Marktplaats/Vinted #2

Ik heb nu voor het eerst dat een koper zegt dat een item stinkt, maar ik weet 100% zeker dat dat niet kan omdat ik de broek heb gewassen voordat ik het heb verstuurd omdat hij al zo lang in mijn kast lag. Ze vroeg nu of ze hem mocht wassen om te kijken of de geur er uit gaat. Maar stel ze zegt dat het blijft stinken, wat dan?

Dat is toch ook een beetje risico van het vak als je tweedehands koopt? Over hoeveel euro hebben we het?

Huh? Ik koop alles tweedehands en ik heb nog nooit iets gehad wat stonk?

@Vagabond waar zou het dan specifiek naar ruiken? Als ik iets verkoop op Vinted, check ik voordat ik het verstuur wel even nog of alles is zoals ik het heb beschreven. Als je dat hebt gedaan weet je zelf wel of het zou kunnen stinken of niet.

Was het misschien niet 100% droog toen je het had ingepakt? Inderdaad even wassen, is vast snel verholpen.

4 likes

Ik bedoel ook niet dat alles wat tweedehands is stinkt, maar je koopt iets wat al door een ander gebruikt is en wat je niet hebt kunnen testen. Dan hoor je er toch rekening mee te houden dat het niet meer nieuw ruikt en dat het een luchtje kan hebben.

Ben overigens wel benieuwd wat die persoon bedoelt met stinken. Stank heeft natuurlijk heel veel gradaties.

Oh wat een geluk, ik echt zo vaak. Naar rook of mega zoete wasverzachter wat echt wasbeurten lang erin blijft

Er is zeker nog steeds geen manier om op land te filteren hè? Heb echt nul interesse in tweedehands kindershirts van de H&M die voor 7 euro uit Spanje moeten komen :roll_eyes:

5 likes

7,50. Was misschien niet helemaal droog inderdaad. Vind het vooral vervelend omdat ik het inderdaad gecheckt had.

@Venkel zei ze niet. Maar ik rook niet en kan ook niet iets verzinnen waar het naar zou kunnen ruiken dat anders is dat mijn wasmiddel. Haha savage wel als ze die vindt stinken

2 likes

Nee helaas niet.
Ik probeer soms weleens Nederlandse steden in de zoekopdracht, dat werkt wel. Maar ja, dan heb je alleen die stad en mis je verder heel NL en andere landen die je wel overweegt.

5 likes

Ik heb weleens een jasje gekocht waar een hele gekke geur in zat, alsof het pakket nat was geworden.
Toen gewassen en was weg. Denk dat er onderweg iets is gebeurd.

1 like

Voor de eerste keer sinds lange tijd weer iets besteld op vinted, iets duurs. Het is al bezorgd in een pakketautomaat maar niemand heeft de code om die te openen. Mag niet gegeven worden ofzo? Nu moet ik helemaal een onderzoek laten doen met formulieren en weet ik niet eens of ik mn product wel krijg. Kutzooi

1 like

Staat die niet in een mail in je spam?

Nee dat heb ik natuurlijk allemaal gecheckt
Het is allemaal zo fucking omslachtig, dpd mag mij de qr code niet geven, Vinted moet een heel onderzoek starten. WAAROM zo moeilijk
Ik bestel in ieder geval nooit meer wat uit Duitsland

2 likes

Iemand dit ooit meegemaakt? Ik heb een trui bij een pro seller op Vinted gekocht. Maar de trui is kapot. Nu wil ik deze terugsturen, maar de verkoper reageert niet. Ook niet op het verzoek van Vinted. Nu moet ik van Vinted op eigen kosten, buiten Vinted om het pakket retour sturen. En als ik retourkosten terugwil, moet dat in overleg met de verkoper. Die dus nergens op reageert :rage:. Waar betaal je kopersbescherming voor, als ik al met fotos het defect kan bewijzen

Ja het is echt een gezeik met terugsturen. Ik had een BH nieuw met prijskaartje gekocht. Niets nieuws aan, vlekken stonden er in, oxidatie van een onderdeel en meer. Nou dan ben je dus mooi gewoon je verzendkosten kwijt…

Maar wat ik ook kut vind, is dat de verkoper mij gewoon negeert. Ik moet daardoor buiten Vinted om verzenden. Maar dan heb ik nul garanties en zijn zij nergens verantwoordelijk voor. Verzendkosten zijn wrs nog hoger, en ik zou niet eens weten via welke partij naar frankrijk toe.

Edit: ik zie dus dat hij mijn berichten leest. Maar zelfs daar doet Vinted niks mee

Ik zoek bruine Adidas spezials en ik kom er echt tientallen tegen op Vinted maar allemaal bij een verkoper met dus alleen die schoenen en 0 reviews. Wat is dat toch?

Geld verdienen met oplichting, vrijwel zeker namaak lijkt me en er hoeft er maar één wanhopig genoeg te zijn en te kopen. Makkelijk verdienmodel lijkt me

6 likes

Een koper heeft de transactie al 9 dagen gepauzeerd. Ik moest wachten tot het support team contact met mij opnam. Hoe freaking lang moet ik nog wachten. Heb ze al de vraag gesteld maar dan krijg ik zo’n standaard ai riedeltje terug.

1 like

Och jongens heb iemand boos gemaakt op vinted. Zij had mij benaderd nadat ik de tas favoriet had gemaakt. Had een tegenbod gedaan en nu ben ik geblokt. Precies de reden waarom zoveel mensen een hekel hebben aan fransen. Helaas kan ik nu niets meer sturen naar haar.
Ze begon zelfs te dreigen haha

2 likes