Wat een saai seizoen zeg. Ik vind alleen François en Wilfred leuk tot nu toe (aflevering 4).
Wow die pizza met knakworst, aflevering 4 begint al goed
Martijn z’n ware aard komt steeds meer naar boven
Wat een kneus.
Zooo die martijn is manipulatief zeg. Wat een nare manier van “iets oplossen”, sta dan ook open voor een gesprek
Hij is volgens mij ook mega camera bewust… kiest echt z’n timing… pff wat een geladenheid tussen die twee. Volgens mij in zo’n hele Ibiza vriendengroep hiërarchie -vibe voor beiden ook nóg krenkender als de een de ander afwijst of andersom. Kramp aan alle kanten…
Ja dit, maar zij betrekt het ook meteen op zichzelf, ze gaat meteen in de verdediging. Hij heeft het gevoel dat ze hem de hele tijd terecht wijst, en zij blijft zeggen dat dat allemaal niet zo is, ipv dat ze ff ingaat op wat hij over zijn gevoel zegt en waarom hij dat voelt. En ze heeft ook een punt dat hij dat soort dingen gewoon meteen moet zeggen, ipv laten opstapelen en dan ineens een paar uur later aangeven. Ik vind dat ze allebei wel vrij onvolwassen met het conflict omgaan.
En och die vader van Wychian die meteen ‘rustig aan, rustig aan’ tegen z’n zoon begint te zeggen als hij de trouwzaal binnenkomt en z’n moeder een knuffel geeft.
Hoppa zand erover joh
aflv 6
Hij pakt haar op uitspraken die zij ‘plagerig’ bedoelt omdat hij haar ook de hele tijd zit te treiteren met uitspraken.
Wat een walgelijke gast. “Ciao ciao”
Maar zij heeft ook elke keer weer aanleiding voor discussie. Nu ook weer in het voorstukje dat ze dan zegt: nou niet echt goede morgen hoor.
Vermoeiend stel.
Hoe groter de kans van slagen, hoe verder de huwelijksreis, dacht de productie?
aflevering 6
100% eens. Ik snap ook niet dat ze niet laten zien wat er in de auto is gebeurd. Volgens mij gaat het helemaal nergens over, maar heeft hij al besloten dat het geen match is en doet hij ook z’n best niet meer.
Maar er was toch een koppel waarover de experts al hadden gezegd: daar hebben we echt moeten ingrijpen want daar klapte de hele boel. Ik zet m’n geld vast in op Nicole en Martijn.
Aflevering 6
Samenvatting
Ik begrijp ook niet dat die expert pas langskomt op het moment dat het al geklapt is? Hij had toch beter na die discussie in de ochtend al kunnen komen, de lucht was duidelijk nog niet geklaard. Met hem erbij hadden ze het misschien wel goed kunnen uitpraten en hadden ze wellicht weer op goede voet verder kunnen gaan. Maar goed dat is niet zo’n goede tv natuurlijk
Aflevering 6
Maar dit is elke keer zo toch, was bij de vorige seizoenen ook. Die experts komen pas om de hoek kijken als het kwaad eigenlijk als geschied is, en er worden voor zover je kunt zien ook niet echt kritische vragen gesteld of er echt diep op ingegaan. Nu ook, die expert zegt meteen dat hij alleen maar komt vragen wat er gebeurd is, geen advies geven of wat dan ook. Sowieso is hij een bioloog en geen relatietherapeut. Zet daar gewoon een relatietherapeut neer en gooi er meteen een therapiesessie tegenaan als blijkt dat het de verkeerde kant op gaat. Dan kunnen ze ook een beetje leren hoe ze dit soort conflicten op een goeie manier kunnen aanpakken, leren ze elkaar beter kennen en heeft het misschien daadwerkelijk nog een kans van slagen.
Samenvatting
Ja eens hoor. Ik had alleen verwacht dat het dit seizoen anders/beter zijn, omdat de experts nu ook mee op reis gaan. Dat was volgens mij voorheen niet zo? En inderdaad is die Patrick sowieso niet echt de geschikte persoon hiervoor.
afl 6
Ik ben nu pas bij dat stukje waar Nicole een Martijn in dat stadje aan het eten zijn maar ik kan er niet naar kijken. Wat een hork die Martijn. Nicole doet haar best om de sfeer te keren en een beetje over koetjes en kalfjes te praten, maar hij blijft zo nors.
Zij zal vast haar mindere trekken hebben hoor, maar ik vind hem echt een engnek.
Ik denk dat Martijn zich voordoet als een soort vrije vogel, maar eigenlijk oerconservatief is in zijn ideeën. Ik denk dat hij het niet trekt dat Nicole voor zichzelf opkomt, zelf wil rijden, hem aanspreekt op dingen die haar niet bevallen etc.
Martijn en Nicole
Ik vind het vooral heel typisch. Meneer is gekrenkt door iets wat ie zelf vanaf het begin af aan al doet. Echt gevalletje pot verwijt de ketel. Maar als hij het doet is het dus plagen, en als zij het doet is het hem omlaag praten en bekritiseren? Get over yourself. Naar mijn idee ook de reden dat ie eerst ook geen voorbeelden gaf, omdat hij goed wist dat het belachelijk zou overkomen. En waar het bij haar wel duidelijk plagen/grapjes leken (en wellicht ook wat aanpassen aan zijn niveau/humor) was het bij hem naar mijn idee wel onnodig bekritiserend. Volgens mij is het vooral zijn (misplaatste) ego dat hem in de weg zit. Vind het iig een hele nare man. En vind het ook jammer dat hij mogelijk wordt ontzien gezien we geen beelden zagen van de terugweg in de auto. (Of het moet zijn dat er op de terugweg sowieso geen apparatuur in de auto ging, maar dat zou me verbazen)
Tegelijkertijd: deze mensen passen gewoon niet bij elkaar. Geen therapeut gaat dat verhelpen
Ja dat is weer een heel ander punt, en ik vind niet dat ik (of jij of wie dan ook behalve zijzelf for that matter) dat kan bepalen nav de paar beelden die we hebben gezien, de korte tijd dat zij elkaar kennen en de invloed die de aanwezigheid van de camera’s daar hebben op hun gedrag.
Ik bepaal dan ook niks. Zij kiezen zelf of ze doorgaan of niet. Maar als je binnen een week zo in de conflicten zit en elkaar het leven zuur maakt durf ik geld in te zetten op een split. Edit; Probeer met mijn eerdere opmerking vooral ook te zeggen dat ik denk dat de therapiesessie om twee mensen die elkaar niet kennen en zo clashen op een lijn te krijgen niet echt leuke tv is, waarschijnlijk niks oplost en het ook een bewuste keuze kan zijn om niet teveel te porren.
Martijn en Nicole afl 6.
Samenvatting
Wat een naar mannetje is die Martijn. Ik denk ook dat hij buiten de camera’s heel anders doet dan voor de camera, maar uiteindelijk zie je wel zijn ware aard op beeld terug. Hadden ze niet even zijn 2 ex-vrouwen kunnen ondervragen als onderdeel van de selectie? Ik blijf het toch bijzonder vinden dat die zogenaamde “experts” niet door zijn enorme ego heen prikken. Of ze doen dit toch expres voor de sensatie en kijkcijfers… eigenlijk echt walgelijk.