Ah oeps “als je inzoomt op zijn foto”, te snel gelezen, ik dacht dat dit haar eigen foto was snorry
Ik heb een paar dagen terug iets besteld op Vinted en dat is ineens verdwenen?
Niet als afboeking in mijn portemonnee, niet bij m’n bestellingen of in m’n berichten. In m’n mail heb ik nog wel een bon waarmee ik kan zien dat ik het echt gekocht heb, ging al aan mezelf twijfelen. ![]()
Iemand dit al eens meegemaakt? Ik kan dus ook niet meer zien of het al verzonden was.
Zou die verkoper misschien geblokkeerd zijn? Klinkt wel heel vaag
Ik zou de moeite er niet voor doen en je hebt al op ‘alles is oké’ geklikt. Eigen probleem nu en niet meer van de verkoper. Ik zou in de review vermelden dat de advertentie niet duidelijk was en minder sterren geven. Hoe duur is zo’n trui normaal gesproken?
Ik moet mijn ID verifieren op Vinted en die app herkent gewoon mijn ID niet waarvan ik een kopie via de Kopie ID app heb gemaakt.
Tot twee keer toe geprobeerd al. Wat een gezeik
edit: gelukt maar alleen als ik een onbewerkte / niet-afgeschermde foto uploadde.
Terwijl erbij staat dat je je BSN moet afschermen maar als je dat doet kan de machine het niet ‘lezen’ en accepteert die het niet. ![]()
Een Vinted koper heeft een probleem gemeld. De jas die ik verstuurd heb schijnt ontzettend vies te zijn. Ik heb een schone jas verstuurd??? Ze stuurt foto’s van vlekken die er niet waren en vieze mouwboorden, ik heb echt het idee dat dit een truc is? Dit is in ieder geval niet de jas die ik verstuurd heb.
Ik heb een retourlabel gestuurd…
Hahaha voor dat geld verwacht ik dat het pakketje direct in een helicopter wordt geladen en een uur later bij mij op de stoep staat
Ik zag wel al op reddit voorbijkomen dat sommige kopers je foto door AI kunnen laten bewerken om te laten lijken alsof er iets mis is
Dan ben jij de boosdoener volgens vinted en hebben zij en hun geld terug en het item
Ja ik heb het inmiddels ook gelezen. De jas moet voor 8 december retour, anders krijg ik alsnog het aankoopbedrag. Ik wacht af…
Als je ai wil uitsluiten zou ik om meerdere video’s vragen vanuit verschillende hoeken
Maar dan moet je toch alsnog het item retour sturen om je geld terug te krijgen?
Je kan het toch niet en houden en je geld terug?
kan, als de verkoper zegt dat je hem mag houden. Ik heb dat weleens gedaan toen ik per ongeluk een jurk had verkocht met een gescheurde naad. Toen heb ik haar een refund gegeven en mocht ze de jurk houden (om te laten repareren).
Maar dan moet zo’n scammer dus de verkoper overtuigen om een refund te geven en ze het item te laten houden.
Ik ben altijd graag op zoek naar Acne Studios sjaals via Vinted, maar echt meine gute daar worden toch veel namaak van verkocht. Echt elke dag minimaal wel +50 nieuwe nep sjaals (vooral de gekleurde geblokte).
Vertel me hoe je de neppe van de echte onderscheidt? Ik zoek ook
Ik heb alleen maar de Canada sjaals (uit de winkel en Vinted) en daar zie ik het aan de franjes en de verbindingen ertussen. Bij de neppen zijn het vaak te dunne rafelige franjes.
Bij de gekleurde geblokte, die ik zelf niet heb, zie je het ook vooral aan de franjes.
Ook is het label met logo’s bij de neppe vaak een beetje scheef, de letters te dik, stiksels niet mooi gedaan.
Acne blijft gewoon mooi. De sjaal die ik
10 jaar draag ziet er nog altijd prima wollig/fluffy uit.
Ook even kijken wat de verkoper allemaal verkoopt (bijv. 5 Acne sjaals in verpakking) en reviews lezen.
Bij al mijn artikelen staat dat ik met bepaalde verzenders niet verkoop en dat ik de bestellingen dan annuleer
Ik vind een pakket inpakken en wegbrengen echt genoeg moeite, ik ga niet ook nog op zoek naar iemand die iets voor me kan printen. Serieus Vinted doe daar wat aan. Wie heeft er godsnaam nog een printer?
En alsnog kiezen mensen ervoor om dpd en Mondial relay te kiezen als ze iets bij mij kopen.
Oh dit vind ik ook zo irritant en ouderwets! Al meerdere keren bij pakketpunt gestaan dat ik er daar pas achterkwam. Gelukkig printen zij het dan uit voor je, super fijne service maar is een hoop gedoe en als er een rij staat ga ik dat niet van ze vragen. Geef me gewoon een QR-code ![]()
Omg ik ben zo klaar met Vinted. En DPD.
Heb via DPD iets naar Duitsland gestuurd, duurde teringlang voordat het er was (het werd eerst ‘‘bezorgd’’ op mijn eigen pakketpunt, dus die vrouw was al helemaal in paniek dat het niet meer zou aankomen), uiteindelijk is het bezorgd hij haar pakketpunt in Duitsland. Na verloop van tijd krijg ik de melding dat ze het heeft afgehaald. Dus ik krijg het geld ook en heb dat laten overmaken naar mijn rekening. Kreeg automatisch een positieve review. Komt ze een paar dagen later op de lijn dat ze het pakje niet heeft, want het was er niet toen ze het wilde ophalen. Als zij in via haar DPD-link checkt is het pakje weer terug naar mijn pakketpunt in NL. Dacht eerst dat ze veel te laat het pakje kwam ophalen, maar dan krijg ik geen melding toch dat zij m heeft opgehaald, laat staan het geld uitgekeerd. Echt zoveel gezeik bij elk pakje. Word er ook moe van dat er zoveel scams gaande zijn; IK BEN GEWOON ECHT ELKE INPAKSESSIE AAN HET FILMEN EN INLEVERSESSIE. Koekoek.
Viel mij ook op. Ik ben mijn acne sjaal kwijtgeraakt ![]()
![]()
. Toen in de bijenkorf actie van 2 jaar geleden voor €80 gekocht. Nieuw vind ik ze te duur maar 2e hands is een doolhof.
Dus mocht iemand spijt hebben van zijn aankoop destijds, zoals de haters toen voorspelde dat massaal zou gebeuren, ik neem hem graag van je over. ![]()