Ik word ook altijd chagrijnig als ik doorverkopers in de kringloop zie, haha! Ik vind echt wel dat er iets van waarde in zit, in de zin dat een garderobe opbouwen via de kringloop heel veel tijd en moeite kost (ik sta denk ik net zo lang door de rekken te zoeken als de gemiddelde reseller en meestal koop ik niks) en niet iedereen een goede in de buurt heeft. Zeker voor iemand die iets specifieks zoekt is dat natuurlijk heel fijn! Maar holy shit de bedragen die ze soms vragen en de entitlement daarbij is echt insane ![]()
Ik ben normaal geen gatekeeper maar ik bewaak de naam van mijn lievelingskringloop hierom ook echt met mijn leven. Ik draag vrijwel alleen maar flamboyante bloezen uit de jaren 70-80 en het is daar een soort ongerepte oase van oude mensen dus dat is ![]()
![]()
, maar zodra de vinted girlies hem ontdekken is het over vrees ik (hoewel de omaatjes die daar werken zo vicious zijn dat ik niet weet of ze er levend uit komen tbh).
Dat brengt me naar wat ik eigenlijk wilde vragen: soms koop ik iets bij de kringloop wat ik vervolgens nooit draag, maar wel te bijzonder vind om weer terug te brengen. Dan zet ik het op Vinted, maar eigenlijk altijd wel voor meer dan waar ik het voor heb gekocht en dan voel ik me daar soort van schuldig over? :’) Ik verkoop sowieso niets waarvan ik het de moeite niet waard vind en dingen echt te laag prijzen trekt niet echt het beste publiek aan (dan heb ik liever dat iemand afdingt), én ik heb dus oprecht geen probleem met het concept van resellen, maar toch voel ik me dan een beetje opportunistisch. Herkent iemand dat? ![]()