Marktplaats/Vinted #2

Haha ja, ik neem mijn verlies wel. Dat geld komt alleen automatisch vrij als er een pakket op de post is gegaan namelijk (envelop zie ik dat het moet zijn)

Sjonge, mensen op Vinted nemen wel hun tijd voor de verzending hè :sweat_smile: Ik moet er even aan wennen

3 likes

Maar dan stuur je toch een envelop met niks op? Dan heb je je geld.

3 likes

Ja vind ik ook irritant!
Vorige week iets gekocht bij iemand uit Frankrijk, die stuurde net voordat de tijd voor verzending verliep een bericht dat ze het product wat ik had gekocht niet kon vinden.
Nu heb ik het dus bij iemand anders gekocht (toevallig ook uit Frankrijk) en ik hoor alweer dagen niks, hopelijk is het niet hetzelfde verhaal.

Jeetje, gelukkig krijg je dan bij Vinted in ieder geval wel je geld terug. Als je bij Marktplaats geld hebt overgemaakt, zit je met de gebakken peren. Maar het blijft onhandig. Ik wacht nu voor 2 items ook al een paar dagen, ben benieuwd of ze nog verzonden zullen worden. :sweat_smile:

1 like

Mensen die bieden en ik het bod accepteer en ze vervolgens niks meer laten horen. Echt heel irritant

5 likes

Wat doen jullie als het vintedpakketje wat je gaat versturen zwaarder is dan het toegestane gewicht? Gewoon negeren? Ik moet een boek versturen dat incl. verpakking 750 gram weegt. Vinted gaf aan klein pakket maar dat mag niet meer dan 500 gr.zijn.

Ik heb niet echt idee dat er naar gekeken wordt. Tenminste niet bij mijn vinted punt.

2 likes

mensen zijn geen winkel hè… ik snap dat je even moet wennen maar je had het item eerst ook niet dus of je het nu over een week of twee weken in de huis hebt maakt ook niet uit toch. en als je iets wel snel nodig hebt kun je altijd even een berichtje sturen voor je koopt om te vragen of iemand snel kan verzenden.

snap het ongeduld zowel mbt verzenden als ophalen nooit zo hier/soms op vinted zelf

28 likes

Wat een overdreven reactie. Hou het gewoon bij: Ik snap dat je moet wennen :joy:

1 like

Ik kreeg laatst na twee dagen (waarvan een zondag en het pakketpunt gesloten was) al zo’n passief-agressief berichtje dat het pakketje klaar lag. Oftewel: schiet eens op en ga het ophalen. Ik vind dat heeeeel irritant.

6 likes

oh het was niet boos ofzo bedoeld hoor. maar er zit wel ook meer algemene ergernis/onbegrip in m’n reactie die niet alleen met jouw post te maken heeft dus excuus daarvoor

3 likes

Nee bij het pakketpunt wordt daar denk ik ook niet op gelet maar denk dat de pakketjes in het sorteercentrum gewogen worden, nou ja ga het gewoon versturen en zie wel wat er gebeurt.:crossed_fingers:

1 like

Thanks!

En trouwens, door de reactie na mij over het ophalen snap ik je algemene ergernis beter. Bij Marktplaats zou dat niet gebeuren. Of is dat inmiddels anders nu je pakketten naar punten kunt zenden? In ieder geval, Vinted staat het toe dat mensen langer doen over verzenden en ophalen, dan krijg je dit soort taferelen.

Even iets positiefs: ik ontvang net een pakketje (dat wel snel was verzonden) en het is niet alleen goed verpakt maar ook nog eens íngepakt als een cadeau. 🥹🩷

8 likes

Ik denk dat we allemaal een beetje verwend zijn geraakt door voor x tijd besteld y in huis van grote retailers zoals Bol en die instant gratification daardoor ook eigenlijk willen op Vinted. Hoe vaak ik kopers moet vertellen dat ze echt de tijd mogen nemen om te versturen omdat ze personen zijn en geen grote bedrijven als ze al bij voorbaat verontschuldigen dat het vandaag niet meer lukt met versturen.

14 likes

Ik zie de laatste tijd allemaal gebooste advertenties met nieuwe HEMA-kleding, van de nieuwe collectie. Zit daar ook weer een soort verdienmodel op ofzo?

Gisteren zag ik een advertentie voor die populaire stiften ohuhu of zo? En in die advertentie stond dat de stiften zelf niet te koop waren maar ze deelde wel een kortingscode voor de officiële website. Daarvan dacht ik ook, verdienen mensen daar dan geld mee?

Ik haaaat zulke dingen!! En Duitse advertenties.

Ik kreeg van de week een halfuur nadat mijn vinted-pakketje op het pakketpunt was bezorgd een berichtje van de verkoopster dat mijn pakket klaar lag. Doe even rustig joh, ik krijg zelf toch ook een bericht? Ik heb t na een uur opgehaald, en toen kreeg ik direct daarna weer een berichtje dat hopelijk alles goed was en veel plezier ermee. Nou ja, het was wel een superleuk kledingpakket voor een goede prijs, maar oef ik vond dit echt heel erg irritant

2 likes

Nou vind sowieso die 6 berichten van Vinted dat je pakket AL ÉÉN DAG!!! klaar ligt mega irritant

9 likes