Marktplaats/Vinted #2

Ok dat is wel een goede. Dan doe ik dat nog. Tnx!

1 like

check ook de verzenddienst en tot hoeveel geld je pakket verzekerd is mocht er met verzenden wat mis gaan.

en ik maak tegenwoordig ook een video van het inpakken waarbij ik het artikel van voor en achter goed laat zien, en foto’s van de buitenkant van het pakket als die ingepakt is.

2 likes

Ik ga het verzenden met Mondial Relay, de verzekering is tot 25 euro :sweat_smile:

Ik ga alles filmen idd, bedankt!

1 like

voor hoeveel heb je hem verkocht?

€ 410,00!

Naast wat al gezegd is met filmen maar maak ook een foto van het label met het (totale) gewicht van het pakket en dat uploaden in de chat. Neem aan dat die tas wel wat weegt dus dan kunnen ze nooit zeggen dat er maar een sok of iets anders van lichtgewicht in zat.

3 likes

Ik heb laatst een dure videokaart verkocht via Mondial, ging helemaal prima. Geen contact en geen gedoe gehad. Heb inpakproces ook voor de zekerheid gefilmd.

1 like

oh damn. ik zou persoonlijk dan wel even kijken welke dienst tot een hoger bedrag vergoed en met de koper overeen proberen te komen dat ze opnieuw koopt en die kiest

6 likes

Ja dit zou ik ook doen! @ZusjevanJoost DPD heeft een vergoeding tot €520. Misschien kun je diegene vragen om het opnieuw te kopen met DPD?

3 likes

Hoe werkt die vergoeding dan? Dpd heeft tweepakketjes van mij kwijt gemaakt maar Vinted geeft niet thuis.

Je krijgt dan gewoon je geld terug normaal gezien.

2 likes

Hm ja niet mijn ervaring. Ik zit in een soort ai loop van de Vinted klantenservice bot die zegt dat ze me niet gaan helpen en dit de uiteindelijke beslissing is.

1 like

Heb je het al bij dpd geprobeerd?

1 like

Jij bent de verkoper en de koper heeft dus geen artikel en jij geen geld?
Ik heb het echt al zeker 5 keer meegemaakt dat een pakketje verloren ging. De koper moet dan binnen de 2 dagen na de uiterste termijn klikken op “ik heb een probleem” of zoiets, en dan krijgt dus zowel de koper als de verkoper het geld (terug).

3 likes

Ja maar dat heeft zij niet gedaan. Het pakket stond 4uur na verzenden al op ontvangen. In principe haar probleem maar voelt toch lullig.

1 like

Ik heb al veel dure tassen verkocht en gelukkig is het altijd goedgekomen.
Met Mondial 1 keer een tas kwijt en toen gewoon het geld terug gehad!

3 likes

ja maar dat is dan toch een andere situatie en jij bent als verkoper geen geld kwijt. en iets waar de koper zelf achteraan moet gaan bij dpd/vinted.

4 likes

Ja opzich waar maar Dpd heeft het wel echt kwijt gemaakt en alleen omdat ze dat bericht niet gezien had is het nu ineens haar schuld. Komt nog bij dat een ander pakket dat gelijktijdig verzonden was ook kwijt is geraakt. Willen ze ook niet in compenseren. Bleef steeds staan op onverzonden dus koper heeft wel geld terug maar mijn spullen zijn weg. (waren twee babybroekjes van €4 dus ook geen zin om er een zaak van te maken)

ja dat is wel kut hoor! maar heeft de koper zelf nog contact opgenomen met vinted en dpd? want ik neem aan dat dpd niet met droge ogen kan zeggen dat het klopt dat een pakket 4 uur na verzenden afgeleverd kan zijn.

2 likes

Klinkt alsof de plaats waar je de pakjes naartoe brengt fouten maakt