Marktplaats/Vinted #2

Wat is dit nou weer voor raars? Ik heb dus vorige week een tas verkocht en verstuurd, die is nog onderweg. Krijg ik vannacht deze mail (in het Frans)

Hallo Ik neem contact met u op omdat ik bij de aankoop van een Polene-tas op Vinted een ontvangstbewijs van dit e-mailadres heb ontvangen. Ik twijfel aan de echtheid van het artikel. Ik denk dat de verkoper een echt ontvangstbewijs gebruikt en een kopie van de tas verstuurt. Kunt u dit bevestigen? Alvast bedankt. Verstuurd vanaf mijn iPhone

Hoe kan dit nou?!

Edit: heb een reactie, iemand heeft mijn foto gepakt waarop de aankoopbon en mijn e-mailadres staat. Diegene vertrouwde het niet en daarom mailde die mij.

Had mijn e-mailadres weg moeten lakken maar daardoor kon die persoon mij gelukkig wel mailen.

Echt brutaal van diegene die mijn bon gebruikt en een neppe tas probeert te verkopen.

7 likes

Is het nog gelukt?

1 like

Jaaa lief dat je het vraagt! Inmiddels vanzelf een verzendbevestiging ontvangen

Ah gelukkig!

1 like

Ik heb op de 30e een jas gekocht via Vinted. Was al jarenlang naar deze jas op zoek en nu vond ik hem dus in mijn maat. Zag in de reviews van de verkoper dat er best vaak 1 ster want aankoop niet afgerond stond, en ook commentaren van kopers die schreven dat het nooit verzonden werd. Maar ook goeie 5 sterren reviews. Ik heb de jas toch gekocht want wil hem zo graag en in het ergste geval wordt ie niet verzonden en krijg ik mijn geld terug en heb ik geen jas. Nu berichtte ze me zelf al over iets op 1 januari en zei ze dat ze de jas zsm zou versturen, maar niks. Gisteren vroeg ik er weer naar, ze zou hem vandaag versturen want was niet gelukt door alle sneeuw. Nu is hij weer niet verzonden en is morgen de laatste dag. Ik hoop echt zo dat ze de jas nog gaat versturen morgen want wil hem echt graag. Zit de hele tijd te twijfelen wat ik het beste kan doen of zeggen om te zorgen dat ze de jas morgen wel verstuurd. Zouden jullie wel of niet weer iets sturen?

1 like

Als ze echt niet kan door de sneeuw (wat best logisch is) kan ze volgens mij in samenspraak met jou aangeven dat ze verlenging wenst met versturen? Maar dan moet je d’r wel even berichten daarover zodat zij dat kan aanzetten.

4 likes

Oh wat chill dat dat kan! Ik ga het morgen voorstellen, hoop echt zo dat het goed komt :crossed_fingers:

5 likes

Hoop dat het gelukt is en dat je die jas na zo lang zoeken toch eindelijk mag/kan bemachtigen :slight_smile:

2 likes

Mijn favoriete top is stuk en nu ben ik op vinted aan het zoeken, maar ik kan hem niet vinden :cry:
Iemand hier met zoek skills die mij wil helpen zoeken?

Het is deze top in maat L

4 likes

Je kan op afbeelding zoeken. Ik had al voor je gecheckt vond alleen M

Jaa ze heeft hem vanmiddag verstuurd :partying_face::partying_face: Had niks gezegd nog dus gelukkig kwam ze vanzelf in actie!

12 likes

Ja heb ik gedaan, maar ik kreeg niet deze. Alleen een shein versie die er op leek. Wil je mij de link sturen van de maat M?

1 like
2 likes

Dankjewel!!

2 likes

Hoera wat fijn! Veel plezier met je jas en ben eigenlijk wel benieuwd nu: hoe ziet-ie er eigenlijk uit? Want ik ben echt positief impressed met je volhouden om toch nog die jas te willen scoren en nu eindelijk gelukt is :smiley:

Wist je misschien al maar je kan ook een zoekopdracht opslaan en zo regelmatig checken of er al nieuwe advertenties mee zijn aangeboden. Hopelijk heb je snel een vervanger @Enlightenment van je favo topje.

2 likes

Ik word de laatste tijd zo gek van verkopers op Vinted. Het lijkt wel of iedereen heel goed aanvinkt terwijl er gewoon beschadigingen/slijtage op zit. Soms zetten ze het er dan nog wel netjes bij, dan is het alleen irritant in de zoekresultaten, maar ik heb nu al drie keer iets ontvangen wat meer naar goed/veelgebruikt neigt :woman_facepalming:

4 likes

Ja vind ik ook vervelend. Heel af en toe, als het echt te gortig is (een “nieuw zonder kaartjes” jas terwijl je de pluisjes en de vouwen in de stof in de ellebogen kunt tellen) rapporteer ik het, maar Vinted doet er niks aan. Terwijl je wel gewoon “misleidende informatie over de staat van het item” kan aanvinken.

Het ontmoedigt mij in elk geval wel om via Vinted te kopen, zeker omdat je als koper de retour moet betalen.

3 likes

ik zag laatst iemand die iets voor meer dan de verkoopwaarde verkocht?? Echt zo random want de kaartjes zaten er nog aan met de nieuwprijs erop. Ook gerapporteerd maar werd niks mee gedaan.

vind trouwens ook irritant als mensen zo ziek veel vragen gaan stellen voor iets wat al goedkoop is.

1 like

Ja mijn grootste ergernis is dat ik filter op nieuw en dat er dan in de tekst staat “slechts een paar keer gedragen”. Dat is dan toch niet nieuw?

1 like

Ik vind de levering van VintedGo echt vervelend… Nu hebben ze een pakketje weer 6 km verder op ergens afgeleverd bij iets met hele beperkte openingstijden - vandaag tussen 10.30-14.00 uur bijv - terwijl er tig punten op loopafstand liggen van mijn huis.

1 like