Marktplaats/Vinted #2

Irritant vind ik wel dat door het selecteren op materialen ik bijna alleen maar Franse en Italiaanse verkopers krijg. Zouden Nederlanders geen materialen toevoegen bij het uploaden?

1 like

oh hmm ja ik moet zeggen dat ik sowieso echt amper van nederlanders koop. niet bewust maar de meeste dingen die ik wil kopen zijn gewoon niet van nederlandse verkopers. maar zou wel kunnen hoor, miss vooroordeel maar ik heb het idee dat fransen/italianen wat betere stofkennis hebben. plus er wonen ook wel veel minder mensen in nl dan in italie + frankrijk dus ergens ook wel logisch dat je veel meer italiaanse en franse advertenties ziet denk ik?

4 likes

Ik was deze week aan het rondkijken voor een (welbekende) bodywarmer van American Vintage. Nieuw 175 euro en ik had ze al een aantal keer zien passeren op Vinted voor rond de 100 euro. Maar blijkbaar zijn dit dus 1. altijd Spanjaarden die ze 2. met prijskaartje eraan verkopen, 3. vaak meerdere stuks van dat merk en 4. helft van de tijd ook accounts met maar een paar reviews. Iets te veel red flags naar mijn mening. Zo irritant dat Vinted zo “vervuild” is met mogelijke oplichters bij merken.

5 likes

Haha ik wil ook zo’n bodywarmer, maar kan er echt niet over uit dat die dingen zo duur zijn - why?! En zie ook alleen maar scammers op Vinted, echt heel erg irritant.

4 likes

Ik vind het irritant als ondernemers op Vinted eigen, nieuwe spullen verkopen; lijkt me niet helemaal de juiste plek. Doe dan Etsy bijv.

Dit is alleen bij pro sellers, als je koopt bij een particulier heb je dit recht helemaal niet. Natuurlijk moeten verkopers wel de gebreken vermelden en als er een probleem is moet je het terug kunnen sturen, maar dat betekent niet hetzelfde als het recht op retour hebben.

8 likes

Ik heb eind oktober meerdere pakketten verzonden via Vinted Go, maar deze zijn nog steeds niet bezorgd. Bij alle verkopen staat “De verzending duurt langer dan verwacht.” Hebben meerdere mensen hier last van? :sweat_smile:

Dit is echt een Vinted Go (voormalig Homerr) ding! Het komt dan uiteindelijk toch meestal wel aan, via duizend omwegen.

2 likes

Niet als verzendende partij maar als ontvanger. Zou rond 15 november zijn en staat nu op: uiterlijk 18/12

1 like

Ik heb het ook als ontvanger inderdaad.

2 likes

Ik had het laatst ook, er stond dat de bestelling uiterlijk 2 december bezorgd zou worden terwijl de verkoper het eind oktober had verzonden. Uiteindelijk kreeg ik half november toch een melding dat het er ineens al was.

iemand heeft me een gekrompen vervilte trui verkocht en zegt dat ze het niet in de wasmachine heeft gewassen en zelf nieuw heeft gekocht. maar het is mij echt overduidelijk dat de trui ergens gekrompen is. heb zelfs een advertentie van dezelfde trui gevonden die ongekrompen is en er in 3 maten kleiner groter uit ziet.
zegt ze ‘was het maar met babyshampoo’ ja ik kan het prima proberen op te rekken maar how about sorry ik heb je een gekrompen trui verkocht als je wil kan je hem terugsturen. of uberhaupt erkennen dat dat ding gekrompen is en dat je hem of niet nieuw hebt gekocht of ergens te heet gewassen.

6 likes

Een franse gast heeft mij een trui verkocht voor mijn vriend. Mijn vriend heeft hem opgehaald dus ik vroeg is alles oke dus klik ik op oke. Jaja prima. Kom ik thuis na een weekend weg schijnt er toch een gaatje in de mouw te zitten waar de verkoper niks van gezegd heeft. En ik heb dus al op alle is oke gedrukt.

Ik heb de verkoper een foto laten zien en als je inzoomt op zijn foto zie je het ook zit. Maar deze fucker ontkent gewoon dat er een gaatje te zien is op de foto. Ik word hier echt zo boos van. (Overigens ook dat ik over mijn vriend denk joe kijk even goed voor je zegt dat het oke is).

Foto als bewijs. Zeg me dat jullie het ook zien en ik niet gek ben.

2 likes

Ja ik zie het hoor, geen idee of je er nu nog iets mee kan. Je vriend kan t gaatje ook dicht maken. Volgende keer beter de foto’s en aankoop checken en c’est ça

10 likes

ja ik zie hem wel en heel irritant dat die persoon ontkent. maar het is wel een heel klein gaatje en echt zo en onopvallend gemaakt. hoe duur was de trui?

5 likes

19 euro, hij is van cos. Het is inderdaad niet super groot maar toch. Als je hem oppakt zie je het wel, ik kan me niet voorstellen dat hij het niet gezien heeft. Hij heeft nu overigens wel gereageerd met excuus en dat hij het niet gezien heeft. Vrees dat ik het ermee moet doen.

Of is het heel gek om iets terug te vragen? En hoe doe je dat want je rekeningnummer aan een vreemd iemand geven voelt onveilig?

1 like

Dit is mij ook een keer overkomen!! Een trui die ik al in maat S had maar te krap vond zitten in een XL gekocht, op elkaar gelegd en ze waren identiek :joy: verkoper heeft zich wel verontschuldigd, ze wist ‘t niet want had de trui zelf ook tweedehands gekocht en snapte de maatgang (UK maten) niet.

4 likes

Ik zou vooral bang zijn om kleermot binnen te brengen. Direct in quarantaine, die trui!!

Het kan in principe dus ook onderweg of zelfs thuis zijn gebeurd, dat gaatje. Hangt maar af van wanneer de larven honger hebben :nauseated_face:

als je iets wil terugvragen zou ik alleen de kosten voor het gaatje reparen terugvragen. dus een naald en wat garen
 of hoeveel de kledingmaker vraagt. 19 euro voor een trui van cos is weinig en het is zo klein en makkelijk repareerbaar. en dat moet dan inderdaad wel via je rekeningnummer of tikkie/paypal als iemand dat heeft

@VickyViolence haha wat chill dat je dezelfde trui al had!
deze verkoper wilde het me niet laten retourneren toen ik nog niet ‘probleem melden’ had geklikt, maar ik had 2 andere advertenties van de trui gevonden in een kleinere maat waarop duidelijk te zien is dat de stof anders valt en in maat m vs xl al groter leek. en ik heb vergelijkingsfoto’s van een eigen trui in dezelfde stof (100% kasjmier) gemaakt waarop je kan zien dat de trui die ik kocht stijf en onrekbaar is en met een closeup kan zien dat het weefsel veel nauwer is. en dat meegestuurd met toelichting bij probleem melden plus nog erbij gezet dat ik meerdere slechte reviews bij deze verkoper vond waarbij ze dingen met gaten en vlekken opstuurde en dat het onmogelijk is dat een goed truienmerk vervilt en stijf kasjmier als nieuw verkoopt. en toen accepteerde ze de retour wel :upside_down_face:
gelukkig want ik vertrouw de klantenservice van vinted ook niet helemaal in van een foto kunnen afzien dat wol gekrompen en vervilt is. maar toch jammer dat het zo moet. als ze gewoon eerlijk was geweest had ik nog wel willen proberen op te rekken en terugsturen als het niet beter werd. eventueel een deel van de aankoopprijs terug. maar stuur hem nu maar terug want ik zag bij haar review reacties en eigen reviews bij anderen al dat het een heel onbeschofte vrouw is.

2 likes

Je ziet het op de foto bij de verkoper thuis toch.

Ik zou na het klikken op alles is ok ook geen gedoe meer maken, gewoon een les om beter te checken.

4 likes