Marktplaats/Vinted #2

Bij mij is het beide keren teruggestuurd naar het pakketpunt hier in de buurt. Vraag me af of ze dan ook de verzendkosten terugkrijgt eigenlijk, dat zou toch zijn? Want het pakket is wel helemaal verstuurd (en weer terug)

Een pot Wonder Balsam (van Dr. Martens) heb je ook voor nog geen 10 EUR en kan je heel veel leerwerk mee oppoetsen maar ze stuurt liever terug I guess? Wel balen maar hopelijk vind je uiteindelijk wel een lieve koper ervoor want die jasjes vind ik altijd wel mooi maar val buiten hun maten.

2 likes

Ja, ik heb de Dalby en ik vond hem echt prachtig, maar ik heb hetzelfde helaas. Niet comfortabel gemaakt voor lange mensen. Ik heb ā€˜m denk ik een maandje gedragen en heeft vervolgens 4 jaar in de kast gehangen.

Even afwachten wat ze nu wil. Ik had al gekozen voor retour op eigen kosten en dat kan je niet meer annuleren.

1 like

Ooh de Dalby :heart_eyes: die vind ik de mooiste. Balen van dat ze ook al niet werken met lang want hier is het vooral een kwestie dat ik te breed ben en met de Dalby een slim fit zal dat niet echt gaan qua fit met pasvorm dan wel comfort.

Even wel een leuke Vinted post: die verkoopster waar ik leuk contact mee had op Vinted voor, tijdens, en na een aankoop bij d’r? We hebben nu een tijdje terug zelfs nummers uitgewisseld en ook de plannen om eens samen op parfumjacht te gaan of iets anders want we blijken echt bizar veel gemeenschappelijke interesses te hebben. Zo leuk!

23 likes

DHL heeft gezegd dat de bezorger een fout heeft gemaakt en dat hij/zij hier op wordt aangesproken door hun leidinggevende. Helaas zijn de pakketten al retour en kunnen ze hier niks aan doen.

Heb de Vinted verkopers gisteren hier een berichtje over gestuurd, ze hebben het wel gelezen maar reageren niet.

Can’t blame them. Maar wel balen dit.

Ugh, deze vrouw stuurt lange epistels jongens.

Lang verhaal kort: Ze wil de jas dus heel graag houden want ze vindt hem heel mooi, maar eist dus 25 euro korting. Helemaal prima, ga ik mee akkoord. Ze wil alleen die 25 euro van mij hebben VOORDAT ze het retour naar mij cancelt. Dus ik zit zonder jas, zonder betaling Ʃn een openstaand retourproces + ik zou nog eens 25 euro aan haar betalen. In het slechtste geval van lege doos retouren naar mij: heb ik geen jas, geen betaling en haar nog eens eens 25 gegeven. :joy:

Ik zei ik betaal jou nu een tikkie van 12,50, dan cancel jij het retour, en dan stuur je weer een tikkie van 12,50. Maar dat wil ze absoluut niet. En ze blijft er maar op hameren dat ze een Vinted Pro verkoper is en dat ze te vertrouwen is.

Ze is inmiddels in de negeerstand, dus ze zal wel versterking zoeken bij Vinted. Er hebben inmiddels al twee medewerkers vandaag meegekeken en die geven mij telkens gelijk.

Edit:
(Ik heb dus een retourproces geopend met dat zij de retourkosten moet betalen en dat wil ze absoluut niet. Als ik haar was had dat tikkie van 12,50 allang gestuurd, want dan kon ik daar eventueel de retourkosten van betalen. :joy:)

2 likes

Het valt me op dat er hier mensen heel vaak ingaan op dat retour gedoe, terwijl het gewoon een beetje het risico is van mensen tweedehands online kopen dat je af en toe een miskoop doet of niet goed past. Wil je dat allemaal niet dan moet je gewoon van een winkel kopen. Dus maak het jezelf niet zo lastig door op die verzoeken in te gaan.

12 likes

Het ligt bij mij wel aan de reden. Even als voorbeeld, ik had een bundel van 7 artikelen voor mijn dochter gekocht. Alles met als staat heel goed. 4 van de 7 hadden vlekken die er niet meer uitgingen. Volgens het vinted beleid zouden de retourkosten voor mij zijn. Maar ik heb het de verkoopster laten betalen omdat zij de staat verkeerd heeft gemeld.

5 likes

Beide verkopers gaan het opnieuw sturen :partying_face:

5 likes

ja je koopt iets tweedehands, gebruikssporen (op grote/zichtbare gaten en vlekken na) horen daar gewoon bij.
ik ben zelf heel secuur met foto’s maken van wat ik verkoop maar als ik iets koop met een haaltje of een heel klein vlekje dat er zo uit te wassen is of for fucks sake een leren jas die gewoon wat vet nodig heeft, iets wat je sowieso moet doen om hem te onderhouden… echt normaal doen als je dan wil retourneren Ć©n je retourkosten vergoed wil hebben.

11 likes

Ik denk, wat ze hieronder benoemen, het echt een verschil is of iets (al dan niet bewust) anders wordt gepresenteerd over de staat van het item.

Ik heb best vaak gehad dat iets niet past of toch tegenvalt. Dan zou ik nooit klagen. Maar ik heb ook ooit eens een item met een gat gekocht, of waar een dik doorgedrukte stempel met naam in stond. Dat had ik wel even kunnen weten, omdat het ook best prijzig was.

Ik koop wel eens items met een vlekje oid voor mn kind, of een houten speeltje dat gebruikssporen heeft. Maar ik vind het echt een groot verschil of ik dat vooraf weet of niet, en of de prijs daarnaar is aangepast.

4 likes

Ik heb net iets besteld ineens betaalde ik al zonder dat ik een vervoerder heb kunnen kiezen?? Dus geeeeeen idee wanneer/waar/hoe die aan komt.

Maar je kan niet zomaar die verzoeken negeren als mensen een probleem melden bij Vinted.

ja als items echt in een andere staat aankomen dan ze gepresenteerd worden vind ik anders, omdat dat ook een van de weinige graadmeters is die je van te voren op moet geven.

1 like

Bij mij staat dan het pakketpunt aangevinkt wat ik bij de vorige bestelling heb gekozen

3 likes

Nog meer mensen die problemen hebben met Vinted? Ik kan niet inloggen via de app, hij blijft maar laden. Ik kan wel inloggen via de browser van m’n laptop, heel gek

Ja ik kon niks uploaden, de app zei dat er geen foto’s bij zaten? Maar zaten er wel bij.
Na paar keer proberen lukte het wel, maar hij loopt niet helemaal soepel haha

2 likes

Dit had ik van de week ook: geannuleerd en verkoper had opnieuw geüpload en toen was ik te laat want aan iemand anders verkocht :sob:

2 likes

Ik moet bij Vinted ineens m’n BSN invullen? Want meer dan 30 verkopen… volgens mij was de 30e al heel lang geleden? Maar dit is dus normaal aldus Google?

Gaat per jaar volgens mij! En is normaal idd

2 likes