Marktplaats/Vinted #2

ah ik doe dat ook wel eens op vinted, had laatst een cavalli broek gekocht voor veel te weinig van iemand (waarschijnlijk een oudere vrouw) uit een afgelegen idyllisch italiaans dorpje :smiling_face_with_three_hearts:

5 likes

Ik gebruik de marktplaats website van het land waarin ik woon en dat is niet Nederland. Hier is het dus een beetje anders.

Begrijp trouwens niet waarom je het zo problematisch vindt als de foto van dit huis verder niet gelinkt is aan een naam van iemand. Weet jij nu van wie dat huis is?

9 likes

Plottwist als het @Kryptonite ā€˜s huis is

4 likes

Dat mensen je dan allemaal dingen laten opmeten en blabla en dan vervolgens sturen ze je het minimale bod. Echt sodemieter op joh.

2 likes

Zegt de tracking op Vinted dat of ook als je naar de vervoerder zelf gaat met de tracking? Want DPD is forever altijd volgens Vinted slechts wacht op pakketje tot is op pakketpunt maar bij DPD zelf (of Chronopost zoals het in Frankrijk heet) kan ik het veel uitgebreider volgen altijd.

Ja… dat de verzending vertraagd is. Het had voor t laatst een update op 12 september

Het heeft geen nut behalve dat het mij een beter gevoel geeft omdat we nu quitte staan. :slightly_smiling_face: Het is respectloos om iets te kopen en het dan niet op te halen en nergens op te reageren. Een berichtje met excuses is het minste wat ze kunnen doen.

1 like

Jezus misschien ligt ze wel in het ziekenhuis ofzo.

5 likes

De eerste boze Duitser in mijn Vinted bestaan heb ik te pakken hoor: ik vroeg heel beleefd auf deutsch om een foto van de achterkant van het parfumflesje (daar staat de batchcode indien het echt is) en kreeg me toch een uithaal dat ik gewoon op internet moet gaan kijken als ik wil weten hoe de rest van de fles er verder ziet? Dan niet :wave:

2 likes

Nep dus :rofl:

5 likes

Haha ja overduidelijk en is nu wel verkocht. Ach ja, heb eerder wel via een andere Vintedverkoopster hetzelfde parfum gekocht want zij stuurde wel zo’n foto mee en opperde zelfs dat we ergens konden afspreken in het echt zodat ik alles kon nagaan wat ik weer het andere uiterste vond. Uiteindelijk met die vorige wel de koop doorgezet en we hebben zelfs nu nog steeds leuke gesprekken met elkaar in onze chat over van alles en nog wat :smiling_face_with_three_hearts:

2 likes

Bloedirritant, via vintend een parfum gekocht. Krrijg ik via een bericht de vraag of ik wel doorheb dat het een gebruikt parfum is. Uhms nee want dat heb je er niet bij gezet. Heb nu de koop geannuleerd in de hoop dat ik mijn geld terug krijg.

1 like

Oh ik had gisteren precies hetzelfde! Nee hoe moet ik dat weten als jij het aanbiedt onder ā€˜nieuw zonder prijskaartje’. Kreeg als antwoord dat de prijs dat toch wel duidelijk maakte en ik het eerst had moeten checken bij haar. Sowieso mag je volgens mij geen gebruikt parfum verkopen via vinted dus dan ga ik er ook vanuit dat het ongebruikt is.

2 likes

Nou dat is ook de grootst mogelijke onzin.

Je mag inderdaad geen gebruikte parfums verkopen maar gebeurt gewoon toch. De parfums die ik zelf koop worden veelal niet meer gemaakt dus als het er goed uit ziet verder zoals een batchcode, vloeistof geen afwijkende kleur heeft, etc. neem ik het risico wel.

2 likes

Hebben jullie ook last van dat de Vintedgo punten steeds niet zichtbaar zijn? Het lijkt wel steeds erger te worden, ik kan bijna nooit meer meteen iets kopen :expressionless: Bij mij is het dhl punt ook nog eens hetzelfde dus dat scheelt nogal in de prijs terwijl het op dezelfde plek aankomt

3 likes

Ja ik had/heb dit ook. Ik stuur nu de verkoper een berichtje of ze DHL even uit willen zetten en dan kan ik het wel kopen.

1 like

Goede tip! Ga ik proberen

1 like

Nog meer mensen geen bevestiging van verzending bij Mondial momenteel?

Mijn pakketpunt zegt al een aantal weken dat ik foto’s moet maken als ik het pakket inlever van Mondial relay omdat er blijkbaar vaker gezeur is met verzending.

1 like