Marktplaats/Vinted #2

Oh ik had laatst ook een tafel er gratis opstaan, wat een gezeik. Heel veel mensen vragen of hij er nog is en daarna niet meer. Of je wordt half gestalkt als je ff niet reageert. Uiteindelijk is hij wel opgehaald door een heel aardige vrouw maar het is wel altijd een test voor je geduld pff

1 like

Oja dat ook nog, meerdere reacties gehad of het nog beschikbaar is en daarna geen gehoor meer.

Maar idd je moet geduld hebben

Ik maak nu vaak meerdere afspraken tegelijkertijd want hoevaak mensen dan alsnog niet komen… ongelooflijk hoe makkelijk men daar mee om gaat

1 like

Ja les voor de volgende keer. Ik heel braaf één voor één kans geven

Ik zet hierom gratis spullen vaak voor een laag bedrag erop, en laat dan aan de deur weten dat het gratis is. Scheelt inderdaad een hoop energie!

1 like

Ja had ik eerst ook, maar daar kwam geen reactie op. Dus toch maar gratis

1 like

Dat vind ik echt het irritanste, al die berichten met is het nog te koop?

Jasje gekocht. Opent er zo een berichten scherm automatisch voor updates. Zie ik daar dat diegene 14 maanden geleden voor het laatst op vinted was. Hopelijk heeft diegene meldingen aan staan.

2 likes

Ik had een wasmachine gratis op marketplace gezet. Een man had meteen gereageerd of het er nog was, ja, en of hij die avond kon komen. Ik zei dat ik thuis was de hele middag, en dat het te zwaar tillen is dus of hij met twee mensen kon komen. Die man kwam precies op het afgesproken tijdstip, 2 mega sterke zonen mee, die wasmachine was binnen 3 min ingeladen en ik kreeg chocola cadeau. Nouuu dit heb ik niet verwacht na alle verhalen :rofl:

83 likes

Ik heb luiers te koop staan en iemand smeekt dat ik ze gratis moet weggeven aan haar want insert zielig verhaal. Niet zo handig om dat te doen met een username met luiers erin en tientallen reviews die gaan over luiers :joy:

10 likes

Als de verkoper niet reageert annuleert Vinted de order automatisch na 14 dagen

Edit:
Volgens mij na 5 dagen, geen idee waarom ik 14 heb getypt.

2 likes

Vet lief dit.

Ik had een keer gratis bananendozen op MP gezet (die dus voor mij ook gratis waren ooit, totaal geen filantropische actie van mij verder) en degene die ze kwam ophalen had een bos tulpen en een fles wijn voor me meegenomen. Zo onnodig lief!

7 likes

Vinted vraagt ineens om mijn BSN. Hebben jullie dat ook?

Is toch omdat verkopen via daar gezien wordt als inkomen dus voor de belastingdienst?

Maar je betaalt geen belasting

En

Vinted voert zelf al weken campagne hierover met dat je geen belasting hoeft te betalen, dus ik vind dat bsn-nr ook wel gek

Dat is precies wat er in dat tweede artikel wordt gezegd, meldplicht is wat anders dan belasting moeten betalen. Vinted is het vanaf een bepaald aantal verkopen of een bedrag van meer dan 2000 euro verplicht te melden.

Wat is gangbaar qua verzenddagen nadat je een aankoop hebt gedaan via MP?

De verkoper heeft niets meer gezegd, nadat mijn betaling (met koopbescherming) is voltooid. En ik vind het stom om de volgende dag meteen te vragen: wanneer ga je verzenden?

Voor de aankoop hebben we gewoon gecommuniceerd, lijkt allemaal in orde. Veel goede reviews, etc. Dus waarschijnlijk stress ik om niets. Heb MP al meer dan 10+ jaar niet gebruikt, dus ik weet niet wat de etiquette zijn. Misschien is dit stom, maar ik ben onrustig :disguised_face:

Ik persoonlijk vind 2 dagen acceptabel. Maar ik vermeld als verkoper altijd wanneer ik ga verzenden.

5 likes