Marktplaats/Vinted #2

Ik heb nu gehad:

• foto’s van de voorkant
  • foto’s van de achterkant
  • dezelfde foto’s bij daglicht
  • wanneer ik het gekocht heb
  • of ik een accessoire erbij heb
  • welk jaar het gemaakt is
  • hoe vaak ik het gebruikt heb
  • of ik het kan opmeten

En volgens mij nog 3 dingen :joy: allemaal van dezelfde persoon. ik ga nu idd gewoon sorry weet ik niet zeggen. Thanks allemaal!

3 likes

Ik ben nu wel heel benieuwd om wat voor item het gaat :joy:

4 likes

Een cameralens! Dus niet zo gek om wat vragen te stellen hoor maar het is ook geen ding van 500 euro ofzo :joy:

1 like

Ja… ze moeten de goede ontvangst bevestigen.

En het retour ophalen. Heb dus ook weleens gehad dat het niet opgehaald werd, dat komt het weer terug naar je en ben je ook geld kwijt. Heb ik uiteindelijk na veel zeuren en chat blijven openen met support vergoed gekregen.

Ben daardoor wel beetje afgeknapt op vinted.

Nee dan snap ik ook de vragen niet zo goed, ik zou bijna denken dat het een troll is. Ik zou alleen relevant vinden of het werkt en of hij beschadigd is? Maar misschien twijfelt diegene wel heel erg, kan ook nog

1 like

Ik heb op Vinted iets verkocht dat met DPD verstuurd moet worden. Het label dat ik zelf moet printen is erg groot (het past niet op het kleine pakketje). Ik kan kiezen voor een digitaal verzendlabel, maar dan kan ik daarna pas zien of m’n pakketpunt dat kan printen (hoe onhandig?). Op de site van DPD staat dit ook niet vermeld bij de pakketpunten. En dan weet ik ook niet hoe groot het label bij het punt gaat zijn.
Wat een gedoe! Hoe doen jullie dit met kleine pakketjes?

2 likes

Voor een digitaal verzendlabel hoeft het pakketpunt niet te kunnen printen toch?
Dan komt er toch alleen een sticker met barcode oid op.

Edit: en je kan zelf toch ook kiezen om het label kleiner uit te printen in je instellingen

1 like

Dit staat er, waardoor ik denk dat dit niet bij ieder pakketpunt kan.

image

Als je het kleiner print, kan die code dan nog goed gescand worden?

2 likes

Kan inderdaad niet op elk pakketpunt. Kan je je pakketje niet gewoon in een wat grotere doos verzenden?

M’n moeder had gelukkig nog een grotere envelop liggen, dus die heb ik gebruikt.

2 likes

Ik had iemand 3 sterren gegeven omdat het boek vies en gemarkeerd was, geeft ze mij ook 3 sterren als ‘tegenreview’ :smiling_face_with_tear:

Oh zo’n sneuneus ben ik ook hoor. :joy:

Laatst ook was DHL mijn pakket kwijt geraakt, ik alles eraan gedaan en erachteraan gebeld. Geeft ze 4 sterren omdat het lang duurde. Halloooo, dan krijg je hem ook terug. Zelf deed ze 0 moeite.

1 like

Oooooh wat een gedoe. Helemaal mijn schuld maar manman.
Ik had twee pakketjes/labels verwisseld. De ene naar NL en de ander naar FR. Nu kwamen we er achter doordat diegene in FR het had opgehaald en het dus dat andere bleek te zijn. Dus ik meteen beide gecontacteerd om dit te regelen. Degene in NL had haar pakketje nog niet ontvangen dus stelde voor: zij haalt hem niet op dan gaat ie automatisch terug zonder extra kosten. Top idee. Van de andere regel ik dan de retourkosten. Aangezien het €5 per verzending kost is het een duur grapje voor items van €10-€15.

Nou ik die retour geregeld, komt de FR persoon aan: ik ben een week weg en kan pas 1 jan versturen - de uiterlijke datum die ik zie is 29 dec :sweat_smile:
En die in NL heeft net alsnog wél het pakket opgehaald. En dus als probleem gemeld. Geen idee waarom want ze zou hem NIET ophalen :woman_shrugging:t3:

Nou hoe de *** los ik dit nou weer op zonder €23 aan verzendkosten voor alles en iedereen kwijt te zijn.

Zijn het dure items?

Ik heb dit laatst als koper gehad en toen zei de verkoper; je ontvangt straks het verkeerde item sorry. Je mag het gratis houden en je krijgt je geld terug via probleem melden.

Dat was snel en makkelijk gefixt. En het waren regenlaarsjes ipv slofjes in de goede maat dus mn kind draagt het alsnog.

Zou dat niet werken?

2 likes

Het zijn spullen van Charlotte Tilbury, oog en lip producten :grimacing: maar degene met de lippenstift wil alsnog heel graag de oogschaduws (heel begrijpelijk, was een goede deal hehe) dus probeer het goed op te lossen!

1 like

Als ze het terugsturen en hun geld opnieuw krijgen hoef jij het niet per se weer op te sturen. Dat is netjes om te doen, maar ik denk dat niet opsturen en opnieuw verkopen de enige optie is om niet zoveel verzendkosten te betalen.

Voor die meid die m toch heeft opgehaald kan je nog overwegen om niet de retourkosten te betalen of te splitten.

Ik denk dat ik zelf m’n verlies zou nemen en alles betalen en netjes sturen. Ik heb t ook een keer gehad en toen kon ik snel het pakketpunt bellen dat ze ‘m nog niet verwerkten gelukkig. Sindsdien schrijf ik altijd op t pakket als ik er meerdere heb zodat het niet fout kan gaan!

4 likes

Jaaa dit was gewoon heel dom omdat ik het eerst in kleinere pakjes had zitten maar daar past dat label niet op. Dus toen last minute de boel weer omgegooid en toen zat het kleinste item in het grootste pakje :grimacing::sweat_smile:

Dank voor de tip iig! Zal maar gewoon even afwachten wat er gebeurt :joy: krijgen zij (als ik verzendkosten retour vergoed) ook hun aankoop-verzendkosten terug als het item wordt teruggestuurd? Want dan kunnen ze bij opnieuw kopen die natuurlijk ook gewoon nog een keer zelf betalen ipv dat ik dat doe (ik wil niet dat het hun extra kost) :grimacing:

1 like

Nee met terugsturen spreek je het af met je verkoper volgens mij! Maar misschien weet iemand anders dat beter

2 likes

Ik heb net een vrij dure tas verkocht op Vinted, zonder eerst een berichtje van te voren (hoeft ook niet) en het is dus meteen verkocht voor de vraagprijs.

Is er iets waar ik op moet letten voor ik de ras verstuur? De koper ziet er op zich legit uit met 68 goede reviews.

denk dat het wel goedkomt! maar evt een video dat je het inpakt? meest voorkomende scam bij dure producten is dat de koper gaat doen alsof je iets anders, goedkoops, hebt verstuurd

en soms probeer ik ook de koper even te stalken :sweat_smile: maar ben je natuurlijk afhankelijk van de informatie die je meekrijgt

2 likes