Marktplaats/Vinted #2

Ik zag het vanochtend :partying_face: Ben benieuwd of het de bedoeling is voor de komende maand

1 like

Kreeg net de melding dat het tm 31 maart verlengd is!

2 likes

Me too! Whoo! :partying_face:

1 like

Gelijk nieuwe boeken geupload :partying_face: stond al weken op mijn to do lijst :sweat_smile:

4 likes

Vallen tijdschriften ook onder deze actie trouwens? Want misschien kan ik die dan eens uploaden en kijken of het verkoopt.

Ik zie dat tijdschriften een aparte categorie is, ik denk dus zelf niet dat die meedoen helaas. Maar het is het proberen waard, je kan het proberen met een enkel tijdschrift?

Zeker het proberen waard thanks :slight_smile: en anders nog de hoop Engelstalige kringloopboeken die ik steeds weer terugbreng naar de kringloop.

Voor tijdschriften werkt het helaas niet! Ik zocht net naar een tijdschrift van Miljuschka en zag daarbij gewoon de verzendkosten staan.

Ik vind die actie van geen verzendkosten eigenlijk maar raar. Waarom vinden we het zo normaal dat om niks te betalen voor een service die geld kost en uitstoot geeft etc etc. Stimuleert toch alleen maar nog meer kopen kopen kopen

4 likes

Ja deels met je eens, maar ik denk echt dat er veel minder nieuw wordt gekocht als de kosten voor tweedehands laag zijn. En als de productie vermindert = minder afval uiteindelijk.

2 likes

Dit is zo, maar ik denk dat een heel groot van deel van de boeken die nu verkocht worden via vinted, niet nieuw gekocht zou worden. Mensen worden er echt hebberig van, het schiet z’n doel een beetje voorbij zo.

2 likes

Maar het gaat toch niet om de kosten van een product maar om een dienst waar je nu niet voor betaalt en dat vind ik iets geks. Overigens denk ik ook helemaal niet dat de oplossing naar minder produceren goedkope tweedehands producten zijn. We hebben al een super slecht beeld van wat het eigenlijk kost om iets te laten maken en zijn veel te gewend dat alles super cheap is en dat kan alleen maar door de massaconsumptie dat die prijs gedrukt wordt. Juist het idee dat omdat een product een vorige eigenaar heeft gehad we opeens maar een fractie van de waarde van een product willen betalen is super gek. Alsof een product dan opeens nog maar zo weinig waarde heeft. Is ook echt vrij Nederlands want in veel andere landen wordt tweedehands veel ā€œrealistischerā€ geprijsd maar dan vinden wij het weer duur.

6 likes

Dit en volgens mij is allang aangetoond dat platformen als Vinted juist meer koopgedrag in de hand werken (ook niet tweedehands) omdat ze het toch makkelijk weer ā€œduurzaamā€ kunnen verkopen.

6 likes

Zaterdag een pakket afgegeven op een DPD punt, pakket moest naar Duitsland. Heeft een pakketpunt niet eens verlaten en ik krijg nu de melding dat ze het niet konden bezorgen en dat ze hem terugsturen

ff het pakketpunt bellen?

2 likes

Love deze ā€œover mijā€, ze is wel DUIDELIJK!!!

@quarterlife Terecht punt hoor. Ik heb er ook wel mixed feelings over. Vooral ook omdat in de grote stad aan huis wordt bezorgd door een fietskoerier, waarvan ik inderdaad vermoed dat er sprake is van onderbetaling. En dat is een lastige kwestie. Als je de service niet afneemt, is de baangelegenheid er niet voor zo veel bezorgers. Maar eigenlijk wil je de onderbetaling ook niet in stand houden.

4 likes

Ik weet niet of dit het goede topic is.

Ik heb een boek te koop staan, op bol en amazon staat het boek met deze kaft te koop voor boven de 200 euro. Hetzelfde boek (denk ik) met andere kaft voor zo’n 80 euro. Nu heb ik een bod van 60, wat ik ook snap als ie nieuw 80 is, maar ben toch bang dat ik een of andere speciale editie nu voor veel te weinig verkoop. Wat zouden jullie doen / hoe kom je erachter waarom er zo’n prijsverschil is bijv op bol?

1 like

Isbn checken en een google-zoektocht aan wijden?

1 like

De website bookfinder.com raadplegen met je ISBN. Dan kan je echt heel veel vinden over boeken en ook waar ze te vinden zijn.

1 like

Dankjewel, ook @ixxi !