Marktplaats/Vinted #2

altijd als ik iets koop op Vinted stuur ik meteen verkoper een berichtje dat ik geen haast heb en ze lekker rustig aan mogen doen met versturen! :smiling_face_with_three_hearts: wil dat niemand voor mij moet stressen om nog voor sluitingstijd bij een pakketpunt moet zijn

22 likes

Instant5sterren

5 likes

Soort affiliate links ofzo?

Met konges slojd en andere duurdere merken snap ik de scam wel maar HEMA??

Ja die HEMA advertenties zag ik ook ineens! Ik vroeg af of dat dan gestolen was of nep ofzo idd

2 likes

HĂ© dat vroeg ik me ook laatst af. Ik had via iemand leren handschoenen van de Hema gekocht en pas later zag ik dat ze nog 4 paar nieuwe op haar account had staan. Allemaal nieuw met de kaartjes er nog aan. Ik denk wel dat ze gestolen waren :sweat_smile:

3 likes

@pastelzwart

Ik ben zo’n brave burger dat het niet eens in me opkwam dat het gestolen zou zijn haha, dat klinkt wel als een goede business.

Wat is jullie “tactiek” om te verkopen op Vinted? Ik sleep al heel lang oude kleren mee die ik wil verkopen (op een rommelmarkt of online), maar ik stel het steeds uit. Verkopen jullie ook goedkopere items van h&m achtige merken, of verkopen enkel merken goed? Systematisch je listings aanvullen, of alles in 1 keer online zetten? Andere tips? Ik wil ervan af!

Wat ik anders naar de kringloop zou brengen hier want duurdere merken durf ik niet aan.

En pff, ik had een tijd terug iets gekocht wat een nep parfum bleek te zijn maar wel lekker qua geur dus gehouden. Nu bij die verkoopster nog een flesje van die nep maar wel lekker gekocht en eentje die het totaal niet is maar de gok genomen dat het wel is die ik zoek. We hadden afgesproken gedeeltelijke terugbetaling om de totaal niet is want wil namelijk niet dat ze iemand die misschien niet zo chill erom is oplicht ermee alsnog. Had ze retour geselecteerd “oh oeps, kan je annuleren en dan opnieuw je bezwaar indienen? dan klik ik nu wel gedeeltelijke terugbetaling” en ik zei nog: volgens mij gaat dat niet dat ik opnieuw bezwaar kan maken. Nou dat ging inderdaad niet en heeft Vinted het als een succesvolle transactie gezien. Nu stelde ze overschrijving via de bank voor maar ik wil niet zomaar mijn IBAN geven ook? Gaat weer lekker zo (not) dus tl;dr jullie een idee hoe ik gedeeltelijk mijn geld kan terugkrijgen alsnog? Ze is zelf totaal niet meedenkend wat ik ook zo frustrerend vind :melting_face:

3 likes

Via Paypal? Of een tikkie link sturen? Daar zien ze ook geen bankgegevens op toch

1 like

PayPal kan ik wel opperen want Tikkie werkt volgens mij alleen binnen Nederland, toch?

1 like

Ik stuur wel eens tikkies naar mijn schoonzusje en zij heeft een Belgische bank dus dat werkt iig.

Dit was Italië maar PayPal heeft gewerkt :raised_hands:

3 likes

Niet wat je vroeg, dus sorry als je er niks mee kunt :see_no_evil: maar je zou ook kunnen kijken of je je mooie stuks via een tweedehands winkel kunt verkopen zoals bijvoorbeeld Appel en Ei (zijn nog veel meer winkels die dat doen). Je krijgt daar 40% van de opbrengst. Je krijgt er dan misschien minder voor dan dat je het zelf verkoopt via Vinted, maar het scheelt wel een bult met werk.

4 likes

Bij mij verkoopt zowel h&m als merken goed. Ik had laatst een heel simpel rokje van h&m binnen 2 dagen verkocht met veel likes en biedingen.

En ik maak altijd een hele batch foto’s in 1x maar ik plaats niet alles tegelijk. En mijn marktplaats gaat ook ineens hard dus vaak plaats ik het op beide.

4 likes

Ik denk in de sale gekocht om te verkopen? Dat zie ik nu oa van hema heel veel.

1 like

Ja dat dacht ik eerst ook, maar die handschoenen die ik kocht waren nog niet in de sale geweest. Anders had ik ze zelf in de winkel gekocht haha.

1 like

De 100% korting op verzendkosten in de categorie Boeken is verlengd tot 1 maart :partying_face:

26 likes

Omg hier hoopte ik al op! Maar hoe dan, dit kost Vinted toch vet veel geld?!

Een koper had gevraagd op vinted of ik een artikel kon reserveren want (het was in het italiaans en het werd zo vertaald) diegene moest haar kaart op laden? (Lo acquisto subito tempo di caricare la carta)

Weet iemand misschien wat diegene bedoeld?

Misschien haar Vinted saldo? Dat ze daar nog stortingen van verkopen op verwacht.

3 likes