Marktplaats/Vinted #2

Ja, daar ben ik dan een beetje bang voor. Maar als ik ‘m aangetekend verzend en een filmpje maak dat ik ‘m inpak enzo kan er vast weinig fout gaan hmm

Oh ik zou dat ook gerust laten verzenden als ik niet in de buurt woon. Ligt misschien wel aan de prijs ook.

Nee is echt tering irritant. :joy: het enige wat bij mij helpt is om ze bij favorieten te zetten. En als dat niet werkt dan 20x die app afsluiten. En dan opeens lukt het wel.

1 like

Ik wil voor het eerst ooit iets kopen via Vinted. Is er nog een verschil tussen betalen met bankkaart/creditcard of iDEAL? Bij Betaalmethode staat bij bankkaart ‘Je betaalgegevens zullen nooit met de verkoper worden gedeeld’, maar bij iDEAL staat dit niet. En zijn er nog andere dingen waar ik op moet letten als rookie?

2 likes

Ik verkoop een instrument. En nu is er iemand die interesse heeft. Diegene woont in het westen van het land en ik in het noorden. Hij had vorige week al geappt met een achterlijk laag bod. Gezegd wat mijn minimum is. Nu appt hij weer waar we kunnen afspreken.

Is het een instrument dat niet verstuurd kan worden?

Ik heb zoooo’n mega hekel aan mensen die echt benadrukken dat ze iets snel moeten hebben en het dan niet ophalen. Iemand vroeg specifiek hoe snel ik kan verzenden, heb gezegd de volgende dag. Dus ik heb gehaast om het de dag erna te versturen voordat het postkantoor sloot want ja beloofd is beloofd. Ligt het al een week te wachten bij haar om opgehaald te worden. Ja er kunnen tig goede redenen zijn maar valt me op dat dit best vaak voorkomt, bij mensen die specifiek vragen om iets snel te versturen. Wanneer dat niet gevraagd wordt wordt het gewoon binnen 1-2 dagen opgehaald.

3 likes

Nee, daar is het te groot en kostbaar voor

2 likes

Iemand ervaring met het volgende:
Ik heb een jas verkocht via Vinted en is verzonden. Ik krijg een melding dat het pakket is opgehaald en uiteindelijk is de transactie gepauzeerd.

De koper beweert dat zij geen melding heeft gehad day het pakket is aangekomen en nu schijnt het al opgehaald te zijn maar niet door haar.

Hoe gaat Vinted hiermee om?

Stuur hem het adres van de efteling

5 likes

Wat kunnen mensen toch weer vervelend zijn.
10000 vragen stellen en dan een extreem laag bod doen.

Of bieden, dan accepteer je het bod en kopen ze het toch niet.

2 likes

Super fijn, ik had een spijkerbroek via Vinted gekocht, maar hij zat niet helemaal goed. Toen zag ik er een bij iemand die de maat groter had, maar voor haar weer te ruim was. Dus ik heb voorgesteld om te ruilen, we hebben hem allebei buiten Vinted om naar elkaar opgestuurd. Toevallig op dezelfde dag aangekomen en hij zit bij ons allebei perfect. Echt een fijne oplossing!

76 likes

Woooo er is nu een ‘verzending uitstellen’ knop 🫢 net vergeten voor 13u mijn pakketje te versturen dus deze ingezet (winkel is dinsdag pas weer open)

5 likes

Wat een domme nieuwe functie, dan hoop ik dat dat andersom ook werkt voor als mensen “vergeten” hun pakket op te halen of vergeten zijn om te zeggen dat alles in orde is

De ander moet het wel eerst accepteren dus is niet een soort ‘ongestraft verlengen’. En in dit geval met Homerr, weet niet of het voor alle geldt

Ik heb deze week echt zo bizar veel verkocht opeens?
Vooral kinderkleding.

Had vorige week van vakantiemodus afgehaald en in 1 week bijna mn hele kast opeens verkocht.
Veel bundels ook, zo lekker. :grimacing:

Nog meer mensen die dat hebben?
Heb dit nog nooit meegemaakt, verkocht de laatste tijd juist mondjesmaat.

5 likes

Ik heb ook altijd als ik de vakantiemodus eraf haal dat alle kleren ineens mega veel gefavoriet worden, net alsof je dan ineens weer bovenaan het overzicht komt te staan.

1 like

Ja dat idee kreeg ik dus ook al!

5 likes

Goeie hack dus, even op vakantiemodus zetten

3 likes

Wat vind je er dom aan?

1 like

Ik heb een kastje gratis op marktplaats staan. En als iets gratis is, komen de graaiers zonder eerst te checken of ze het wel echt willen. Irritant!

1. Halfuur voor ze zou ophalen: net gemeten, maar past toch niet
  2. Niet komen opdagen
  3. Wilde het heeeeeel graag, maar zegt dag later toch niet te willen
  4. Reageerde voor haar zoon, maar die wil het na checken niet hebben.

Hopelijk nr 5 een succes. Anders gaat het naar de kraak. Zonde, maar wat een gezeik en verspilling van mijn tijd.

3 likes