Jaa hoor t nu idd, maar was ik alweer vergeten haha
Videoland
Jan&Brigitte
Die twee zijn zo verschillend. Brigitte is echt wel een leuke vrouw en vind het knap van haar hoe ze in het experiment staat. De heeft het echt een kans gegeven. Maar als je dan je best doet en je krijgt amper een vraag of een antwoord terug dan zou ik ook denken doei zoek het uit. Jan is denk ik iemand van weinig woorden of in ieder geval moeite met communiceren en eerder zijn gevoelens willen laten blijken door cadeaus en je ontbijt klaar te maken âs morgens. Snap ook niet zo goed dat Jan door de selectie is gekomen. Want deze man laat werkelijk niks los.
Joep&Carolien
Vond het knap van Carolien dat ze het geprobeerd heeft met die loser en nog zo dr best deed. Hij is echt alleen maar bezig met zichzelf en haar aan het gaslichten. Goed dat ze aangaf dat hij tijdens de huwelijksreis steeds het initiatief nam en daarna ineeeens geen aantrekking voelde. Ook fijn dat Rowan haar verdedigde daarin Want je voelt je al kut en om dan ook nog naar de anderen (en op tv wat ze niet wilde) je emoties te tonen is al ellende. Ik hoop echt dat RTL nu kapt met die jongen nog langer zendtijd te geven bij welk programma dan ook.
Antoin & zân vrouw (naam Ff kwijt)
Vond hem meteen al rode vlaggen geven tijdens de voorstel aflevering, maar dat kan persoonlijk zijn. Snap alleen niet zo goed waar het dan tussen hun mis ging als dat verhaal van die overleden ex van haar al wel even geleden is (en dus niet hoe ze het in de verhaallijn brachten). Maar heb ook niet alles van hun gezien.
Verder zou ik het echt leuk vinden als Rowan en Astley en Sonny en Dylan bij elkaar blijven. Vind die beide echt zo leuk samen en lijken elkaar echt gevonden te hebben.
Vind het niet helemaal eerlijk hoe sommigen Jan afschrijven. Brigitte deed haar best qua gesprekken, maar ik heb Jan ook zéker zijn best zien doen. Hij geeft haar bloemen, koopt een leuke tas voor haar, kookt voor haar, laat zijn baardje staan voor haar en trekt een trui aan die ze blijkbaar samen hebben gekocht?
Wel een mismatch qua emotionele ontwikkeling/inhoud denk ik, maar vind het niet eerlijk om het dan zijn âschuldâ te laten zijn.
Maar wat heb je eraan als iemand bloemen voor je koopt en voor je kookt maar je er geen normaal gesprek mee kunt hebben en hij alleen maar duimpjes of âokĂ©â stuurt als je hem whatsappt? Dingen kopen voor iemand is makkelijk, maar ik vind dat hij er verder niet echt veel moeite in steekt
Die man is gewoon totaal geen apper en prater. Complete mismatch dus met haar, maar hij doet op zijn manier zeker zijn best vind ik en vind het echt geen hork
Wat voor rode vlaggen zie jij bij Antoine dan? Ik denk dat hij een beetje passief is, vaak alles wel best vind, maar rode vlaggen? Ben wel benieuwd wat je aan hem ziet.
Volgens mij zei een van die experts op de trouwdag ook iets van âAls hij x, y en z aan zichzelf verandert komt het helemaal goedâ (weet even niet meer wat precies). Vond dat ook al zo raar
Wow alsof je een man van 50 nog ff kunt veranderen
Ik vind Jan echt zo leuk, ja ben ik nu gek of is hij wel heel aardig? Ik had t idee dat sinds dat gesprek op terras over die scheiding (ofja hij ging er niet echt op in) dat het helemaal over was voor B.
Ik snap het wel als je al niet een prater bent dat dan zoân onderwerp voor de cameraâs heel heftig is.
Ik vond die vrouw met rode krullen trouwens echt vreemd doen?? Tegen Caroline âje laat je wel kennen zegâ enzâŠ
Dit zei ze noujuist tegen Joep volgens mij? Had het idee dat Astrid noujuist team Caroline was.
Ja volgens mij ook!
Samenvatting
Mee eens! Ik vond Astrid echt de lieve moeder in deze aflevering en gewoon degene met veel rake opmerkingen. Ook over Brigitte dat ze niet moest wijzen met haar vinger naar Jan, want het is geen klein kind.
Verder vond ik het veel draaien om Joep en Carolien. Elk stel had het erover, ook in de kamer zoals bij Astley en Rowan. Zal vast wel in scÚne zijn gezet om meer sensatie te creëren.
Niet zozeer zijn gedrag maar meer wat hij toen allemaal zei over wat hij zocht in een vrouw, dus voordat hij ging trouwen. Bijvoorbeeld dat zijn aanstaande een grote vriendengroep moest hebben⊠dan denk ik echt hoezo keur jij iemand op hoeveel vrienden je hebt? Nou en meer van dat soort âeisenâ. Maar zoals ik zei dat kan ook persoonlijk zijn hoor.
Oooo dan! Vond het al zo gek!
Wat ik ook opmerkelijk vond is dat Antoine een keer zei niet echt moeilijke dingen meegemaakt te hebben in zân leven. Hij zei het vast een beetje anders, maar zoiets. Vond ik ook een kleine orange flag, van een mens met mogelijk vele blinde vlekken over zichzelf of een beetje bleu nog ofzo.
Ik vraag me nog steeds af of dat gevoel van mij wel klopt hoor.
Maar dit kan toch ook gewoon? Het leven loopt zoals het loopt, super fijn toch voor hem dat hij tot op heden geen grote obstakels is tegengekomen. Of dat niet zo ervaren heeft.
Ben ik dan zelf een red flag omdat ik juist wel weer een rugzak met shit meedraag?
Ja dat kan inderdaad gewoon, dat alles toevallig op rolletjes loopt en je van kinds af aan een super steunende omgeving hebt die jou het leven helpt makkelijk maken. Tegelijkertijd vraag ik mij af: als alles zo makkelijk was, heb je dan wel Ăšcht je nek uitgestoken voor jezelf en voor wat je wilt?
Maar misschien is deze mijmering van mij een cognitieve dissonantie omdat ik eigenlijk jaloers ben op mensen die zeggen het makkelijk gehad te hebben
En over jouw laatste vraag. In de context van mijn opmerking: integendeel dan, toch?
Volgens mij zei Antoine dat in reactie op het overlijden van Kimâs vriend, dat hij nooit iemand verloren had of te maken had met ziekte oid. Dat is toch juist alleen maar fijn voor hem? Heeft weinig te maken met bleu zijn of een beschermende omgeving.
Vind het ook wel heel bizar dat we nu zelfs ânooit iets ergs meegemaakt hebbenâ gaan zien als bijna-red flag en dan zeggen; heb je je nek wel uitgestoken?
Huh, ik vind dit best een gekke opmerking? Oké ik ken mensen die nog nooit wat hebben meegemaakt en die mede daardoor echt 0.0 empathie en diepgang hebben, maar ik vond hem juist best steunend overkomen? Fijn juist als mensen nog niet zoveel ellende hebben meegemaakt!
Dan heb ik het verkeerd onthouden. Ik dacht dat hij het had over zân leven in het algemeen maar kan zijn dat ik het verkeerd geĂŻnterpreteerd heb.
En @Druppels ik wil even benadrukken dat ik niet doel op het niks ergs meegemaakt hebben op zich wat opmerkelijk zou zijn, maar het dĂšnken dat je nooit iets ergs hebt meegemaakt. Ja dat voelt voor mij als een orange flag, als in: hmm opvallend! En dat ik dan nieuwsgierig ben of dat echt zo is of dat iemand een beetje een een bord voor zân kop heeft of een beetje vermijdend is ofzo
@kleinmeisje ik vind hem ook emphatisch steunend overkomen hoor!