Marktplaats/Vinted #2

als de transactie al is voltooid toch niet? dan heb je als koper gewoon pech dat je niet op tijd hebt gemeld dat je het niet hebt ontvangen

Als het pakket bij het punt is aangekomen en je haalt het niet op gaat ie weer retour. Of wat bedoel jij?

1 like

sugarbear zegt dat ze het geld ontvangen heeft dus dan is de transactie afgerond. soms gaat er of iets mis bij het pakketpunt of in het systeem van vinted waardoor je als koper de melding krijgt dat je het op hebt gehaald en als je dan niet meld dat je het niet hebt ontvangen wordt de koop binnen 2 dagen afgerond. als de koop niet afgerond is zou ze haar geld niet hebben ontvangen

1 like

Ja exact, de koop is afgerond. Automatische review ontvangen, geld staat in mn vinted portemonnee. De koper is al 2 weken niet online geweest dus gok dat er iets mis is gegaan idd.

3 likes

Ohhh niet goed gelezen. Dat lijkt me dan idd dat je je geld mag houden + je product.

Rapporteren jullie AI foto’s? Ik kom er zo ontzettend veel tegen. Heb er net een gerapporteerd, maar kreeg vrijwel direct terug dat ze er niks mee gaan doen…

3 likes

Heb ik wel eens gedaan, kreeg ook direcht een bericht dat ze er niets meedoen. Daarna ook niet meer gerapporteerd. Vind vinted sowieso weinig doen als je iets rapporteert.

1 like

Ik rapporteer ze altijd als ik ze tegenkom en Vinted pakt het ook 9/10 keer op!

3 likes

Oke ik voel me echt dom maar hoe zien deze fotos er dan uit? Ik heb dat nog nooit gezien denk ik? Hebben jullie een voorbeeld?

3 likes

Deze foto bijvoorbeeld:

En de foto erna is dan dit

Ik rapporteer het ook en meestal wordt er wel iets aan gedaan.

Deze ook, heeft ook zo’n typische AI glow. Die hand gaat ook heel bijzonder door de zak heen.

De productfoto heeft ineens een knoop extra

10 likes

Thanks voor deze uitleg want wow, dat is echt goed om te weten! Ik vond de Shein/Temu als vintage aangeven of iets al een vreemde gang van zaken maar dit is ook wel bijzonder zullen we maar zeggen :sweat_smile:

5 likes

Ik haaaat Vinted eventjes…
Had een wollen jasje besteld op Vinted, zitten allemaal gaatjes in… en er stond niks bij en niks op de foto.
maar nu wil zij dat ik het terugstuur - en die kosten zijn ā€œnatuurlijkā€ voor mij (want Vinted). En kan alles DHL kiezen voor 5€… 🫠

Ook niet ƩƩn gaatje ofzo
IMG-9009

2 likes

Zoooo kut dat Vinted hier niks aan doet. Hoever heb je in totaal betaal?

1 like

Zijn dat geen motten gaatjes?

1 like

Ergerlijk he, heb laatst iets vergelijkbaars gehad.
Ben ook altijd bang met terugsturen dat ze dan op niet ok klikken dus had uitgebreid fotos gemaakt en gefilmd.

Gelukkig niet nodig gehad, maar vind dat wel echt bijzonder van vinted.

1 like

Wat doen jullie als iemand echt 8 vragen stelt over een product? En dan elke keer eentje en ook niet per se makkelijke vragen. Ik heb de neiging om te zeggen joe koop t gewoon of niet

Ja ik negeer dat vaak, echt geen zin in. Joe :wave:t2:

11 likes

Als ik ergens graag van af wil of als het een duur item is en iemand vraagt lengte ofzo dan meet ik het wel, maar dan zet ik het ook meteen in de advertentie erbij. Maar als het om een simpel shirtje ofzo gaat dan negeer ik het vaak wel. Geen tijd voor, koop het dan maar lekker niet :wave: maar ik maak vaak wel al uitgebreid foto’s van het waslabel enzo, dat scheelt wel

3 likes

ik vraag regelmatig of iemand een extra foto bij daglicht heeft (voor de kleur) of me de stofsamenstelling kan vertellen en dan krijg ik wel eens ā€˜nee’ of ā€˜heb ik niet’ of ā€˜weet ik niet’ terug en dat zijn prima antwoorden als je geen zin hebt om iets te doen/meten/zoeken. dus zou zoiets gewoon zeggen als je geen zin meer in iemands vragen hebt

5 likes

Ja zou kunnen maar je ziet ze echt wel duidelijk, dus dat hadden ze wel mogen vermelden…
denk niet dat het onderweg gebeurd is want is met DHL verzonden, was in 1.5 dag bij mij.

@Perzik wacht zij kunnen aangeven dat het niet goed is? Op basis van? Ik ga maar filmen dan

@Venkel het was 35€ + dan verzending en die Vinted koopbescherming. Maar die bescherming vind ik nu dus tegen vallen :rofl: