Marktplaats/Vinted #2

Nee hoeft die niet

Nee

1 like

Het waren eigenlijk retorische vragen om frustratie te uiten maar toch bedankt :joy:

5 likes

Dit is ook een van mijn grootste vinted frustraties.

Of te gierig zijn om dhl (snel) te kiezen, maar vintedgo en dan niet ophalen omdat het te laat kwam.

3 likes

Ik heb ooit eens gelezen dat DHL diensten als Peddler of zo’n andere (particulieren die h&m pakketten brengen ook, weet ff de naam niet meer) inhuurt als ze te weinig bezorgcapaciteit hebben.

1 like

Vertaald uit het Duits, maar doe eeeeeven normaal haha

1 like

Eigenlijk zou er een optie moeten zijn die je kan selecteren met ā€œik heb meer ophaaltijd nodigā€ als je het niet zou redden of iets maar als je niks laat horen gewoon 1 ster krijgt met koper heeft het pakket niet opgehaald.

6 likes

ja dat zou echt fijn zijn! net zoals je uitstel kunt vragen voor versturen.

ik stuur altijd een bericht naar de verkoper en bel meestal naar het pakketpunt of ze het kunnen vasthouden, maar die zijn niet altijd bereikbaar of hebben uberhaupt een telefoon.

Die eerste optie is er al, kreeg dat de afgelopen 2 x in het ophaalmailtje als keuze.

2 likes

Huh ja? Dat heb ik nooit eerder gezien. Zal ik 'ns op letten want er is een DHL pakketje die er lang dan wel moeilijk over doet en dit zou dan wel goed uit komen als optie. Niet uit petty wraak van ik moe(s)t ook lang wachten maar meer beter uitkomt qua timing hier.

Dit was beiden keren met VintedGo, geen idee of dit ook met DHL kan.

4 likes

Wow da’s goed om te weten thanks! Zelf maak ik graag gebruik van DHL of DPD (zelfde punt hier) maar misschien krijg ik die optie ook niet omdat het een fysiek punt met mensen is in plaats van een locker?

2 likes

Ja idd op z’n minst zo’n automatische review. Juist in wat uiterste gevallen dat een koop ontbonden wordt, is er geen reviewoptie. Bv in dit geval of ik heb ook een keer nepartikelen opgestuurd gekregen en daar kon ik ook geen review over achterlaten. Een keer kan gebeuren maar als iemand dat consequent doet zijn dat toch wel belangrijke dingen om te weten.

Maar goed over t algemeen gaat alles heel soepel en ben ik superblij met Vinted als optie!

2 likes

Dit gaat ook om fysieke vintedgo punten dus lijkt me niet, hoogstens dat die aanbieders die optie misschien niet bieden.

1 like

als je via Duitsland besteld, is dan dpd de enige optie? Ik had van een Duitse besteld, maar die gaf aan dat DPD niet goed werkte en pakketpunten niet wilde aannemen ofzo, dus nu zat ik te kijken naar andere opties, maar die lijken er niet te zijn. Ook als ik bij andere Duitsers klik op kopen is dpd de enige optie.

VintedGo! en UPS zijn ook mogelijk vanaf Duitsland maar die eerste lijkt vooral in de ochtend aanwezig te zijn. UPS moet de andere partij zelf (de)activeren want VG! is altijd geactiveerd door Vinted zelf.

@Kauai ja bah, daar wil je dan juist wel een review voor achterlaten met nep artikelen. Zeker als het een herhaaldelijk patroon is en je daarvoor wilt waarschuwen. Wat heeft het nut van feedback dan als je dat niet mag/kan delen?

@Bunnyslippers kan heel goed! Toch goed om te weten dat VintedGo! zoiets heeft als functie.

Vind het zo raar dat dat de verzendkosten zo wisselen. Had bij twee verschillende verkopers een broek gezien. Allebei uit Nederland, beide met DHL naar pakketpunt de ene zit dan op ruim 9 euro en de andere op 4 euro. En snap niet waar dat verschil dan in zit. Kan het ook niet vinden dus iemand die dit wel weet?

3 likes

Misschien aan de hand van de grootte van het pakket die de verkoper heeft aangegeven? Dat is het enige wat ik kan bedenken als mogelijkheid.

Ik ben ook helemaal klaar met Italianen.

Voor het eerst meegemaakt dat ik een leeg pakje heb ontvangen. Blijkt het een agressieve maffiasjaak te zijn. Vinted heeft mij gelijk gegeven (gelukkig maar, want hoe bewijs je dat je pakje leeg was…) dus dat bevalt hem totaal niet. Het is dat ie ver weg woont maar anders had ik m voor mn deur verwacht.

Na dit voorval heb ik, i kid you not, gefilmd hoe ik een pakje open voor het geval het weer gebeurt. Walgelijke scams.

3 likes

Heb op Vinted, via twee verschillende verkopers, kersttruien besteld.

Krijg ik opeens de melding dat allebei de pakketjes retour gaan, omdat de bezorging mislukt is?

Ik heb de bezorging ingesteld op de DHL pakketautomaat bij de HEMA?

Iemand ook zoiets meegemaakt?

Ja ik heb dat ook 2x gehad bij precies zo’n hema dhl pakketmuur… weet nog steeds niet waar het aan lag maar vermoed dat de muur vol zat? Echt heel raar en durf er nu niet meer voor te kiezen, teveel gedoe

2 likes