Marktplaats/Vinted #2

Ik vind het vooral lastig dat kleding vaak toch net niet goed valt. Een dacht ik normale trui blijkt een crop trui te zijn. En veel is net te klein ondanks dat het mijn maat is.

Je kan het vaak niet echt goed zien op de fotos. En laatst ook een jas waarbij de rits gewoon kapot was.

Na een hele vinted shopping spree ben ik er nu een beetje klaar mee en hou ik het maar bij tweedehands winkels denk ik.

2 likes

Ugh, zo vervelend die bedrijfsaccounts met vijftienhonderd advertenties. Sinds Duitsland erbij is gekomen is het nog veel chaotischer. Elke keer als ik een advertentie open dan zie ik weer ā€œbitte nicht auf ā€œKaufenā€ drucken! Nur mit PayPal Friends und Familie!ā€ zucht

7 likes

Hierom ben ik nu wat meer met Sellpy aan het kopen, dan kan je het tenminste terugsturen. Bij Vinted koop ik alleen nog maar als ik iets heel specifieks zoek waarvan ik mijn maat al weet.

En de lokale kringloop hates to see me coming natuurlijk

1 like

Ik heb juist een hele leuk deal gehad laatst. Was advertentie via Vinted maar ook met een marktplaats linkje. Bod gedaan, geaccepteerd en laten ophalen en brengen met koerier. Was even spannend of het allemaal zou lukken (groot bedrag, grote roze bank) en allemaal soepeltjes gegaan.

Nu eindelijk ā€œmijnā€ roze bank.

4 likes

hier zijn de meningen over verdeeld, maar ik vind het zo irritant als mensen je op vinted gaan sturen dat je pakketje er is. Jaag me niet op ok, ik bepaal zelf wanneer ik het ga halen

15 likes

Ik vind dit ook irritant, ik heb de melding van Vinted dan ook gehad dus een berichtje is niet nodig. Ik heb niet altijd dezelfde dag tijd om het op te halen.

Ook irritant: van die mensen die meteen een berichtje sturen als ik iets aan mijn favorieten heb toegevoegd. Ik verzamel vaak eerst veel verschillende dingen en daar kies ik dan iets uit. Als ik het wil hebben hoor je het vanzelf.

9 likes

Je kan uitzetten dat verkopers kunnen zien dat je iets favoriet. Dus dan zien ze dat iemand het heeft gefavoriet maar niet wie.

2 likes

Oh ja meteen een berichtje joeee laat me lekker werken aan mijn algoritme. Ik kreeg laatst het bericht: ā€˜koop gerust’.

Echt alsof ik dat zelf niet zou durven.

3 likes

Maar soms krijg je wel een beter bod nav je hartje dus daarom laat ik hem toch aan haha.

4 likes

Daar valt ook wat voor te zeggen ja! Dat mis ik dan soms wel dat ik dan weet wat de verkoper zou accepteren als bod. Voel me altijd een lowballer als ik een voorstel stuur :sweat_smile:

1 like

Ik kreeg laatst een ā€œHallo, jij mag een realistisch bod doen.ā€ nadat ik een artikel geliked had :skull:

3 likes

Oh echt? Dat wist ik niet! Dat ga ik wel even aanpassen dan ja.

1 like

wauw misschien al eerder over geklaagd hier hoor maar wilde net iets kopen van een verkoper in Luxemburg (boeken) (wist niet dat Luxemburg op vinger zat)

zijn de verzendkosten ACHTENZESTIG EURO EN NEGENENVEERTIG CENT

3 likes

Ik had dit laatst ook met een verkoper uit NL. Toen heeft ze het item opnieuw geüpload en kon ik het wel kopen met normale verzendtarieven. Heel vaag, misschien een bug in vinted oid?

2 likes

Waarom maken Duitsers zo raar gebruik van vinted? Ook vragen stellen zoals; hoeveel zijn de verzendkosten? En betalen via paypal? Dsn gebruiken ze Vinted eigenlijk als een soort gratis marktplaats.

2 likes

Ze willen veelal buiten het platform handelen daarom die vragen over verzendkosten en PayPal. Het vorige platform waar de Duitsers op zaten was Kleiderkreisel en dan had je kopers die beweerden het nooit gekregen te hebben en dan kreeg de verkoper het geld niet. Daarom willen ze nu eerst betaald worden of jou betalen alvorens het te versturen wat eigenlijk best netjes is als je erover nadenkt maar bij PayPal wel de met vrienden en familie-optie dus als zij niks (toe)sturen kan je fluiten naar je geld.

Vind vooral die hele extra teksten erbij altijd ergens wel grappig met: geen retour, verzenden op eigen risico, etc. alsof het Kleinanzeigen (de Duitse tegenhanger van Marktplaats) is.

Ja maar gebruik dan lekker facebook marketplace ofzo.
Ik ga geen prive transacties doen en als je via vinted verkoopt heb je wel recht op retour (niet wat in hun disclaimer staat dus).
Het ding van vinted is dat het platform je helpt met verzenden, bescherming en retourneren. Als je dat niet wil moet je het niet gebruiken vind ik.

7 likes

Doe het dan niet op vinted denk ik dan.

3 likes

Is er een manier om te kunnen filteren op taal bij boeken?

2 likes

Ik keur het ook niet goed he want ik vind het ook een aparte manier van handelen maar verklaar waar die gedachtegang vandaan komt bij ze. Ik skip de sale dan gewoon net als zij die niet willen dat je op kopen drukt maar eerst gaat berichten: waarom dan?