Marktplaats/Vinted #2

Ik zie de laatste tijd zulke bizarre verzendkosten bij advertenties staan?? 80 euro voor verzending uit Nederland, 150 vanuit Frankrijk.

3 likes

Komt dat misschien door die hype van spullen verhuizen via Vinted? :sob:

2 likes

Deze meme had ik gemaakt na aanleiding van de zoveelste irritatie (en vervolgens te delen met een vriendin) maar denk dat-ie hier ook wel gewaardeerd kan worden :joy:

a9er8n

7 likes

Haha.

Ik snap nog steeds niet wat er met “no sale through the platform” bedoelt wordt eigenlijk. Zie het ook alleen bij duitsers staan. Hoe werkt de aankoop dan?

Ik had Giesswein slofjes besteld, maar nu geeft de verkoopsters aan dat ze het pakket po heeft omgewisseld en ik laarzen krijg. Ze lost het netjes op; ik krijg mn geld terug en mag de laarzen houden. Maar ik wil geen laarzen, ik wil sloffen😩 nu moet ik weer opnieuw zoeken grr.

1 like

Er komt dit weekend iemand kijken naar onze kast die te koop staat. Heb er helemaal stress van want dat ding is zooooo intens zwaar :joy: levering was al een ramp, blij als ‘ie weg is ook al houden we er bijna niks aan over.

1 like

Ik wist niet dat DPD zo kut was :sob: Ik heb drie dingen die onderweg zijn met DPD maar het gaat niet zo smooth. Elke keer krijg ik een melding dat het pakketje er bijna is (In 1-3 dagen op pakketpunt! Vandaag op het pakketpunt!), maar uiteindelijk wordt het maar niet bezorgd?

Ik heb een Ielm-pak verkocht, was allemaal goed en ik heb m’n geld al, maar nu krijg ik een bericht dat de rits kapot is. Ik heb een week geleden foto’s gemaakt met het pak open en dicht, toen was er niks aan de hand. Op de foto was er ook niks te zien. Wat zouden jullie doen?

Ik heb gevraagd wat ze zelf wil, iets van compensatie, maar heb geen zin in terugsturen en dan ook nog extra kosten maken

1 like

Als jij je geld al hebt betekent het dus dat het bij aankomst goed was toch?

8 likes

Dit is een beetje het risico van tweedehands kopen, het kan altijd later stuk gaan. Als het bij aankomst goed was is het daarna niet meer jouw probleem eigenlijk

5 likes

Ja dat denk ik wel, maar dat weet ik dus niet. Maar inderdaad wel een risico als ze het niet goed checkt, want ik heb het zelf wel gecheckt en ook met foto’s maken was alles goed.

Ik vind dat toch altijd lastig, ben dan snel te aardig :sweat_smile:

Maar je hebt de rits dus nog gebruikt met foto’s maken? Dan heeft ze het gewoon zelf gesloopt :sweat_smile:

4 likes

Niks aan ‘t handje, weg zonder problemen!

6 likes

Blijkbaar is het de stof naast de rits, dus er is een stukje stiksel los (ik ben totaal niet handig, maar dat is toch zo gemaakt zou ik denken). Ze wil nu haar geld terug en het terugsturen.

Ik denk dat ik maar voorstel dat ze het dan maar moet terugsturen op haar kosten en ik daarna een tikkie stuur, maar dat ze het anders direct had moeten controleren.

2 likes

Nee joh, zou ik echt niet doen. Ze had eerst aangegeven dat het oke was en nu heeft ze het zelf kapot gemaakt? Zou dat niet gaan aanbieden.

42 likes

Het zijn ook alleen Duitsers die dat doen en je moet dan betalen via PayPal vrienden & familie of bankoverschrijving want het vorige platform (Klederkreisel) kende blijkbaar veel mensen die scamden met kopen en vervolgens claimen het niet gekregen te hebben zodat de verkopende partij geen geld kreeg. Daarom willen ze nu eerst het geld hebben alvorens te versturen maar gebruik dan een platform als eBay of een platform die dat wel hanteert want dan zit je bij Vinted verkeerd.

3 likes

Klinkt alsof ze het alsnog zelf kapot heeft gemaakt. Misschien zat het al niet helemaal fantastisch vast meer, maar dat is gewoon tweedehands daar betaal je ook naar. Je kan nog altijd aangeven dat ze dan support maar moet laten beslissen als je de confrontatie echt niet aankan (die dit sowieso in jouw voordeel doen). Irritant zeg. Ik had laatst ook zoiets en had 10 euro korting aangeboden voor het ongemak, maar diegene wilde dat niet. Toen heeft support in mijn voordeel besloten en kreeg de koper helemaal geen korting.

4 likes

Oh ik wist niet dat er iets van support was voor daarna.

Ik had ondertussen al gezegd dat ze het op haar kosten terug mag sturen en ze na ontvangst geld terug kon krijgen, dan liggen de acties en risico’s in elk geval aan haar kant. Wel goed om te weten dat ik volgende keer wat harder moet zijn :grimacing:

3 likes

Ooh, dat verklaart het. Nou, wel heel raar want ik zou zelf nooit apart geld overmaken om vervolgens maar te hopen dat ze het verkopen.

Je meme is in dat opzicht wel echt treffend haha

3 likes

Wat irritant dat Markplaats ook al zo vol zit met dropshippers :rage: ik zoek een specifiek stuk speelgoed en wil het eigenlijk tweedehands vanuit duurzaamheidsoverwegingen maar alle zoekresultaten zijn gewoon duidelijk Ali versies die nieuw in de verpakking zitten. Dat schiet niet op.

2 likes

misschien heeft iemand hier het?
Daarnaast eens hoor, moet eerst altijd tig onzinaanbiedingen door.

1 like