me dan een beetje opportunistisch. Herkent iemand dat? ![]()
ik heb ook het idee dat zo veel ‘vintage dressing’ op Vinted, aliexpress/shein is met het labeltje eruit geknipt
Deze mensen zitten ook irritant vaak in mijn inbox met biedingen. Dan verkoop ik iets voor maar €5 ofzo en dan bieden ze alsnog €3. En in hun kast staan dan mindere merken voor €15 in de verkoop. Bij deze lui accepteer ik zo’n bod dus expres niet
Of dat ze erbij zetten: merk onbekend/boetiek. Terwijl je de labels van Shein ziet zitten
Maar je dingen op Vinted zetten onder het merk Shein levert je natuurlijk een stuk minder kopers op ![]()
In de kringloop ook echt klaar met die hoeveelheid Shein die ik tegenkom.
Update over de wandelschoenen: die zijn uiteindelijk gewoon lekker voor mijn vraagprijs verkocht zonder dat ik 47 vragen moest beantwoorden en 15 extra foto’s moest maken.
Ik heb op vinted iets verkocht aan een Eva lina ![]()
Was het size zero? ![]()
Ik heb nu ook zoiets; schoenen verkocht, pakket duurde t*** lang maar is aangekomen in Parijs. Pakket lag al dage. Op: op te halen door koper nlabla. Dus ik stuur gister maar es: joh je pakket is er, je kunt hem ophalen. Kreeg ik vandaag: hallo, het duurder zo lamg bij Vinted. Ik heb geen tijd om het op te halen.
Omdat? Why? En nu?
Grr…
Nee kinderschoenen, maaar ze was wel zwanger toen toch? ![]()
O dat weet ik eigenlijk niet meer ![]()
een size zero tennisjurk!!
Hahaha ja precies ![]()