Marktplaats/Vinted #2

Wat een overdreven reactie. Hou het gewoon bij: Ik snap dat je moet wennen :joy:

1 like

Ik kreeg laatst na twee dagen (waarvan een zondag en het pakketpunt gesloten was) al zo’n passief-agressief berichtje dat het pakketje klaar lag. Oftewel: schiet eens op en ga het ophalen. Ik vind dat heeeeel irritant.

6 likes

oh het was niet boos ofzo bedoeld hoor. maar er zit wel ook meer algemene ergernis/onbegrip in m’n reactie die niet alleen met jouw post te maken heeft dus excuus daarvoor

3 likes

Nee bij het pakketpunt wordt daar denk ik ook niet op gelet maar denk dat de pakketjes in het sorteercentrum gewogen worden, nou ja ga het gewoon versturen en zie wel wat er gebeurt.:crossed_fingers:

1 like

Thanks!

En trouwens, door de reactie na mij over het ophalen snap ik je algemene ergernis beter. Bij Marktplaats zou dat niet gebeuren. Of is dat inmiddels anders nu je pakketten naar punten kunt zenden? In ieder geval, Vinted staat het toe dat mensen langer doen over verzenden en ophalen, dan krijg je dit soort taferelen.

Even iets positiefs: ik ontvang net een pakketje (dat wel snel was verzonden) en het is niet alleen goed verpakt maar ook nog eens íngepakt als een cadeau. 🥹🩷

8 likes

Ik denk dat we allemaal een beetje verwend zijn geraakt door voor x tijd besteld y in huis van grote retailers zoals Bol en die instant gratification daardoor ook eigenlijk willen op Vinted. Hoe vaak ik kopers moet vertellen dat ze echt de tijd mogen nemen om te versturen omdat ze personen zijn en geen grote bedrijven als ze al bij voorbaat verontschuldigen dat het vandaag niet meer lukt met versturen.

14 likes

Ik zie de laatste tijd allemaal gebooste advertenties met nieuwe HEMA-kleding, van de nieuwe collectie. Zit daar ook weer een soort verdienmodel op ofzo?

Gisteren zag ik een advertentie voor die populaire stiften ohuhu of zo? En in die advertentie stond dat de stiften zelf niet te koop waren maar ze deelde wel een kortingscode voor de officiële website. Daarvan dacht ik ook, verdienen mensen daar dan geld mee?

Ik haaaat zulke dingen!! En Duitse advertenties.

Ik kreeg van de week een halfuur nadat mijn vinted-pakketje op het pakketpunt was bezorgd een berichtje van de verkoopster dat mijn pakket klaar lag. Doe even rustig joh, ik krijg zelf toch ook een bericht? Ik heb t na een uur opgehaald, en toen kreeg ik direct daarna weer een berichtje dat hopelijk alles goed was en veel plezier ermee. Nou ja, het was wel een superleuk kledingpakket voor een goede prijs, maar oef ik vond dit echt heel erg irritant

2 likes

Nou vind sowieso die 6 berichten van Vinted dat je pakket AL ÉÉN DAG!!! klaar ligt mega irritant

9 likes

altijd als ik iets koop op Vinted stuur ik meteen verkoper een berichtje dat ik geen haast heb en ze lekker rustig aan mogen doen met versturen! :smiling_face_with_three_hearts: wil dat niemand voor mij moet stressen om nog voor sluitingstijd bij een pakketpunt moet zijn

22 likes

Instant5sterren

5 likes

Soort affiliate links ofzo?

Met konges slojd en andere duurdere merken snap ik de scam wel maar HEMA??

Ja die HEMA advertenties zag ik ook ineens! Ik vroeg af of dat dan gestolen was of nep ofzo idd

2 likes

Hé dat vroeg ik me ook laatst af. Ik had via iemand leren handschoenen van de Hema gekocht en pas later zag ik dat ze nog 4 paar nieuwe op haar account had staan. Allemaal nieuw met de kaartjes er nog aan. Ik denk wel dat ze gestolen waren :sweat_smile:

3 likes

@pastelzwart

Ik ben zo’n brave burger dat het niet eens in me opkwam dat het gestolen zou zijn haha, dat klinkt wel als een goede business.

Wat is jullie “tactiek” om te verkopen op Vinted? Ik sleep al heel lang oude kleren mee die ik wil verkopen (op een rommelmarkt of online), maar ik stel het steeds uit. Verkopen jullie ook goedkopere items van h&m achtige merken, of verkopen enkel merken goed? Systematisch je listings aanvullen, of alles in 1 keer online zetten? Andere tips? Ik wil ervan af!

Wat ik anders naar de kringloop zou brengen hier want duurdere merken durf ik niet aan.

En pff, ik had een tijd terug iets gekocht wat een nep parfum bleek te zijn maar wel lekker qua geur dus gehouden. Nu bij die verkoopster nog een flesje van die nep maar wel lekker gekocht en eentje die het totaal niet is maar de gok genomen dat het wel is die ik zoek. We hadden afgesproken gedeeltelijke terugbetaling om de totaal niet is want wil namelijk niet dat ze iemand die misschien niet zo chill erom is oplicht ermee alsnog. Had ze retour geselecteerd “oh oeps, kan je annuleren en dan opnieuw je bezwaar indienen? dan klik ik nu wel gedeeltelijke terugbetaling” en ik zei nog: volgens mij gaat dat niet dat ik opnieuw bezwaar kan maken. Nou dat ging inderdaad niet en heeft Vinted het als een succesvolle transactie gezien. Nu stelde ze overschrijving via de bank voor maar ik wil niet zomaar mijn IBAN geven ook? Gaat weer lekker zo (not) dus tl;dr jullie een idee hoe ik gedeeltelijk mijn geld kan terugkrijgen alsnog? Ze is zelf totaal niet meedenkend wat ik ook zo frustrerend vind :melting_face:

3 likes

Via Paypal? Of een tikkie link sturen? Daar zien ze ook geen bankgegevens op toch

1 like