Haha nou goed lijkt het zeker niet te gaan, maar klinkt alsof het wel goed zou kunnen komen. Ik duim voor je!
Ik heb dit ook eens gehad! Foutje ergens in vinted of DHL gezien jij het nu ook met DHL hebt… toen kreeg ik het geld terug en opeens lag er een briefje in de deur dat ze me hadden gemist (was gewoon thuis maargoed, DHL
). Ik kon de qr code scannen op het briefje en toen zag ik dat het van de verzender van vinted was. Uiteindelijk is het dus teruggestuurd naar de afzender en niet eens naar een pakketpunt helaas.
Vroeger werd B-Post in NL bijvoorbeeld “omgezet” naar PostNL maar misschien neemt DHL dat nu over als bezorgdienst? Ik hoop voor je dat je je pakketje krijgt ![]()
Het is bezorgd! Op de label stond wel retour afzender maar kreeg van Vinted meteen een melding dat het bezorgd zou zijn, dus geen idee hoe ze dit geregeld heeft maar het klopt iig gewoon haha.
Wat fijn dat het toch bezorgd is
en ik heb even getest met een Vlaamse vriendin van me (soms gebruiken we Vinted om elkaar dingen op te sturen want zo kan zij wel gebruik maken van ophalen bij pakketpunten) en ik zie vanuit NL dat B-post het DHL logo heeft.
Ja idd, die werken vaak samen in BE. Wanneer iets vanuit het buitenland komt, wordt het vaak verstuurd met DHL, maar zodra het BE binnenkomt wordt het overgedragen aan Bpost. Qua tracking ziet het er dan soms wat gek uit.
Ik heb echt precies hetzelfde gehad vorige week! Ook met Bpost en DHL en als retour.
Uiteindelijk kreeg ik van Vinted mn geld terug en was de verkoper in de stress want ze had het echt op de post gedaan.
Uiteindelijk ontving ik gewoon het pakket en vroeg Vinted de verkoper en mij het samen op te lossen door bijv een nieuwe ad te maken. Wij hebben het uiteindelijk via Paypal gedaan, want scheelde mij kosten en haar wachten.
Nog ff geduld, het komt wss gewoon aan!
Oh hahah lees je nieuwste bericht dus mosterd ![]()
Ik heb al een tijdje een dressoir op marktplaats staan, maar iedereen die reageert die komt vervolgens niet of reageert niet meer. Ik heb het nu op gratis ophalen staan en alsnog lukt het me gewoon niet om afspraken te maken met mensen. Waaarom moet het zo moeilijk gaan?!? Ben echt in staat het gewoon naar de stort te brengen
En doneren ergens? Kringloop of organisaties waarmee de Voedselbank samenwerkt? Daar weten ze vast wel een adres waar het goed terecht komt zodat het niet weggegooid wordt of voor de hoofdprijs verkocht bij de Kringloop.
Is er niet een kringloop in de buurt die het gratis komt ophalen?
Ps ik zit nu tegen een kussen aan op de bank die ik bij jou heb opgehaald toen je spullen wegdeed ![]()
Het moet vandaag weg en ik heb zelf geen auto. De stort was ook meer een soort onvrede
Maar als het goed is komt er nu echt iemand om vanmiddag!!!
En, is de dressoirkast opgehaald?
Ik heb een cosmetica product via Vinted gekocht van een Italiaanse verkoopster. Het doosje zag er netjes uit, maar de potjes crème waren duidelijk niet nieuw. Er zaten plakselresten op, vervaagde letters op het etiket en een substantie die totaal niet klopt met het origineel (heel waterig terwijl het een romige crème hoort te zijn, ik ben vandaag nog bij douglas langs geweest om te checken). De seal zat erop, maar ik vermoed dat deze opnieuw is aangebracht en het misschien een tester of nep-product is. Het lijkt bijna alsof het met water verdund is.
Ik heb dit als probleem gemeld (artikel lijkt nep) en de verkoopster zegt nu retourneren en dat ik de verzendkosten dan moet betalen, maar ze zegt dat het oneerlijk is dat ik het geopend heb. Ik wil het product eigenlijk niet moeten terugsturen, omdat het nep is en ze het sowieso niet opnieuw kan verkopen volgens de regels. Ik wil graag dat Vinted meekijkt en beoordeelt dat het nep is, maar ik zie nergens een knop om nog contact op te nemen, omdat de verkoopster retourneren als oplossing geeft.
Weet iemand hoe ik Vinted kan inschakelen om dit te laten controleren en te voorkomen dat ik het nep product moet terugsturen? De verkoopster verkoopt ook meer cosmetica (maar ook gewoon kleding etc.), en ik zie nu lang geleden ook een paar slechte reviews, waarvan 1 dus ook dat het een verdund product is, en daar reageert de verkoopster op met dat ze niet eerlijk is. En normaal kan je bij annuleren/retourneren natuurlijk geen slechte review meer achterlaten. En ik ben bij retourneren ook bang dat ze t niet wil accepteren omdat het dus geopend is nu…
Ja 🩷
Er wordt zoooooveel fake shit verkocht op Vinted en dan vooral cosmetica want daar is de winstmarge heel hoog op. De meeste verkopers zijn er ook echt goed in, tot en met neppe aankoopbewijzen aan toe, dit was duidelijk een amateur. Vinted gaat er niets aan doen dus bespaar je de moeite.
Hmm ja ik overweeg om helemaal m’n verlies te gaan nemen, en dit als leermoment te zien. Want als ik retourneer dan kan zij natuurlijk ook ‘er is een probleem’ aangeven dat ik het geopend heb teruggestuurd en krijg ik straks helemaal m’n kosten niet terug en ben ik ook nog de extra verzendkosten voor de retour kwijt…
Ik heb laatst ook een probleem gemeld en toen gaf de verkoper een oplossing en kon ik dat accepteren, als ik het niet accepteerde zou Vinted zich er mee bemoeien. Krijg jij die optie nu niet dan?
In jullie gesprek staat toch dat zei een retour accepteert ondanks dat het geopend is? Zou dan niet zo bang zijn dat zij het dan weer niet accepteert hoi.
@Spaarlamp Nee ik krijg alleen de opties De bestelling terugsturen of Annuleren en bestelling accepteren
@Venkel Ja nou ze schrijft dat het product gloednieuw, ongebruikt en nog nooit geopend is. En als ik niet tevrden ben het moet retourneren. Maar daarna zegt ze: Het zou niet eerlijk zijn als u een geopend product zou retourneren terwijl ik het verzegeld naar u heb verzonden.