Marktplaats/Vinted #2

Ik kan dit nergens handmatig aanvinken, ik kan alleen klikken op ‘digitaal verzendlabel openen’ en ‘verzendinstructies’

Ik heb het zaterdag verstuurd je zou denken dat het nu wel verwerkt is

Oh wat stom. Ik heb vaak zo’n knop met “ik heb het verstuurd” ofzo

Edit; dit zegmaar

Ik verkoop iets op Marktplaats en de koper wil het direct betalen en dit weekend afhalen. Ik vind dat helemaal niet nodig, wil het prima voor hem reserveren en dan een tikkie bij afhalen. Is dat raar? Ik krijg een beetje een irritante vibe van de opdringerigheid van dit figuur.

Ik doe hier ook niet aan (vooraf betalen). Veel te veel gedoe met mensen die soms niet komen opdagen. Mensen met rare vibes kap ik af.

4 likes

Nee hoor, is helemaal niet raar. Heb laatst nog iets afgehaald en betaald met tikkie.

1 like

Als je een rare vibe krijgt: altijd naar je intuïtie luisteren.

5 likes

Huh, dan betalen mensen vooraf voor hun artikel maar ze komen het niet ophalen? Bij mij zouden ze echt pech hebben :joy: Maak maar een nieuwe afspraak wanneer het mij uitkomt. Gekocht is gekocht, ik doe niet aan refunds.

2 likes

Ja, bizar genoeg komt dat voor. Ik ben een tijdje heel actief geweest op Marktplaats met ‘alleen ophalen’. Soms wordt op het laatste moment na een betaling nog geprobeerd de afspraak te verzetten, maar niet eens altijd. Heel irritant, dan ben ik er al klaar mee. Ben daarom snel gestopt met direct mijn volledige adres te delen. Huisnummer komt last minute.

4 likes

Maar als ze al betaald hebben dan hebben ze toch zelf een probleem? Ik deel zelf ook nooit mijn huisnummer. Gelukkig woon ik in een flat en dan spreek ik gewoon beneden af. Maar als mensen al betaald hebben krijgen ze dat geld van mij niet terug en mogen ze in mijn tijd een nieuwe afspraak maken.

(al moet ik zeggen dat het me nog nooit overkomen is dus ik snap de situatie ook niet goed. Betaald is betaald en kom het maar ophalen in mijn eigen vrije tijd)

2 likes

Ja eens, dat is ook hun probleem. Het ding is meer dat ik dan gewoon geen zin meer heb in die koper. Dan niet hoor. :joy: Blijf sowieso niet speciaal voor Marktplaats thuis of zo. Kom maar ophalen als ik toch een thuiswerkdag heb.

1 like

Ik zie de laatste tijd zulke bizarre verzendkosten bij advertenties staan?? 80 euro voor verzending uit Nederland, 150 vanuit Frankrijk.

3 likes

Komt dat misschien door die hype van spullen verhuizen via Vinted? :sob:

2 likes

Deze meme had ik gemaakt na aanleiding van de zoveelste irritatie (en vervolgens te delen met een vriendin) maar denk dat-ie hier ook wel gewaardeerd kan worden :joy:

a9er8n

7 likes

Haha.

Ik snap nog steeds niet wat er met “no sale through the platform” bedoelt wordt eigenlijk. Zie het ook alleen bij duitsers staan. Hoe werkt de aankoop dan?

Ik had Giesswein slofjes besteld, maar nu geeft de verkoopsters aan dat ze het pakket po heeft omgewisseld en ik laarzen krijg. Ze lost het netjes op; ik krijg mn geld terug en mag de laarzen houden. Maar ik wil geen laarzen, ik wil sloffen😩 nu moet ik weer opnieuw zoeken grr.

1 like

Er komt dit weekend iemand kijken naar onze kast die te koop staat. Heb er helemaal stress van want dat ding is zooooo intens zwaar :joy: levering was al een ramp, blij als ‘ie weg is ook al houden we er bijna niks aan over.

1 like

Ik wist niet dat DPD zo kut was :sob: Ik heb drie dingen die onderweg zijn met DPD maar het gaat niet zo smooth. Elke keer krijg ik een melding dat het pakketje er bijna is (In 1-3 dagen op pakketpunt! Vandaag op het pakketpunt!), maar uiteindelijk wordt het maar niet bezorgd?

Ik heb een Ielm-pak verkocht, was allemaal goed en ik heb m’n geld al, maar nu krijg ik een bericht dat de rits kapot is. Ik heb een week geleden foto’s gemaakt met het pak open en dicht, toen was er niks aan de hand. Op de foto was er ook niks te zien. Wat zouden jullie doen?

Ik heb gevraagd wat ze zelf wil, iets van compensatie, maar heb geen zin in terugsturen en dan ook nog extra kosten maken

1 like

Als jij je geld al hebt betekent het dus dat het bij aankomst goed was toch?

8 likes

Dit is een beetje het risico van tweedehands kopen, het kan altijd later stuk gaan. Als het bij aankomst goed was is het daarna niet meer jouw probleem eigenlijk

5 likes

Ja dat denk ik wel, maar dat weet ik dus niet. Maar inderdaad wel een risico als ze het niet goed checkt, want ik heb het zelf wel gecheckt en ook met foto’s maken was alles goed.

Ik vind dat toch altijd lastig, ben dan snel te aardig :sweat_smile: