Marktplaats/Vinted #2

Het klinkt lullig maar ik zou dit wel in de reviews zetten. Als andere koper zijnde zou ik dit wel graag weten en daar dan dus niet kopen

1 like

Ja even een berichtje aan de koper, niet direct in de reviews.

2 likes

Dit soort dingen: https://www.reddit.com/r/vinted/s/dpiKV1Ek2M

Ja herkenbaar dat die prijzen zo hoog zijn. Ik laat het altijd gewoon staan, nooit over nagedacht eigenlijk. Weet ook niet of je artikelen zakken in de zoekresultaten als het er langer op staat, in dat geval kun je het natuurlijk beter zelf lager zetten.
Ik check wel die advertenties altijd goed want soms klopt er niks van de staat van een artikel.

3 likes

Ik heb nu weer een gek die met me gaat flirten :smiling_face_with_tear: je kan niet eens m’n gezicht zien op m’n profielfoto.

Lekker zo laten staan, de prijzen zakken vanzelf en je verbaast je soms over de bedragen die mensen betalen. Ik had ook laatst een tas ingestuurd waarbij ik echt geshockeerd was over de prijzen die Sellpy had ingesteld, maar de meeste spullen zijn toen vrij snel verkocht.

2 likes

Hoe kan je instellen bij marktplaats dat je een e-mail krijgt als er een nieuw bericht is?
Ik vind enkel de nieuwsbrief-instelling maar die wil ik helemaal niet.

2 likes

Bij mij staat het in de app (Android) bij Instellingen > Notificaties > Notificatieinstellingen.

1 like

Huh ik had iets besteld op Vinted en zij had tot gisteren de tijd om het op te sturen. Stuurt ze gisteren een bericht dat ze het vorige week donderdag heeft gebracht naar Bpost, bij mij stond bij DHL nog steeds dat het pakket nog niet ontvangen of verwerkt was dus dat liet ik haar weten. Een uur later is het ineens wel ontvangen voor DHL, maar staat er dat het retour gaat naar mij? Ik neem aan dat het dan gewoon goed gaat toch? Laatst waren er ook al Vinted pakketjes kwijt, wel m’n geld terug gekregen maar toch zonde.

Haha nou goed lijkt het zeker niet te gaan, maar klinkt alsof het wel goed zou kunnen komen. Ik duim voor je!

1 like

Ik heb dit ook eens gehad! Foutje ergens in vinted of DHL gezien jij het nu ook met DHL hebt… toen kreeg ik het geld terug en opeens lag er een briefje in de deur dat ze me hadden gemist (was gewoon thuis maargoed, DHL :roll_eyes:). Ik kon de qr code scannen op het briefje en toen zag ik dat het van de verzender van vinted was. Uiteindelijk is het dus teruggestuurd naar de afzender en niet eens naar een pakketpunt helaas.

1 like

Vroeger werd B-Post in NL bijvoorbeeld “omgezet” naar PostNL maar misschien neemt DHL dat nu over als bezorgdienst? Ik hoop voor je dat je je pakketje krijgt :crossed_fingers:

2 likes

Het is bezorgd! Op de label stond wel retour afzender maar kreeg van Vinted meteen een melding dat het bezorgd zou zijn, dus geen idee hoe ze dit geregeld heeft maar het klopt iig gewoon haha.

2 likes

Wat fijn dat het toch bezorgd is :slight_smile: en ik heb even getest met een Vlaamse vriendin van me (soms gebruiken we Vinted om elkaar dingen op te sturen want zo kan zij wel gebruik maken van ophalen bij pakketpunten) en ik zie vanuit NL dat B-post het DHL logo heeft.

Ja idd, die werken vaak samen in BE. Wanneer iets vanuit het buitenland komt, wordt het vaak verstuurd met DHL, maar zodra het BE binnenkomt wordt het overgedragen aan Bpost. Qua tracking ziet het er dan soms wat gek uit.

2 likes

Ik heb echt precies hetzelfde gehad vorige week! Ook met Bpost en DHL en als retour.

Uiteindelijk kreeg ik van Vinted mn geld terug en was de verkoper in de stress want ze had het echt op de post gedaan.

Uiteindelijk ontving ik gewoon het pakket en vroeg Vinted de verkoper en mij het samen op te lossen door bijv een nieuwe ad te maken. Wij hebben het uiteindelijk via Paypal gedaan, want scheelde mij kosten en haar wachten.

Nog ff geduld, het komt wss gewoon aan!

1 like

Oh hahah lees je nieuwste bericht dus mosterd :sweat_smile:

Ik heb al een tijdje een dressoir op marktplaats staan, maar iedereen die reageert die komt vervolgens niet of reageert niet meer. Ik heb het nu op gratis ophalen staan en alsnog lukt het me gewoon niet om afspraken te maken met mensen. Waaarom moet het zo moeilijk gaan?!? Ben echt in staat het gewoon naar de stort te brengen

1 like

En doneren ergens? Kringloop of organisaties waarmee de Voedselbank samenwerkt? Daar weten ze vast wel een adres waar het goed terecht komt zodat het niet weggegooid wordt of voor de hoofdprijs verkocht bij de Kringloop.

Is er niet een kringloop in de buurt die het gratis komt ophalen?
Ps ik zit nu tegen een kussen aan op de bank die ik bij jou heb opgehaald toen je spullen wegdeed :joy:

2 likes