MastercheFF

Wij hebben een mix van Nederlandse paaslunch en Russische paascake, eieren en zoete rijst (met rozijnen enz). Daarna op vakantie en in de avond tapas hahah.

1 like

Ik heb morgen iftar met allemaal meiden (zo rond de 30) en misschienn wil ik zelf bao buns maken met een vulling van crispy spicy chicken en wat komkommer ofzo. Maar wat is handig om dan te doen? Kan ik de buns inclusief vulling in de magnetron doen om op te warmen? Of kan ik de buns niet opwarmen in de magnetron en alleen de vulling en moet ik ze daar dan vullen?
Wat is slim?

Ik denk dat los opwarmen beter gaat. Ik stoom de bao’s normaal, maar wellicht dat dat in de magnetron ook wel gaat met een bakje water erbij? Geen idee haha. Maar denk dat het eind resultaat wel beter is als je ze los opwarmt.

In dat soort winkels koop ik vaak paprikapuree van Univer (die koop ik ook in Duitsland), ajvar, voordelige tomatenpuree, noodles en pasta. Met die laatste 4 ben ik niet heel merkvast. Ook bakproducten vind ik altijd leuk om te checken, brood en Turkse kaas. Soms hebben ze ook andere smaken jam dan wij.
Geen hele spectaculaire lijst dus, maar wel de vaste items die ik check als ik in zo’n winkel kom.

Nu heb ik ook zin om zo’n winkel te bezoeken! :smiley: Laat je je buit nog zien als je geweest bent? Ik vind het altijd leuk om mee te genieten.

2 likes

Vooral de kruiden van TRS. Garantie masala. Kurkumma/haldi. Dhania powder/koriander poeder. Red chilli peper en tikka masala. Vind dat de beste merk en sterke kruiden.

1 like

Heeft iemand tips om deze te bereiden? Ik vind ze heel lekker maar ze waren helemaal aangebakken in mijn pan (ondanks olie en water) :smiling_face_with_tear: stoommandje aanschaffen?

Ik doe deze idd altijd in een stoommandje, kan ook die metalen van de ikea zijn en als we zeggen lets go crazy dan bakken we ze nog ff na voor een crispy randje. Lukt bakken ook niet als je ze eerst ontdooit?

2 likes

Dit is echt :drooling_face:
Er zijn ook varianten te koop met melkchocolade en kaneel. Die zijn nog lekkerder!

Je kunt ook een vergiet in je pan hangen. Werkt prima! :blush:

3 likes

Oh slim! En dan bodempje water in de pan en deksel erop?

6 likes

Ja :blush: Zo kun je bijvoorbeeld ook groenten stomen.

2 likes

Iemand nog échte aanraders om te halen bij de Hanos?
Ik woon echt op 5 minuten fietsen en heb al heel lang een pasje maar ben vandaag pas voor het eerst gegaan omdat ik Chai siroop wilde. Toen bedacht ik me dat ik wel vaker kan gaan eigenlijk, ben benieuwd of jullie nog tips hebben!

Is de Chai siroop lekker? En zo ja, van welk merk?

1 like

Jaa, van Monin. Vind die echt heerlijk!

2 likes

Het is een beetje oefenen maar ik doe 3 minuutjes in olie bakken op medium-laag vuur, dan nog 3 minuutjes met 2-3 eetlepels water erbij. Als je ze alleen in olie bakt worden ze ook gaar. Denk dat stomen ook werkt!

1 like

Hoe gebruik jij hem? Heb hier ook een fles staan, maar gebruik het eigenlijk nooit.

1 like

Laagje siroop, melk opschuimen en dan de opgeschuimde melk eroverheen schenken

1 like

Smaakt naar pepernoot. Veel kruidiger dan de poeder die ik normaal gebruik.

4 likes

Oh hopelijk heeft Makro die ook, daar heb ik een pasje van!

Hebben jullie een favoriet recept voor Hollandaise saus? Ik heb het nog nooit gemaakt en zie zoveel opties online.