Married at first sight

Ik denk dat er vrij weinig valt op te merken aan de rijstijl van Nicolle, maar die engnek wil haar gewoon ergens op ‘pakken’ en even het mannetje spelen (want ja vrouwen kunnen dat natuurlijk sowieso niet he, rij instructrice of niet). Zoiets manipulatiefs en dan op zo’n zogenaamd beheerste, kalme manier doen vind ik echt een enorme red flag.

18 likes

Precies dat dacht ik ook. Heel eng figuur.

7 likes

Aflevering 8, een opsomming van persoonlijke irritaties:

Hoe die moeder van Paula in haar handen klapt na die geloften van Remco, haar hele houding in die stoel, hoe ze door die zaal blaat dat de kinderen van Paula daar zitten (en dan die arme meid die zegt “oma misschien moet je gewoon even :shushing_face:), ik vind echt alles aan deze vrouw vervelend. Het begon met die opmerking over die jurk (“ze is ook geen 20 meer”) en daarna kan ik me alleen nog maar storen.
En als Martijn nog één keer ciao ciao zegt :nauseated_face: deze gast is toch gewoon een grote show, hij weet denk ik zelf niet eens wie hij nou eigenlijk is en wil vooral heel graag bepaalde dingen uitstralen.

Als ik dit allemaal typ denk ik ook, waarom kijk ik dit eigenlijk haha. Ik vind Blind Getrouwd België zoveel beter, de hele begeleiding eromheen en hoe alles veel serieuzer wordt aangepakt, snap niet dat NL daar nog steeds geen voorbeeld aan heeft genomen, hoewel, dan heb je natuurlijk ook weinig tot geen drama tv.

13 likes

Ik ben ook aan het kijken en wil ook m’n mening delen!!

Ik ben nu bij aflevering 6 (spoiler modus weg gehaald)

Whychian en Loes: loes lijkt me zo’n droogkloot haha. Heeft ze een abc als trouwgelofte geschreven… Maar dan wordt het wel weer hilarisch omdat ze het totaal monotone stem voorleest, alsof het een serieus gedicht is ofzo. Haha, vind haar wel een grappig wijffie.
En die lange vriendin van haar ook… Kreeg bij haar wel zo’n leuke meid vibe.

Maarten en Richelle: worden die niet moe van zichzelf?

Blonde ibiza gangers: denk dat die man onlangs heeft geleerd dat hij een gevoelsmens is, maar nu nog moet leren hoe hij communiceert.
Ik snap wel wat hij bedoelt met dat ie zich afgesnauwd (?) voelt, zij kan idd wel betweterige opmerkingen maken maar hij laat daar geen reactie op zien in het moment. Als je het later aanhaalt en zij vraagt om concrete voorbeelden, is dat een hele terechte vraag. Dan moet je dir wel noemen man, anders weet zij niet waar jij kritiek op hebt! Dit is geweldloze communicatie 101! Dat boek moet hij nodig lezen.
En waarom sturen ze de gedragsbioloog naar hen om te mediaten? Ze hadden een van de psychologen nodig.

Paula: prachtige vrouw! Maareh… Slaapt met de hondjes in bed? Oeii…! Hahaha
En haar bruidegom, zijn zoontjes lijken net kleine grote mensen haha en ik zit zo gebiologeerd te kijken naar ze steeds, probeer uit te vinden waar het nou aan ligt!
Maar dat wordt toch niks. Die bioloog expert zei: ze passen goed want allebei middelmatig. Nou, ik weet niet of die typering helemaal klopt voor beiden… die man is toch veel te sullig voor haar?

1 like

Hahaha ik typte dit in de diepe nacht (en net pas gepost)… Geen idee wat ik daar bedoelde maar ik doelde idd op een spoiler!
Zal het even editen :stuck_out_tongue:

En geen idee welke aflevering nu op tv is…

1 like
afl 9 - moeder van paula

Ik wil echt mijn haren uit mijn hoofd trekken

15 likes

Oeps ja idd.
Ik twijfelde ook eigenlijk of ik het wel in een spoiler moest plaatsen want het is niet dat dit een verassing is voor mensen die de aflevering nog moeten kijken ofzo.

1 like

Ja maar ik vind het wel weer een mismatch hoor die Paula en haar man. Dat ze al een 25-jaar getrouwd stel lijken, en allebei uit de tests zo middelmatig, zijn toch geen goede redenen om twee mensen te matchen?
Ik vind Paula ook onsympathiek, denk dat zij gewoon een moeilijk mens is. Hmm… Misschien is ze gematched voor de kijkcijfers… :worried:

2 likes

Ik ben het er mee eens hoor, maar die Remco vond ik ook best wel ongemakkelijk overkomen.
Hij zegt net de verkeerde dingen, of reageert maar half en kijkt een beetje schaapachtig. Zijn houding helpt ook niet echt mee, hij komt gewoon wat onzeker over en dat zou ik zelf ook niet heel aantrekkelijk vinden.
Natuurlijk zal hij het allemaal een beetje teveel vinden en voelt hij zich overweldigd. En ze hebben elkaar pas 4 uur meegemaakt, dus hopelijk kan hij straks meer zichzelf zijn ofzo…
Zonder die irritante moeder erbij.

5 likes
Afl 9

Als ik Remco was zou ik echt not amused zijn met deze match… wat een figuren die schoonfamilie

9 likes
Aflevering 9

Omg wat een ongemakkelijke situaties allemaal

Die moeder van Paula, en ook niemand die zegt van “joh nou is het leuk geweest”
Ook defensie of brandweer
Defensie
Oh goed (??)

Remco is zelf ook echt een ongemakkelijke man vind ik, hij valt een beetje tegen in vergelijking met zn introductie. Ik snap Paula dan ook deels wel al zou ik het zelf niet zo snel op tv zeggen allemaal (en het hoeft ook echt niet over uiterlijk te gaan dat is zuur) :grimacing:. Maar goed zijn misschien de zenuwen van Remco ook.

Wichian die zoooo droog reageert als zij Loes zegt dat haar vorige vriend overleden is? Geen greintje empathie ofzo, gelijk een praktische vraag of ze het dan niet moeilijk vindt als ze gaan samenwonen?!?! Boeiend, zeg even iets meelevends?

Maarten en Richelle zijn naast saai ook zooo stijf, ben benieuwd of ze dit seizoen ooit nog iets oprechts doen in plaats van dit krampachtige “als jij het leuk vindt dan vind ik het ook leuk hihihi” naar elkaar

Sorry heel epistel maar Martijn en Nicole moeten echt kappen denk ik. Ik vind Martijn heel eng maar Nicole is ook nooit heel concreet in wat er nou gebeurt (behalve na het autoincident) kan ook komen omdat Martijn de boel manipuleert (waarschijnlijk) maar als ik haar was zou ik het echt afkappen en niet meegaan in zijn rare sprongen en pogingen tot toenadering

Trouwens wat is er anders aan Blind getrouwd? Dit is de eerste NL versie die ik kijk en ik ben juist weer gewend aan MAFS Australia met non stop drama en ruzie dus daarmee vergeleken is NL echt zen.

3 likes

Aflevering 9

Samenvatting

Die moeder van Paula. Dat mens is bloedserieus, maar ik heb het idee dat ik naar Koefnoen zit te kijken :see_no_evil:

Edit: Dat komt ook door Remco zelf hoor, wat een onhandige hark. Waarschijnlijk totaal de weg kwijt door die familie, maar dat helpt echt niet.

6 likes

Bij Blind Getrouwd worden de koppels veel meer begeleid en ondersteund in het elkaar leren kennen, er zijn veel gezamenlijke activiteiten met alle koppels bij elkaar waardoor ze ook met elkaar kunnen uitwisselen waar ze tegenaan lopen en hoe ze bepaalde dingen aanpakken. Heb ook het idee dat de koppels er veel relaxter maar ook serieuzer in staan en veelal oprecht de intentie hebben elkaar te leren kennen en te onderzoeken wat de match is.
Ook na de huwelijksreis het samenwonen is anders, alle koppels zitten dan in een eigen appartement dat voor heb geregeld is dus niemand is in zijn of haar eigen huis en ze gaan dan vanuit dat appartement ook gewoon hun normale leven weer oppakken met werk etc.

3 likes

Oh dat klinkt inderdaad als een betere opzet (in ieder geval voor de slagingskans)! Dank voor de uitleg :blush:
Ik mis in MAFS NL ook wel de inbreng van de professionals/coaches moet ik zeggen, misschien dat het nog komt maar ze spelen een vrij laffe rol tot nu toe.

1 like

Oh wow serieus haha
Het enige wat ik me kan herinneren de afgelopen afleveringen is Patrick die bedenkelijk kijkend het verhaal van Nicolle (zoals hij zegt) aanhoort en een sekscoach (denk ik?) die een blinddoek en veer heeft uitgedeeld.

3 likes

Misschien hopen ze op chagrijnige deelnemers die al direct bij elkaar in de irritatiezone gaan zitten? Geen idee, het werkt in elk geval niet echt

2 likes

Dit heb ik ook al eens gedacht! Denk dat een dag(deel) rust tussendoor echt veel zou uitmaken…

1 like

Maar hier zou ik ook nerveus van worden. En het vuur werd hem al aan de schenen gelegd toen hij zijn vrouw nog niet eens had ontmoet, dat zal de zenuwen nog wel extra hebben aangewakkerd.
Ik geef hem nog het voordeel van de twijfel.

9 likes
Aflevering 10

Nou, vooral toen Nicole uit haar brief voorlas dat Martijn, al voor dat gedoe in dat zwembad op dag 1 in de vakantie, had gezegd dat hij het als een spelletje zag en dat hij net zo makkelijk weer gescheiden was, dacht ik dat die Patrick daar wel iets op zou zeggen. Al was het maar omdat iemand zo luchtig met zijn wetenschappelijk experiment omgaat. Hij heeft notabene bij al die deelnemers al hun vingers zitten opmeten haha :laughing:
Ik kreeg van Wychian ook helemaal de kriebels deze aflevering op die motor, met zijn genieten, met dat gedoe over dat iedere man dat wel begrijpt als een vrouw hem vasthoudt op een motor :face_vomiting:

10 likes

Aflv 10

teringjantje er komt gewoon nog een koppel bij, houdt het dan nooit op :smiling_face_with_tear:. Francois en Wilfred stralen echt als ze elkaar zien, leuk. Ben benieuwd hoe het gaat tussen de twee voruwen. En heb medelijden met Remco, misschien niet de meest spontane man, maar zij komt nou ook niet heel dynamisch over ofzo. Loes en Wychian wordt niks, hoogstens vrienden denk ik.

9 likes