Marktplaats/Vinted #2

Ik heb nu voor het eerst gezeik met iemand op vinted, de koper zegt dat het product al beschadigd was voordat ik het opgestuurd heb omdat er geen scherven in de doos zitten en ik geen foto’s van de achterkant gemaakt heb. Hij zegt dat de vervoerder daardoor nooit zal geloven dat het onbeschadigd was en ik dus kan fluiten naar m’n geld. Die €50 kan me inmiddels gestolen worden, maar die man doet zó gemeen in z’n berichten. Daar valt gewoon helemaal niet mee te communiceren. Ik heb het nu maar doorgestuurd naar Vinted, maar zou blij zijn als dit achter de rug is.

2 likes

Ik ben waarschijnlijk opgelicht via Vinted als verkoper. Koper doet alsof ik een handdoek heb verstuurd in plaats van het dure item, het is een Fransoos en ze had geen reviews.

Ik had een foto gemaakt van hoe ik het heb ingepakt maar durf te wedden dat ik kan fluiten naar mijn geld, gaat om +100 euro.

Edit:
Ze zegt nu dat ze een filmpje heeft gemaakt. Ik kan oprecht wel huilen, het gaat voor mij om veel geld maar moet mijn verlies maar nemen, uiteraard wel een geschil geopend.

2 likes

Wat is dat toch met die fransen? Dit klinkt echt super naar ook, hoe kan je echt zo zijn… Zo ben je als verkoper toch nergens tegen beschermd? Hopelijk krijg je alsnog je geld want dit is gewoon diefstal.

Hier ook, ik had een draagdoek gekocht van iemand uit Frankrijk ‘nieuw met prijskaartje’ en zat op de foto’s nieuw in de verpakking. Toen ik hem kreeg (wel in de verpakking) was hij duidelijk gebruikt want er zaten dierenharen op. Heel gezeik met die vrouw ook in die chat en zij beweert dat hij dan zo uit de fabriek moet zijn gekomen. Right.

3 likes

Ja natuurlijk is dit klote
Is toch ook fucking veel geld + je bent je product kwijt
Wat kut zeg. Zou het kunnen dat er iets is misgegaan met de verzendlabels bij je pakketpunt. Bijv. dat de verkeerde labels geplakt zijn op de verkeerde pakketjes

Je hebt in ieder geval een foto van je pakketje dat scheelt denk ik

3 likes

wow ik heb het ook! Dat is wel een game changer voor mij, even testen of het werkt

1 like

Nee want ze stuurt precies de tas waar het in zat in de doos dus ze scamt me gewoon 100%

1 like

Jezus wat fucking nasty dit!! Als ze echt op een filmpje doet alsof ze jouw pakket openmaakt en er een handdoek uit haalt dan is ze echt fucking evil, wtf

Ik heb één keer een verkeerd item ontvangen. Had een trui besteld en ik kreeg een zebraprint topje van SHEIN. De verkoopster bezwoer me dat ze de trui gewoon had opgestuurd en had er ook een foto van gemaakt. Dat pakket zag er totaal anders uit dan wat ik had ontvangen.

Uiteindelijk bleek er een fout te zijn gemaakt bij DHL; blijkbaar was er een sticker verwisseld. We hebben allebei ons geld teruggekregen toen (na veel gesteggel met Vinted, moet ik er wel bij zeggen).

Mocht het pakket op haar filmpje er heel anders uitzien dan wat jij verzonden hebt, dan zou het dus nog zoiets kunnen zijn?

Edit: sorry @Solee , ik zie nu dat je al gereageerd had dat ze jouw tas heeft gefilmd. Wat een bitch!!!

2 likes

Was ook in het nieuws dat er nu wordt opgelicht op vinted met behulp van AI. Echt heel vervelend, want er is bijna niks tegen te doen als iemand op deze manier ‘bewijs’ maakt. https://www.hln.be/nieuws/oplichters-op-vinted-gebruiken-ai-om-geld-terug-te-krijgen-voor-beschadigde-kledingstukken~abeeb13c/

2 likes

Ik zie in iOS nu ook de foto optie!

Bij de verzender staat vaak in de track en trace ook nog wel het gewicht dat je hebt verzonden, dat kan ook bewijs opleveren van wat ne hebt verzonden

13 likes

Ik zie het niet bij Mondial Relay staan maar wil er best even een belletje of mailtje aan wagen. Super lief dat je meedenkt in ieder geval! :pleading_face:

Edit:
Mondial Relay zegt dat het pakket 1 kilo woog dus ik heb gevraagd of ze me dit schriftelijk kunnen bevestigen. Ik moest het contactformulier van ze invullen dus ben heel benieuwd, laat het er iig niet bij zitten.

25 likes

Heb nu al voor de tweede keer in een week dat ik een bod krijg en dat afwijs maar een tegenbod doe en dat ze dan vervolgens weer hetzelfde bod doen. Als ik de eerste keer er niet mee akkoord ga dan doe ik dat de tweede keer toch ook niet?Echt flikker op ofzo.
Ben deze week sowieso platgegooid met Fransen en Spanjaarden die biedingen doen die ik accepteer en vervolgens complete radiostilte.
Merk dat ik laatste tijd ook echt een beetje klaar ben met Vinted.

2 likes

Zo ik ook. Ik heb een aantal babykleding items erop gezet echt al voor kleine prijs, maar er wordt standaard 1/3e van de prijs geboden. Allemaal Nederlanders btw😝

1 iemand stuurt me ook een naar bericht nadat ik een tegenbod heb gedaan voor 2/3e van de prijs! Uh, je hoeft het niet te kopen en ik ben ook niet verplicht het aan jou te verkopen! Doe even normaal!

Ik vind die oplichting echt wel heftig trouwens. Jemig. Ik maak altijd foto’s van pakketje met inhoud sinds er een aantal paketten zijn kwijtgeraakt. Maar een foto van een open doos zegt ook niets natuurlijk.

2 likes

Mensen op marktplaats waarbij in de advertentie staat dat ze verzenden en dat als je een akkoord hebt, alleen ophalen mogelijk is. Gewoon drie keer achter elkaar.

1 like

Marktplaats plaatst nu steeds de foto’s op de kop.
Pluspunt is dat je in ieder geval weer teksten kunt kopiëren. Nu nog een functie om mensen definitief te blokkeren.

5 likes

En nu is het weer weg? Was een hele goeie add on vond ik.

2 likes

Ik heb in al mn adverteties staan dat ik niet met Mondial relay of Vinted Go verstuur en toch kopen mensen dan mn items en kiezen een van die bedrijven. Zo rritant want;

1. Ik heb geen printer (MR :eyes:)
  2. Die verzendpunten zitten niet in de buurt
  3. Die verzendpunten zijn zo onbetrouwbaar als wat. Hoe vaak ik wel niet voor een dichte deur heb gestaan. :rage:

Ik heb nu een item alweer voor de 5e keer opnieuw moeten uploaden. Ga wel weer terug naar marktplaats. Stuk minder gezeik.

2 likes

Het zijn vooral de Fransen die MR kiezen en of aanbieden heb ik het idee en punt 2 en 3 zijn ook precies de redenen dat ik echt dan wel de (ver)koop skip bij iemand: niet haalbaar doei! Zo suf dat je juist die twee verzendopties nooit kan uit zetten ook.

1 like

Omg je kunt op vestiaire dus openbare opmerkingen toevoegen bij een advertentie en nu heeft een random persoon gereageerd op mijn (nieuwe!!!) artikel “dit is echt heel erg gedragen” :rofl::rofl::skull:

Echt heeeeel raar en zuur en random en gewoon niet waar ook :smiling_face_with_tear:

7 likes

Ik weet nog datje vroeger op vinted of united wardrobe chats kon openen over een artikel en dat er dan al was gechat tussen koper en verkoper. Vond dat toen wel handig als iemand specifieke vragen had gesteld. Maar wel gek, je kan alles typen.

2 likes