Marktplaats/Vinted #2

Wat irritant zeg. Normaal gaat het altijd goed bij mij en krijg ik bij het pakketpunt meteen al een bevestiging maar nu is het uren later en nog niets.:smiling_face_with_tear:

1 like

Worden deze dan verkocht zonder dat erbij te zetten?

Ik heb een tijd terug parfum miniaturen te koop gezet, met in de omschrijving dat ze niet geschikt zijn voor gebruik maar wel voor verzamelaars. De advertentie werd meteen verwijderd door Vinted.

Ja gewoon een foto maken van de fles plat zodat je niet kunt zien dat ‘ie niet vol is en niks vermelden. Zo heb ik een dozijn parfums verkocht. Sommige kopers stuurden eerst een bericht om te vragen hoeveel eruit was, maar vaak stuurde ik zelf een bericht naar wie het parfum likete met een lager bod en de melding dat het om een gebruikt parfum gaat.

Plaats de advertenties alleen niet hier op het forum want dan heb je waarschijnlijk last van zure mutsen die je gaan rapporteren :joy::joy:

7 likes

Nee dat staat er altijd wel bij in of in de beschrijving dan wel te zien in de foto’s. Bij twijfel, en dat is dan vooral voornamelijk om de echtheid te controleren, vraag ik altijd om meer foto’s.

@VickyViolence mocht jij weer parfums verkopen: mag ik je dan dm’en? Want jij hebt echt altijd heerlijke luchtjes als ik het parfumtopic lees :grin:

1 like

Ik ben net begonnen met aantal items verkopen. Nou heb ik een kookboek via Vinted Go verstuurd en nu is het vanaf 22 september nog steeds op dezelfde status: klaar voor verzending. En dat 3x zonder er dan iets verzonden wordt vanaf sorteercentrum. Het is gewoon naar een Nederlands adres verstuurd. Komt dit vaak voor of heb ik gewoon pech dat het pakket kwijtgeraakt is?

2 likes

Bij VintedGo heb ik dit wel regelmatig!

3 likes

Het valt me de laatste tijd op dat niemand meer reviews geeft. Van de laatste 8 er 6 automatisch geplaatst. Eerder gaf bijna iedereen wel een review.

5 likes

Ja valt mij ook op. Ik plaats nu als verkoper ook een review bij de koper en merk dat ik dan sneller een review terugkrijg.

1 like

Ik heb het juist andersom. Een hele tijd gehad dat niemand wat achterliet. En nu bij elke verkoop een review

2 likes

Ik heb dit nu ook met vintedgo maar als koper, de verkoper heeft het op 22 september verstuurd en sindsdien gebeurt er niks. Wel uit Frankrijk maar toch.

1 like

De trui is toch veilig aangekomen! :partying_face:

9 likes

Ik kreeg uiteindelijk nog een bevestiging om 4 uur snachts :smiling_face_with_tear::smiling_face_with_tear::smiling_face_with_tear:

Had t pakket al verzonden om 16.30
Nu ook nog hopen dat ie gewoon normaal aankomt :sweat_smile:

1 like

Ik heb echt hetzelfde idd. Met 3 pakketjes zelfs. Het zal wel druk zijn ofzo…

2 likes

Ik had dat ook, met een retourpakketje. Had ook geen verzendinformatie gekregen dus na een week contact opgenomen met Vinted. Kreeg toen te horen dat er een staking was in Frankrijk waardoor de pakketjes niet opgehaald werden. Gek genoeg kreeg ik 2 dagen later mail dat het pakket hier was aangekomen maar in Vinted is nooit een retourzending geregistreerd.

1 like

Heb een stokke xl badje op het oog. Maar die verzendkosten?! Denk dat het uit Spanje komt, maar dit is toch gek. Heb er nog 1 op t oog, daar kost het zelfs bijna 150 euro.

Is UPS de enige verzendoptie? Ik heb laatst een keukenapparaat en een kookgereedschap-ding verkocht via Vinted en toen kreeg ik de vraag van geïnteresseerden of ik de categorieën wilde wijzigen omdat voor sommige categorieën de verzendkosten hoger zijn (iig voor VintedGo en Mondial). Ik denk dat dat hiervoor ook geldt, misschien kun je vragen of de verkoper het ook kan aanpassen.

1 like

Ik denk omdat het een groot pakket is, en ups inderdaad. Woon in BE maar alle pakketpunten wel in de buurt dus vind het maar gek!
Ja ups en brenger?

Je kan vragen of ze het pakketformaat aan wil passen, misschien heeft ze dat te groot ingeschat. Die fisher price kassa die iemand net deelde had ook €87 verzendkosten.

3 likes

Ja tis een stokke XL badje dus redelijk “lang” pakket dus ik denk dat iedereen dan groot aanduid.
Ook iemand uit NL trouwens die heel hoge verzendkosten heeft bij dit product.

4 likes

Misschien om dit soort taferelen tegen te gaan

https://www.ad.nl/economie/zeer-goedkope-bagage-of-verhuizen-met-vinted-nederlanders-misbruiken-platform-op-ingenieuze-wijze~a56b99e4/?referrer=https%3A%2F%2Fwww.google.com%2F

2 likes