Marktplaats/Vinted #2

Ook heeeeeeeeel raar dat ze dan zelf geen actie onderneemt want zij krijgt ook gewoon een melding dan dat ze het heeft opgehaald en dan doet ze blijkbaar niks? Ik geloof dat niet hoor

Ik had dus zo’n chick van de week die het pakket had opgehaald, zelf aangeklikt dat alles goed was, en mij toen ineens dagen later een slechte review dat het te groot was AHHH dat is niet mijn schuld bitch dan had je even van tevoren moeten kijken welke maat je hebt in deze super bekende schoenen :roll_eyes:

Soms word ik echt helemaal leip ervan. En dat filmen idd ook!!!

3 likes

Jullie hebben toch dezelfde link? Ik zou dit niet geloven.

1 like

Ze heeft de bestelling geaccepteerd, anders had je je geld niet gekregen. (of ze heeft 24 uur gewacht na de melding dat het is opgehaald, maar that’s on her)

Straks eist ze dat je het geld terugstort via een betaallink en dan skimt ze je bank-inloggegevens ofzo

1 like

Ah vandaar dat Duitsers zo panisch zijn op vinted…

soms doet vinted dit automatisch in de laatste dagen voor het opgehaald moet worden. als koper krijg je dan een melding dat je je pakket hebt opgehaald en binnen zoveel uur een probleem moet melden en als je dat niet en doet en ook niet ophaalt wordt de koop afgerond en krijgt de verkoper zijn geld. wel kut voor haar maar ja als je iets besteld moet je het wel in de gaten houden.

1 like

kunnen toch genoeg redenen zijn dat iemand binnen die dagen mail & app niet checkt. niet handig als je iets bestelt maar als je ook niet weet dat vinted dit kan doen als je je pakketje niet ophaalt dan denk ik niet dat ze de koop expres heeft laten doorgaan.

ja of misschien is het wel een scam en ben ik te goed van vertrouwen :joy:

1 like

Ik heb een week geleden wat gekocht op vinted, die dag nog contact gehad met de verkoper en nu is het nog niet verstuurd arghh

Ik kan er niet meer op klikken omdat de koop is afgerond. Ze moet het zelf maar oplossen met DPD.

1 like

Het is wel een type dat later reageert idd. En ze heeft verder geen gekke eisen tot op heden. Kracht en wijsheid voor haar, maar wel irritant dat steeds alles misgaat bij mijn verkopen :rofl:

ja vervelend! ik kreeg ooit maanden nadat ik iets verkocht had en de transactie afgerond het pakket retour aan huis. was ook via dpd als ik het me goed herinner dus het kan zomaar een hele tijd duren voor het pakket terecht is :smiling_face_with_tear:

1 like

Haha ik ben juist nog van de printer hebben en juist geen QR code want ik heb geen smartphone dus ik vind die opties fijn(er) werken maar als jij dat aangeeft en mensen toch die opties kiezen? Tja, that’s on them zullen we dan maar zeggen :person_shrugging:

En @FredPaillet ik TWIJFEL zo aan het verhaal van de koper want ze heeft wel een positieve review achtergelaten om pas dagen later te klagen? SUS.

1 like

3 van de 5 verzonden pakketten zijn dus toch helaas kwijt. Wel geld terug gekregen maar vind het alsnog zonde van de artikelen.

1 like

De zoeken op afbeelding-functie is weer terug op Vinted :partying_face:

*heb alleen gekeken via browser hier dus het kan zijn dat de app nog achterloopt hiermee~

Dat doet Vinted echt niet hoor, hoe kom je daarbij? Waarom zou een platform handmatig bestellingen als opgehaald/ontvangen markeren zodat de koper actie moet ondernemen? Heel raar toch?

Ik denk dat als die situatie zich voordoet dat het eerder komt doordat een ophaalpunt per ongeluk zo’n pakket scant als opgehaald, en als het dan blijft liggen dan gaat het daarna alsnog retour.

1 like

dit is me meermaals gebeurd, gelukkig altijd kunnen pauzeren en nog op kunnen halen. na de eerste twee keer heb ik contact opgenomen met vinted omdat ik ook dacht dat er iets mis ging steeds, maar de klantenservice zei dat er niets mis ging en ik gewoon moest pauzeren en het pakket moest gaan ophalen. ik vond het ook raar maar het gebeurt best regelmatig maar wel random en wel altijd alleen bij homerr/vintedgo. vinted doet wel meer rare dingen ook dus door de reactie van de klantenservice dacht ik oke ja zal wel :joy:
maar misschien ligt het aan de pakketpunten idd dat klinkt wel logischer

Ik heb dit dus momenteel ook voor! Pakketje lag al een dikke week bij het Pakketpunt en de koper liet mij weten dat ze het echt ging (proberen) ophalen die dag. Uurtje later krijg ik bericht dat het inderdaad opgehaald is (of zou zijn).
Nu een week later krijg ik ineens een bericht dat het pakket terug in mijn eigen pakketautomaat bezorgd is. :thinking: Terwijl ik dus wel gewoon mijn geld heb en de koper niks heeft aangeduid.

1 like

Ik zag vandaag ineens dat ik nu gratis verzending krijg op boeken! De vorige keer nooit gezien, maar nu ineens wel. Weet alleen niet tot wanneer het geldt.

2 likes

Is t/m 31 december! Ik had er een bericht over in mijn Vinted inbox.

4 likes

Jawel hoor. Ik heb dit nu al meermaals gehad.
Dan moet ik dus paniekerig melden en gaat alles on hold. De meeste keren was het pakketje er ook gewoon en was er niets aan de hand. Maar 1x niet en het duurde 2 maanden voor ik mn geld terugkreeg en de koper ook. Pakketje is nooit gevonden (of inmiddels terug bij haar dan haha).

Heb ook al 2x gehad nu dat ik opeens bericht kreeg dat het pakketje retour was want niet opgehaald. Terwijl ik niet eens een ophaalbericht had ontvangen. Ook irritant.

1 like

Ik heb een label die ik moet printen, normaal print ik op werk maar ben daar deze week niet. Kun je bij VintedGo ook dat label op je telefoon meenemen dat zij hem bij het pakketpunt printen? Heeft iemand daar ervaring mee?