Ja dat had ik laatst ook inderdaad!
Whaaaat, dat kan toch niet? Hoe makkelijk is het om dan gewoon het helemaaal leeg te halen?
Wat bizar die geleegde pakketjes en of meerdere in zoân kluis
daâs toch dan helemaal niet veilig? Wat eng! Maken ze het zo makkelijk met halen en brengen wanneer je maar zelf wilt gebeurt er ditâŠ
Ik weet trouwens dat hier vaak Fransen en of Duitsers worden afgezeken maar sorry, wat heb vaak moeite met Belgen. Vroeg eentje of ze aantekeningen had gemaakt in het boek wat ze verkocht maar nu na een week nog steeds geen antwoord maar wel online komen en bericht gelezen hebben. Hoe moeilijk is het om te zeggen ja of nee dan wel: moet ik even nakijken en kom bij je terug. Dan maar duurder uit Spanje laten overkomen of hopen op iemand uit NL zich nog doet melden voor de gratis verzendingsactie.
Er zou een man langskomen om een tafel van me over te komen (via Marktplaats). 19u30 zei hij.
Om 19u30 krijg ik een bericht âik ben er om 20uâ.
Het is 20u15 en hij is er nog altijd niet. Oetlul ik wil douchen en in mijn bed Netflix kijken.
Heeft de kracht van klagen op het forum gewerkt?
NEE ![]()
Ik haat laatkomers dus ik weeg af hoe graag ik die tafel kwijt wel (heel graag) tegenover hoe graag ik wil zeggen ânee te laat ik lig al in bed slaapwelâ (ook heel graag).
Ik krijg de hele tijd advertenties op vinted die ik niet kan kopen omdat er geen verzendmogelijkheden zijn. Maak me dan ook niet blij met een dooie mus!
Ahh dit is echt een ergernis, item met vlekken ontvangen, probleem gemeld en fotoâs gestuurd, verkoper zegt het niet te zien. Dus nu moet ik verzendkosten betalen om retour te sturen. Echt geen zin in. Wat doen jullie in zoân situatie?
Ja, met problemen ga ik er vanuit altijd de verzendkosten te moeten betalen als koper.
Ik zou gewoon even bepalen wat het best is voor jou: kun je de vlekken er uitkrijgen en hoef je het dus niet terug te storen en is het alleen niet netjes van de verkoper om zoiets op te sturen? Gewoon houden. Is de prijs vs verzendkosten de moeite van terugsturen waard?
Had laatst iets gekocht van wol wat te heet was gewassen, omschreven als âheel goedâ, niks in de beschrijving en niet te zien op de fotoâs en die verkoper durfde voor deze babytrui 45 euro te vragen. Ja, dan stuur ik hem wel terug op ook al moest ik zelf de verzendkosten betalen en heb ik er ter compensatie iets onzichtbaar vies mee gedaan als fuck you.
Iets onzichtbaar vies ![]()
Kan je ook op een manier aanzetten op Vinted dat je niet naar een bepaald land wil verzenden?
Ik had laatst weer wat nieuws, iemand die me probeerde te dwingen een review achter te laten ![]()
![]()
Nee dit kan niet
Denken jullie dat de volgende persoon mij probeert te scammen?
Ik had via Vinted een boek gekocht, maar kreeg een totaal ander boek opgestuurd. Dus ik een probleem melden, vraagt de verkoper om het retour te sturen. Beetje irritant, want nu heb ik extra werk, maar gelukkig geen verzendkosten dus prima. Ik stuur dat boek retour en nu haalt die verkoper het niet op. Ligt al bijna een week klaar om opgehaald te worden.
Eerst dacht ik dat de verkoper een oprechte fout had gemaakt door het verkeerde boek op te sturen, maar ik begin nu te twijfelen.
ook als de verkoper het niet ophaalt krijg jij je geld terug en is zij jouw geld en het boek kwijt. dus dat zou een domme scam zijn
Ja inderdaad, wat zou de scam kunnen zijn denk je zelf?
geen? misschien is ze ziek of is het ergens hee ver bezorgd of denkt ze gewoon fuck dat boek en mn geld geen zin om het op te halen. en anders een scam die ik me nu niet kan bedenken ![]()
heb je haar een berichtje gestuurd?
Ik dacht misschien stuurt iemand express het verkeerde boek op en gaat er vanuit dat ik het teveel moeite vind om het terug te sturen? Als er verzendkosten hadden bijgezeten, had ik het er waarschijnlijk ook bijgelaten.
Maar dan begrijp ik gewoon niet waarom iemand het niet ophaalt. ![]()
Edit: ik heb geen berichtje gestuurd. Misschien heeft ze ook gewoon een hectische week ofzo. Ik gebruik vinted nog niet zo lang, dus ik dacht misschien zie ik een scam-mogelijkheid over het hoofd.
Ik snap niet waarom - bij mij telkens - Duitsers via Vinted spullen aanbieden maar dan alleen buiten Vinted om willen afhandelen & verzenden? Zo irritant.
Is nog een overblijfsel van het oude platform Klederkreisel waarop ze eerst zaten. Die willen eerst geld zien alvorens op te sturen zodat de koper nooit kan miepen van nooit gekregen en dus dat zij als verkoper geld en artikel kwijt zijn in zoân geval. Veelal hebben ze ook hele verslagen met dat ze niet buiten Duitsland willen sturen en of geen retourzendingen accepteren wat weer een Kleinanzeigen (denk Duitse Marktplaats) manier van handelen is.