Marktplaats/Vinted #2

Vind dat Vinted dit eigenlijk moet weren, daar is het platform toch niet voor bedoeld… heb nu iemand zover dat ze buiten Duitsland wil versturen, wel met Paypal betalen maar dat is voor mij geen probleem. Ze hebben allemaal slechte ervaringen met aankopen via het systeem zeggen ze, wat ik echt bijzonder vind want zelf heb ik dat helemaal niet via Vinted.

Oh aanvulling; ze wil enkel als ik ‘als vriend’ betaal via Paypal ipv met kopersbescherming pff.

3 likes

Mij teveel gedoe en skip dit dan ook, waarom zitten ze dan op Vinted

8 likes

Ja heb ik nu ook gedaan! Ze proberen via Vinted dus zaken te verkopen maar willen van niks gebruik maken van het platform pff.

2 likes

Rustig meid!

8 likes

Als vriend heb jij helemaal geen bescherming juist dan maar de vraag of het veilig is. Familie en vriendenoptie met PayPal gebruik ik maar uitsluitend voor de mensen die in die groepen vallen en dienst en goederen, wat dit is, daarbuiten. Snap dat zij dan een fooi moet afdragen en anders jij (soort “kopersbescherming”) maar kom op, ga dan niet op Vinted zitten inderdaad. Zo irritant!

2 likes

Ja ik vind de argumentatie ook zo gek, heb nu dus aantal duitsers die weigeren met ‘diensten & goederen’ en alleen als ‘vrienden’ willen verkopen. Iemand zegt bijv:

‘Ik betaal liever als vriend. Vorig jaar zijn er vier artikelen ter waarde van in totaal €400 van me gestolen, terwijl ik gebruikmaakte van kopersbescherming. Deze functie beschermt alleen de koper, niet de verkoper. Hoewel ik het artikel verzekerd had verzonden en het duidelijk was dat de ontvanger het pakket had opgehaald, stond PayPal na een maand van discussie nog steeds niet aan mijn kant. Het interessante is dat ik niet de enige ben; veel mensen op Reddit klagen dagelijks over hetzelfde probleem’

1 like

Ja dan betaal je niet via paypal maar gewoon de vinted app? Kutduitsers.

1 like

Ja de argumentatie om Vinted niet te gebruiken snap ik ook geen hol van. Echt zo vervelend inderdaad. Is ook niet 1 Duitsers, heb het nu al aantal keer gehad.

En als vrienden en familie betalen beschermt alleen de verkopende partij weer juist en niet de kopende partij. Heel heftig van die 400 en producten kwijt dan natuurlijk maar als ze echt zo nodig eerst geld willen zien dan kan ook bankoverschrijving en is gratis binnen de EU naar andere EU rekeningen en gelijktijdig beschermt jou dat weer niet als koper. Waarom kunnen mensen gewoon niet eerlijk zijn waardoor er zoveel wantrouwen is ontstaan? :frowning:

3 likes

Bah, even mijn frustratie kwijt: ik had een dure set van essentiel antwerp gekocht op Vinted. Na betaling en naarmate de tijd verstreek kreeg ik al twijfels over de verkoopster omdat ze superveel ‘nieuw met prijskaartje’ van het merk verkoopt en het bij mij ophing als dat ze was afgevallen en het niet meer paste. Toen de verzendzak open ging rook ik al sterke parfum, na heel goed nakijken vond ik vlekken in het kruis wat lijkt op menstruatiebloed. Nu hopen dat ze me niet scamt met het terugsturen en geld terugkrijgen :woozy_face:

3 likes

Ik ben dit topic aan het bijlezen en kan nu alleen maar denken: nieuwe wenkies :laughing:

1 like

Haha die had ik al maar had er zéker van gekund :smile:

2 likes

:face_vomiting:

3 likes

Vind dat Vinted dit eigenlijk moet weren

Vind ik ook zo erg, ik heb het nu een paar keer gemeld als een verkoper wil dat het buiten de app wordt afgehandeld, maar daar doet Vinted niks mee.

Wat ik trouwens wél heb ontdekt: hoe je AI-beelden succesvol kan melden! Je moet de advertentie rapporteren als “foto van internet” en dan wordt-ie verwijderd. Doe dit nu bij elke AI advertentie die ik tegenkom en elke keer met succes.

17 likes

Ik vind het zo irritant als ik iets bestel en de verkoper het dan niet op tijd op stuurt en ook niet reageert :smiling_face_with_tear: wel m’n geld terug maar goed

Oh en het geld van dat open pakketje met de verloren oorbellen heb ik gelukkig ook terug!

Ik ben benieuwd of de actie gratis verzending op boeken wéér verlengd gaat worden. Lijkt me niet toch? Maar zou wel mooi zijn, de drempel om te kopen wordt wel lager. En ik heb zelf ook mijn boekenkast een stuk leger gekregen, jammer dat het aardig stil is sinds ik mijn advertenties even had verborgen :’( Denk dat ik niet meer getoond ben op de voorpagina

2 likes

Kun je nou aardig verdienen op boeken, of levert kleding meer op?

1 like

Ik heb een aantal dure studieboeken (management) goed kunnen verkopen!

1 like

Ik heb in een maand tijd iets van 110€ aan boeken verkocht. (Zitten ook LE boeken tussen)
Het is echt heel verschillend met hoe snel het loopt. Als ik op zondagmiddag een paar nieuwe boeken plaats kan het ineens vier verkopen zijn, soms een week niets tot het laat in de avond een keer is en dan verkoop je weer wat

2 likes

Heb het net uitgeprobeerd en hij lijkt verlengd te zijn :partying_face:

3 likes