Het moet vandaag weg en ik heb zelf geen auto. De stort was ook meer een soort onvrede
Maar als het goed is komt er nu echt iemand om vanmiddag!!!
En, is de dressoirkast opgehaald?
Ik heb een cosmetica product via Vinted gekocht van een Italiaanse verkoopster. Het doosje zag er netjes uit, maar de potjes crème waren duidelijk niet nieuw. Er zaten plakselresten op, vervaagde letters op het etiket en een substantie die totaal niet klopt met het origineel (heel waterig terwijl het een romige crème hoort te zijn, ik ben vandaag nog bij douglas langs geweest om te checken). De seal zat erop, maar ik vermoed dat deze opnieuw is aangebracht en het misschien een tester of nep-product is. Het lijkt bijna alsof het met water verdund is.
Ik heb dit als probleem gemeld (artikel lijkt nep) en de verkoopster zegt nu retourneren en dat ik de verzendkosten dan moet betalen, maar ze zegt dat het oneerlijk is dat ik het geopend heb. Ik wil het product eigenlijk niet moeten terugsturen, omdat het nep is en ze het sowieso niet opnieuw kan verkopen volgens de regels. Ik wil graag dat Vinted meekijkt en beoordeelt dat het nep is, maar ik zie nergens een knop om nog contact op te nemen, omdat de verkoopster retourneren als oplossing geeft.
Weet iemand hoe ik Vinted kan inschakelen om dit te laten controleren en te voorkomen dat ik het nep product moet terugsturen? De verkoopster verkoopt ook meer cosmetica (maar ook gewoon kleding etc.), en ik zie nu lang geleden ook een paar slechte reviews, waarvan 1 dus ook dat het een verdund product is, en daar reageert de verkoopster op met dat ze niet eerlijk is. En normaal kan je bij annuleren/retourneren natuurlijk geen slechte review meer achterlaten. En ik ben bij retourneren ook bang dat ze t niet wil accepteren omdat het dus geopend is nu…
Ja 🩷
Er wordt zoooooveel fake shit verkocht op Vinted en dan vooral cosmetica want daar is de winstmarge heel hoog op. De meeste verkopers zijn er ook echt goed in, tot en met neppe aankoopbewijzen aan toe, dit was duidelijk een amateur. Vinted gaat er niets aan doen dus bespaar je de moeite.
Hmm ja ik overweeg om helemaal m’n verlies te gaan nemen, en dit als leermoment te zien. Want als ik retourneer dan kan zij natuurlijk ook ‘er is een probleem’ aangeven dat ik het geopend heb teruggestuurd en krijg ik straks helemaal m’n kosten niet terug en ben ik ook nog de extra verzendkosten voor de retour kwijt…
Ik heb laatst ook een probleem gemeld en toen gaf de verkoper een oplossing en kon ik dat accepteren, als ik het niet accepteerde zou Vinted zich er mee bemoeien. Krijg jij die optie nu niet dan?
In jullie gesprek staat toch dat zei een retour accepteert ondanks dat het geopend is? Zou dan niet zo bang zijn dat zij het dan weer niet accepteert hoi.
@Spaarlamp Nee ik krijg alleen de opties De bestelling terugsturen of Annuleren en bestelling accepteren
@Venkel Ja nou ze schrijft dat het product gloednieuw, ongebruikt en nog nooit geopend is. En als ik niet tevrden ben het moet retourneren. Maar daarna zegt ze: Het zou niet eerlijk zijn als u een geopend product zou retourneren terwijl ik het verzegeld naar u heb verzonden.
Kan je het niet met lijm opnieuw sealen?
Ik had als bewijs bij de melding van het probleem een foto gemaakt van het geopende potje om te laten zien dat de substantie en kleur anders zijn dan het orginele product😅
Het is niet eerlijk dat ze troep verkoopt en jij voor retourneren moet betalen
Ja volgens mij is dit kut aan die zogenaamde bescherming van Vinted. Jij moet het op jouw kosten retouren…
ik had dat ook met een wollen jasje vol gaatje en enige optie was retouren. Zij had ook geld terug of deels geld terug kunnen kiezen maar als ze dat niet kiezen kom je op deze optie
Nieuw op Vinted hier… Móet je de kopersbescherming nemen? Of kan je die overslaan?
Moet, zit er automatisch op.
Echt jammer. Op een aankoop van 1,50 of 2,00 hoef ik echt geen aankoopbescherming. Dan neem ik liever mijn verlies als het nodig is. Maar ja dat is het verdienmodel van Vinted zeker?
Klopt, je kan ook niets goedkoper dan 1,00 verkopen, omdat ze dus een percentage pakken
Ik heb iets doms gedaan. Gister heb ik een cpc startbewijs verkocht op marktplaats, echter stond het als brievenbuspakket gemarkeerd. Er is al via marktplaats betaald en het startbewijs is inmiddels al op naam van de koper, maar hij kan het niet goedkeuren op MP omdat er dus geen pakket is verstuurd. Ben in staat om nu gewoon een brief op de post te doen zodat de koper alsnog goed kan keuren, maar die persoon geeft geen gehoor meer ![]()
Denk dat ik mijn geld kwijt ben. Via de marktplaats chatbot kom ik iig geen steek verder.
Dit klinkt heel vervelend voor jou en raadselachtig. Want heeft de verkoper betaald voor brievenbuspost terwijl dat eigenlijk helemaal niet nodig was?
Edit: De koper hoeft trouwens ook niet per se goed te keuren, na een x-aantal dagen wordt het bedrag automatisch vrijgegeven. Het bedrag komt alleen eerder als de koper goedkeuring geeft.
Ik weet niet hoe het met marktplaats zit maar bijv op Ebay kun je niet een digitaal product verkopen met garantie zeg maar, dan moet je inderdaad een aangetekende brief sturen of pakketje bijv. Kan dat wel op marktplaats?