Marktplaats/Vinted #2

Nee, want volgens vinted is het pakket teruggestuurd… Zij geloven mondial relay op hun woord. En het domme is, ze doen dus niks met mijn bezwaar. Die chick zegt namelijk dat die winkel dicht was vanwege vakantie… de HELE week. Terwijl als ik online kijk naar die gegevens, die winkel gewoon 7 dagen per week open is… Vind het allemaal heel vervelend. Wel weer een Française trouwens.

3 likes

Als je het niet ophaalt wordt het retour gestuurd. Je bent dan niet je geld kwijt als koper. Ik heb het wel eens overwogen toen ik spijt had maar vond dat te lullig uiteindelijk

1 like

wanneer dan? ik heb dit echt nooit meegemaakt met vinted. niet dat ik vaak iets niet ophaal hoor maar heb door de jaren heen wel eens gehad dat ik ziek was of er onhandigheden waren met de openingstijden en/of locatie van het pakketpunt.

en ik snap niet zo goed wat er niet aan zou kloppen dat wanneer jij gewoon je item terug krijgt je het geld ook zou moeten mogen houden. dat is toch raar.

@Hedwig als Mondial jouw pakket is verloren moet je toch bij Mondial een vergoeding aanvragen? je pakket is gewoon verzekerd.
of word je dan vanuit hun weer teruggestuurd naar Vinted?

1 like

Tbh ik vind wel dat als je iets bestelt en je gaat het niet halen daar een boete op zou moeten zitten. Is toch echt superirritant en aso?

10 likes

een boete :joy: doe ff normaal zeg. tuurlijk is het irritant maar het is net zo goed soms overmacht en geen misdaad en je hebt ook geen recht op geld van iemand anders omdat die iets doet dat even vervelend is voor jou maar je product verder gewoon terugkrijgt

3 likes

Oh he, ik heb 2 keer gehad dat een artikel terug gestuurd werd naar mij en kreeg wel mijn geld. Ging wel om kleine bedragen, misschien zit daar nog wat in.

Het is van Shoeby, materiaal bovenkant viscose en voering polyester. Het zit zowel aan de binnen en buitenkant.

3 likes

Ahh ja dan kan dat echt wel goed dat hij niet veel is gedragen hoor!

2 likes

was de koop wel afgerond voordat je het retour kreeg? het kan namelijk ook zijn dat de koper niet heeft gemeld dat die het pakket niet op heeft gehaald. soms krijg je als koper een melding van het systeem dat het pakket is afgeleverd, meestal een dag voor de laatste ophaaldag, terwijl je dat nog niet hebt gedaan en dan kan je hem nog ophalen. maar als je dat niet doet en ook niet aanklikt dat je een probleem hebt en het pakket niet hebt opgehaald wordt de koop automatisch binnen zoveel uur afgerond. ik heb ook wel eens iets retour gekregen terwijl de koop wel was afgerond

1 like

Ja, dat is echt het nadeel van zulke jasjes. Dat gebeurt al als je er enkel naar kijkt. Veel of weinig dragen heeft daar weinig invloed op.

1 like

Haha dat jasje heb ik ook! Is echt mn alltime favo jasje :joy:🩷
Mijne heeft dat overigens ook altijd al gehad, heeft niet te maken met de ‘staat’ van het jasje. Gewoon goed er af halen af en toe en lekker van genieten!

4 likes

Leuk dat je het jasje ook hebt!
Bedankt, ook de rest met reageren om het in perspectief te plaatsen :slight_smile:

Heeft een van jullie wel eens problemen gehad met uitbetalen op Vinted , en hoe is dit toen opgelost?

Ik heb inmiddels €220 op mijn account staan maar ik blijf steeds de melding krijgen :
Wij kunnen je bank rekening niet verifiëren, check je instelling.

Dit heb ik zowel via de instellingen-mijn betalingen (bank account toevoegen) als ook bij de portemonnee (uitbetalen op bankrekening)

De helpdesk chat heeft mij nog niet geholpen.
Ik krijg standaard antwoorden en het antwoord krijgen duurt lang.

Misschien heeft iemand hier een tip ?

1 like

Volgens mij moest je vorig jaar KYC’en, heb je dat gedaan? Zo niet, misschien heb je de mail daarover nog en kan je via de link uit je mail alsnog daar komen?

3 likes

Het is opgelost , ze hebben de iban gereset. En nu lukte het invoeren wel. :smile:

haha het blijft wel echt bizar hoe weinig geld je terugziet van je Sellpy verkopen.

Ik ben me hiervan bewust dus stuur alleen dingen op die ik anders naar de kringloop had gebracht, maar ik moet toch telkens een beetje lachen als ik die ‘breakdown’ zie.

image

5 likes

Je kan de prijs die ze vragen wijzigen heb ik begrepen

1 like

Klopt! Dit is de prijs die ik zelf heb ingevoerd. Maar ik vind het vooral zo grappig hoe weinig je uiteindelijk overhoudt na verkoop

2 likes

Dat is bij Appel&Ei ook zo :grimacing: heb ik overwogen maar zoveel heb ik niet om in te brengen

Bizar? De persoon die je spullen heeft uitgepakt, gecontroleerd, beschreven, gefotografeerd en verzonden, wordt waarschijnlijk nauwelijks boven minimumloon betaald.

18 likes