Marktplaats/Vinted #2

Bij de verzender staat vaak in de track en trace ook nog wel het gewicht dat je hebt verzonden, dat kan ook bewijs opleveren van wat ne hebt verzonden

13 likes

Ik zie het niet bij Mondial Relay staan maar wil er best even een belletje of mailtje aan wagen. Super lief dat je meedenkt in ieder geval! :pleading_face:

Edit:
Mondial Relay zegt dat het pakket 1 kilo woog dus ik heb gevraagd of ze me dit schriftelijk kunnen bevestigen. Ik moest het contactformulier van ze invullen dus ben heel benieuwd, laat het er iig niet bij zitten.

25 likes

Heb nu al voor de tweede keer in een week dat ik een bod krijg en dat afwijs maar een tegenbod doe en dat ze dan vervolgens weer hetzelfde bod doen. Als ik de eerste keer er niet mee akkoord ga dan doe ik dat de tweede keer toch ook niet?Echt flikker op ofzo.
Ben deze week sowieso platgegooid met Fransen en Spanjaarden die biedingen doen die ik accepteer en vervolgens complete radiostilte.
Merk dat ik laatste tijd ook echt een beetje klaar ben met Vinted.

2 likes

Zo ik ook. Ik heb een aantal babykleding items erop gezet echt al voor kleine prijs, maar er wordt standaard 1/3e van de prijs geboden. Allemaal Nederlanders btw😝

1 iemand stuurt me ook een naar bericht nadat ik een tegenbod heb gedaan voor 2/3e van de prijs! Uh, je hoeft het niet te kopen en ik ben ook niet verplicht het aan jou te verkopen! Doe even normaal!

Ik vind die oplichting echt wel heftig trouwens. Jemig. Ik maak altijd foto’s van pakketje met inhoud sinds er een aantal paketten zijn kwijtgeraakt. Maar een foto van een open doos zegt ook niets natuurlijk.

2 likes

Mensen op marktplaats waarbij in de advertentie staat dat ze verzenden en dat als je een akkoord hebt, alleen ophalen mogelijk is. Gewoon drie keer achter elkaar.

1 like

Marktplaats plaatst nu steeds de foto’s op de kop.
Pluspunt is dat je in ieder geval weer teksten kunt kopiëren. Nu nog een functie om mensen definitief te blokkeren.

5 likes

En nu is het weer weg? Was een hele goeie add on vond ik.

2 likes

Ik heb in al mn adverteties staan dat ik niet met Mondial relay of Vinted Go verstuur en toch kopen mensen dan mn items en kiezen een van die bedrijven. Zo rritant want;

1. Ik heb geen printer (MR :eyes:)
  2. Die verzendpunten zitten niet in de buurt
  3. Die verzendpunten zijn zo onbetrouwbaar als wat. Hoe vaak ik wel niet voor een dichte deur heb gestaan. :rage:

Ik heb nu een item alweer voor de 5e keer opnieuw moeten uploaden. Ga wel weer terug naar marktplaats. Stuk minder gezeik.

2 likes

Het zijn vooral de Fransen die MR kiezen en of aanbieden heb ik het idee en punt 2 en 3 zijn ook precies de redenen dat ik echt dan wel de (ver)koop skip bij iemand: niet haalbaar doei! Zo suf dat je juist die twee verzendopties nooit kan uit zetten ook.

1 like

Omg je kunt op vestiaire dus openbare opmerkingen toevoegen bij een advertentie en nu heeft een random persoon gereageerd op mijn (nieuwe!!!) artikel “dit is echt heel erg gedragen” :rofl::rofl::skull:

Echt heeeeel raar en zuur en random en gewoon niet waar ook :smiling_face_with_tear:

7 likes

Ik weet nog datje vroeger op vinted of united wardrobe chats kon openen over een artikel en dat er dan al was gechat tussen koper en verkoper. Vond dat toen wel handig als iemand specifieke vragen had gesteld. Maar wel gek, je kan alles typen.

2 likes

Jaaa idd kan handig zijn! En de meeste mensen doen natuurlijk ook niet zo raar :rofl:

2 likes

Huh ja. Wat suf zeg. Misschien was het een pilot?

2 likes

Het was een Belg maar nu heb ik mezelf alsnog genaaid want ik zei dat dpd akkoord was want dat zat hier altijd in een normale winkel is dat punt nu blijkbaar weg en zit het ook in die onbetrouwbare fatbike winkel :sweat_smile:. Betaald die meid nu voor niks meer verzendkosten. Gelukkig koopt ze vier dingen tegelijk.

ik heb ook geen printer maar fiets dan gewoon even naar de bieb om te printen, printje kost 10 ct! en vinted go punten die consistent niet open zijn tijdens openingstijden zou ik melden bij vinted go/homerr

4 likes

Deze maand ben ik druk met verjaardagscadeautjes aan het shoppen voor een dierbare en had een paar dagen het laatste gekocht bij iemand die alleen MR aanbood. Nou ja, toch maar overstag nadat ik fysiek had bevestigd met het punt dat ze inderdaad zo’n punt zijn: sorry ik heb het geannuleerd want ik ben over 15 dagen pas thuis! … Dat ga ik niet meer redden maar zet je shit dan op vakantiemodus? :melting_face:

Is de datum die in de mail van Vinted Go de laatste dag waarop je het pakketje kunt ophalen of moet het de dag ervoor omdat het op die dag teruggaat? Ik heb namelijk: geen zin om erheen te fietsen vandaag.

Volgens mij de dag ervoor.

image

6 likes

ik bel wel eens naar het pakketpunt of ze het pakket een dag kunnen vasthouden en dat is eigenlijk altijd geen probleem

4 likes