Marktplaats/Vinted #2

Ik word helemaal gek van die Duitsers. Ze willen niks via Vinted verkopen, en hebben hele lappen tekst bij hun profiel staan met ‘ik doe niks via het systeem, betalen kan via Paypal en ik verzend alleen met DHL. En ik ben nergens aansprakelijk voor, want privepersoon en geen bedrijf etc. Jadajada’

Ik heb nu toevallig een paar dingen gezien en bij de eerste kon ik wel kopen (daar stond wel een voorkeur voor allerlei dingen beschreven, maar gok gewaagd), maar kreeg ik een reactie ik verzend liever niet via UPS (enige optie steeds voor mij uit DLD) en misschien dat ik t maandag red. Ik heb maar aangegeven dat ik dat op prijs stel en anders de verkoop annuleer.

Een andere durf ik nu niet meer te benaderen. Hele leuke winterjas gezien, maar een heel epistel op haar profiel met haar eigen regels en dat ze een heel zwaar leven heeft op het platteland en dus soms wat langer doet over verzenden (enkel via weet ik veel wat voor verzender nadat je met Paypal betaald hebt en dan minimale afname €10).

Jezus ik dacht dat Fransen moeilijk waren.
Waarom sta je überhaupt op Vinted als t allemaal zo moeilijk moet?

Grootste wens is een filter op land voor mij.

6 likes

Duitsers denken volgens mij heel erg dat het Kleinanzeigen (hun versie van Marktplaats) is en daarom een heel boekwerk met allemaal indekking wat ze daar ook doen. Toch snap ik ergens het geld willen voordat je gaat versturen ook wel maar doe dan dat niet op Vinted want dat is niet zo ingericht.

@junior dreigen? Op Reddit las ik dan weleens dat mensen dat rapporteerden met als gevolg dat het account werd opgeheven. Want zo kan/wil je toch geen handel doen als je zo doet qua gedrag?

2 likes

@Meow heb melding gemaakt maar was klaarblijkelijk nog niet erg genoeg want het was niet in strijd met hun richtlijnen.

Ja wtf is dit joh? Als ik zie dat het een Duitser is skip ik standaard. Heb trouwens wel een paar keer verkocht aan Duitsers zonder problemen.

1 like

Kon je fransen maar blokken op Vinted, wat bieden die achterlijk laag altijd.
Duitsers daarentegen heb ik echt 0 problemen mee, zowel koop als verkoop.

3 likes

Ik ben sinds kort ook actief op Vinted en ik snap nu al jullie verhalen over Fransen en Spanjaarden die allemaal wel bieden maar uiteindelijk nooit het product kopen?? Ik heb op een artikel wat ik verkoop al 10 keer ofzo een bod gehad en alles geaccepteerd want ik wil er gewoon vanaf. Daarna, helemaal niks meer. Waarom?

2 likes

Ik ben een beetje klaar met verkopen op Vinted merk ik.

Vroeger verkocht ik echt supergoed (ook mijn niet-dure kleding) en nu krijg ik echt niets meer verkocht, alleen maar vijftien Fransen in mijn inbox die meer dan de helft korting willen en niet tot koop overgaan.

Het lijkt wel alsof Vinted overgesatureerd is, er staat nu zo veel meuk op dat je advertentie in een oerwoud verdwijnt, oid. De moeite van fotograferen, tekstje schrijven, communiceren, onderhandelen, inpakken, kut-verzendlabel printen, en naar het postkantoor fietsen is het voor mij gewoon niet meer waard.

Iemand anders met dezelfde ervaring, of juist die nog heerlijk aan het verkopen is met tips?

9 likes

Mijn eigen kleding krijg ik idd ook niet meer verkocht.

1 like

Ik ben ermee opgehouden. Vind het te veel moeite voor wat het oplevert dus het meeste geef ik weg of breng ik naar de kringloop. Alleen duurdere (kinder)items zet ik nog op Vinted.

1 like

Ik ben pas dit jaar actief beginnende verkopen. Zet er wel wat duurdere kleding op, en dat loopt eigenlijkwel redelijk. Heb geen ervaring met hiervoor en doe ook niets speciaal eigenlijk, dus weinig tips.

1 like

Ik doe ook amper iets meer op vinted. Vind het vooral vervelend dat ik in mijn woonplaats geen homerr en mondial relay heb, en voor de rest alleen pakketmuren die altijd vol zitten en 1 postnl punt. Als ik dan in de advertentie met koeienletters zet GEEN homerr en MR, dat een franse koopt en MR kiest. Dan zeg ik dat tegen haar en zegt ze Maar ik heb alleen MR hier! JA, En ik juist niet?!
Dat soort onzin, en voor 1 shirtje met de auto naar een ander dorp rijden slaat ook nergens op.

2 likes

Zelfde ervaring helaas, zonde van de tijd en moeite

2 likes

Zonde zeg! Ik heb zelf al lang niets meer te koop gezet, maar de kleding van m’n man gaat als een tierelier als hij dat erop zet? Misschien ook verschil in aanbod (man/vrouw) natuurlijk

1 like

Ik had zo’n leuk Marktplaats avontuur :smiling_face_with_three_hearts: Ik zag een gratis pax kast (zonder deuren) op Marktplaats staan en ik vroeg of ik hem mocht hebben. Ik chatte met de nicht van de eigenaar van de kast, ze zei dat haar bejaarde tante kleiner ging wonen en dat de kast niet meer nodig was. Ik vroeg wat we voor haar tante konden meenemen en ze zei dat ze van bloemen hield. Een dag later gingen m’n vriend en ik de kast ophalen bij die tante. We werden heel lief begroet, kregen uitgebreid uitleg over de kast en ze bood ook aan om te helpen sjouwen. Daar hebben we voor bedankt en toen kregen we het onderstel van haar boodschappentrolley om dingen op te vervoeren haha. Terwijl wij aan het sjouwen waren, ging zij bezig met het boeket bloemen wat we voor haar hadden meegenomen. Ze was zo blij dat de kast goed terecht kwam en vertelde dat ze zin had om te verhuizen naar het midden van het land. Ze deed me heel erg denken aan Hanneke Groenteman, qua uiterlijk en gezelligheid. Vond het echt een leuke vrouw! De kast was ook al helemaal uit elkaar gehaald door haar vrienden en ze hadden er stickers op geplakt en in schrijfletters erop geschreven wat waar moest. Awww 🥹 We hoeven nu alleen nog zelf deuren te kopen en misschien wat extra legplanken. Sommige hoekjes hebben ook nog wat liefde nodig, maar dat komt ook wel goed. Met nieuwe deuren erop ziet het er vast heel mooi uit. Iedereen blij!

66 likes

Denk dat je de spijker op z’n kop slaat. Mijn eigen kleding krijg ik ook niet meer verkocht. Terwijl ik alles altijd wat goedkoper aanbiedt, omdat ik het gewoon weg wil hebben. Kinderkleding gaat nog wel snel, maar tweedehands kinderkleding is een veel grotere markt natuurlijk.

Vooral duurdere kinderkleding vond ik leuk om te scoren, maar daar ziet iedereen ook handel in natuurlijk. Tweedehands kleding voor 2/3e van de nieuwprijs, veel aanbieders die op magische wijze alle items nieuw met prijskaartje thuis hebben liggen. Wil daar bij voorbaat al niks van kopen.

4 likes

De mannenkleding gaat hier ook hard inderdaad. Mijn eigen kleding loopt niet zo, tenzij het merkkleding is voor een lage prijs.

Oh zonde, ik heb juist de laatste tijd dat ik superveel verkoop van zowel mijn eigen kleding als kinderkleding.

2 likes

Ja same here. Ik verkoop daarom alles via Sellpy, zo’n tas bestellen (of 3, heb een trucje gevonden waarmee dat gratis kon), alles erin pleuren, terugsturen (ja even 1 keer flink sjouwen) en dan vang je er soms toch nog iets voor als er goeie items tussen zitten. Het is geen vetpot ofzo maar vind het van sommige dingen echt zonde om ze zo weg te doen.

2 likes

Ooit heeft hier iemand zo’n verhaal gepost over een gekochte broek met menstruatie vlekken in het kruis. Helaas heb ik nu een soortgelijk verhaal. Ik had een skort gekocht op vinted. Eenmaal aangekomen, pak ik het pakketje uit en zie ik echt hele vieze vlekken in het kruis… :face_vomiting: Voor wie wil gruwelen zie spoiler

Samenvatting

Echt mega vies. Stuurt ze als reactie terug dat het niet kleding van haarzelf is en daardoor dat ze dit niet gezien. Ik stuurde dat ik een terugbetaling zou waarderen en dat ik het rokje dan weg zou doen.
Nu wil ze het skortje toch terug :skull:
Lekker geloofwaardig dat dit niet van haarzelf was. Wie wil er nu zo’n goor rokje terug als het van een ander is.

5 likes

Ik mag hopen dat de kosten voor het terugsturen ook naar haar gaan… gatverdamme zeg.

3 likes