Het verschilt bij mij per verkoper/product, de ene wel gratis en de ander niet
Ik kreeg daar een melding van, maar ik heb ook boeken zelf te koop staan. Zou het daarmee te maken hebben misschien
Ik heb geen boeken te koop staan, maar kan het wel zonder verzendkosten bestellen (iig via DHL, andere verzenders niet geprobeerd).
Ik bij geen enkel boek, terwijl ze wel in de boeken categorie staan ![]()
Pff heb weer eens gedoe. Heb een trui ontvangen met een hele grote verkleuring, status heel goed en niks hierover im beschrijving.
Op 1 foto was het wel te zien, maar ik dacht dat het lichtinval was.
Had netjes berichtje gestuurd, gelezen, geen reactie. Toen maar niet ok gemeld en nu mag ik het terugsturen maar moet ik zelf verzendkosten betalen. Heb dit weleens eerder gehad en toen haalde verkoper pakket niet op en was ik dubbel geld kwijt. Vinted weigerde toen te helpen.
Nja heb tegen beter weten in weer de helpdesk om assistentie gevraagd maar denk dat ik beter mn verlies kan nemen.
Mogen jullie raden waar deze verkoper vandaan komt, en gewoon 5 sterren en 1296 reviews heeft.
Frankrijk
Ja omdat je dus geen review kan geven als je het terugstuurt, heel suf
Heeft iemand hier ooit zoiets gehad? Ik had een paar sloffen gekocht, maar geen reactie ontvangen. Op 7 november heb ik haar daarom een (aardige) reminder gestuurd dat dit de laatste dag was.
Eerst stuurde ze: “ja, gaat lukken. Gaat vandaag naar de pakketdienst”.
En vlak daarna: “Oh wacht! Deze had al als verzonden moeten staan. Hoe kan dat…”
Nu houdt ze dus vol dat ze de sloffen al verzonden heeft, terwijl bij de aangemaakte Mondial Relay trackingcode nog staat ‘pakket nog niet aangeboden’.
Nu kán het natuurlijk dat het echt is misgegaan en het pakket niet is gescand o.i.d. Maar het eerste dat je toch doet als je je pakket hebt verzonden, is checken in de app of het goed gaat?
Inmiddels heeft ze een dispuut geopend bij Mondial, en de transactie is gepauzeerd voor 21 dagen.
Ik heb een beetje spijt dat ik haar ge-remind heb, want anders had ik mijn geld nu al teruggehad aangezien hij automatisch geannuleerd zou zijn op 8 nov
Maar ik heb eigenlijk nog nooit eerder meegemaakt dat iemand volhoudt dat iets al verstuurd is terwijl het pakket niet eens gescand is.
Ik geloof het ook gewoon niet echt!? Misschien als ze duizend pakketten per dag verstuurt, maar ze heeft verder geen advertenties (wel 75 vijfsterrenreviews).
En omdat de transactie nu gepauzeerd is kan ik niks doen…
Gewoon wachten, Vinted pakt dit wel op en dan krijg je je geld terug
Ja eerlijk als ik zie dat een verkoper uit Frankrijk komt, dan skip ik die gelijk. Hoe leuk het item ook is. Gegarandeerd gezeik.
Serieus? Ik heb nu 4 keer achter elkaar dingen uit Frankrijk besteld en dat ging allemaal prima. Had geen idee dat dat berucht is.
Ik heb ook nooit gedoe met franse verkopers (op 1 pro-verkoper na) en kopers. Even afkloppen
Ik heb zo vaak dat ik iets verstuur en dat ‘t pas na dagen gescand wordt door het pakketpunt
Ik heb al 2 keer gehad met mondial dat het op niet verzonden bleef staan tot ik ineens bericht kreeg dat ik het kon afhalen
Ja echt heel stom maarja als het wel kan krijg je gegarandeerd een slechte review terug
Ik blijf (valse) hoop houden dat vinted ingrijpt.
(en @Quinn ) oh dat stelt me weer gerust, dank jullie wel!! Ik heb dit eigenlijk nooit eerder meegemaakt ![]()
Haha ik heb eens geen bericht gehad bij MR totdat het teruggezonden werd omdat ik het pakket niet had opgehaald🤷♀️
Maar als zij het idd echt verzonden heeft moet zij daar bewijs voor aanleveren en dat is 1) niet zo dus dan komt het goed qua geld 2) wel zo en dan is MR het kwijt en komt het ook goed qua geld.
Ik heb een vrij groot en lomp ding te koop staan op Marktplaats en het is deze week al 5 keer gebeurd dat mensen of niet op komen dagen of op het laatste moment afzeggen. Dacht wel eens dat iedereen overdreef als ze het over de ellende van Marktplaats hebben, maar het lijkt echt een grote verzameling van asociale mensen die niet kunnen communiceren.
Nu staat dat lompe ding dus al beneden in de woonkamer ![]()
![]()
.
Ik zie op Vinted soms door de bomen het bos niet meer. Kleding waarbij aangegeven staat heel goed en dat er dan gaten, vlekken in zitten of helemaal versleten is. Accounts die wel bedrijven lijken met zoveel spullen en zo ontzettend veel reviews.
Gister weer wat terug moeten sturen omdat er een gat in zat, maar dit niet gefotografeerd was. Ik vind dat zo zonde dat een pakketje twee keer heen en weer gaat.
Marktplaatstikkie sturen van tevoren? Of is het zoiets wat je eerst echt zelf moet bekijken of testen?
Ja helaas wel, ging om een hometrainer.
Maar wonder boven wonder heb ik hem net via Marketplace op fb verkocht en is hij binnen een half uur opgehaald ![]()