Marktplaats/Vinted #2

Heel bizar. Is het iemand die al lang een actief Vinted profiel heeft? Hoe zijn de reviews? Voelt inderdaad scammie aan, maar weet niet wat de winst hierbij zou kunnen zijn.

2 likes

Ik stuur altijd wel een berichtje met daarin iets van hoi leuk dat je het gekocht hebt ik kan je pakketje vandaag/morgen/woensdag naar je opsturen!

10 likes

Ja! Heb wel gecheckt natuurlijk… snap er geen reet van.

Dit had ik laatst ook. Iemand deed een bod op een bundel van origineel bijvoorbeeld €15 en met bundelkorting €11. Kreeg ik een bod van €17. Geaccepteerd natuurlijk.

Diegene kocht het en verder was er niets aan de hand qua levering.

2 likes

Ik stuur altijd een berichtje met wanneer ik denk te verzenden.

1 like

Ik zie hier op Reddit heel veel posts over! Die zijn wel in het Engels, maar dat is ook iemand die de hele tijd hoger biedt en dan doet alsof hij je niet begrijpt. Schijnbaar is dat een soort fetisj?

4 likes

Een… fetisj?

Soms denk je dat je alles wel weet en dan lees je dit, wthšŸ˜…

4 likes

Aandacht is aandacht, zoiets?

2 likes

Moge deze fetisjisten mij vinden :pray:

39 likes

OkƩ ook vinted maar andere verkoper, haha! Ik ontvang een broek met volgens mij katten/honden haren. Smerrrig, maar goed alles gaat toch in de was dus dan is het hopelijk allemaal weg.

Maaarr, zouden jullie dit melden aan de verkoper?

3 likes

Dit is mij overkomen en ik voel me superdom achteraf maar als je een bod gaat doen dan staat er dus niet de bundelkorting bij. Dus ik had ook een goede deal dacht ik terwijl ik dus meer had betaald dan wanneer de bundelkorting zou zijn aangesprongen

Het klinkt lullig maar ik zou dit wel in de reviews zetten. Als andere koper zijnde zou ik dit wel graag weten en daar dan dus niet kopen

1 like

Ja even een berichtje aan de koper, niet direct in de reviews.

2 likes

Dit soort dingen: https://www.reddit.com/r/vinted/s/dpiKV1Ek2M

Ja herkenbaar dat die prijzen zo hoog zijn. Ik laat het altijd gewoon staan, nooit over nagedacht eigenlijk. Weet ook niet of je artikelen zakken in de zoekresultaten als het er langer op staat, in dat geval kun je het natuurlijk beter zelf lager zetten.
Ik check wel die advertenties altijd goed want soms klopt er niks van de staat van een artikel.

3 likes

Ik heb nu weer een gek die met me gaat flirten :smiling_face_with_tear: je kan niet eens m’n gezicht zien op m’n profielfoto.

Lekker zo laten staan, de prijzen zakken vanzelf en je verbaast je soms over de bedragen die mensen betalen. Ik had ook laatst een tas ingestuurd waarbij ik echt geshockeerd was over de prijzen die Sellpy had ingesteld, maar de meeste spullen zijn toen vrij snel verkocht.

2 likes

Hoe kan je instellen bij marktplaats dat je een e-mail krijgt als er een nieuw bericht is?
Ik vind enkel de nieuwsbrief-instelling maar die wil ik helemaal niet.

2 likes

Bij mij staat het in de app (Android) bij Instellingen > Notificaties > Notificatieinstellingen.

1 like

Huh ik had iets besteld op Vinted en zij had tot gisteren de tijd om het op te sturen. Stuurt ze gisteren een bericht dat ze het vorige week donderdag heeft gebracht naar Bpost, bij mij stond bij DHL nog steeds dat het pakket nog niet ontvangen of verwerkt was dus dat liet ik haar weten. Een uur later is het ineens wel ontvangen voor DHL, maar staat er dat het retour gaat naar mij? Ik neem aan dat het dan gewoon goed gaat toch? Laatst waren er ook al Vinted pakketjes kwijt, wel m’n geld terug gekregen maar toch zonde.