Oh hopelijk heeft Makro die ook, daar heb ik een pasje van!
Hebben jullie een favoriet recept voor Hollandaise saus? Ik heb het nog nooit gemaakt en zie zoveel opties online.
Ik gebruik altijd geklaarde boter (kant en klaar) en een staafmixer. Zorg voor een goed kannetje waarmee je heel gedoseerd kunt schenken. Je hebt namelijk 2 handen nodig, een voor staafmixer of garde een andere voor schenken vd boter. Zorg dus dat de bak waarin je het doet stevig staat.
Het grootste risico is het schiften vd saus. De gesmolten boter wil ik daarom niet bloedheet, maar nog wel vloeibaar. Ik laat het dus afkoelen na het opwarmen, en zoek naar het punt tussen koel en vloeibaar.
Ik denk dat op deze pagina veel goede tips staan en het verschil tussen klassiek en snel recept:
dankjewel handige pagina met veel tips! Gaat vast goedkomen vanavond
Wat doen jullie hier op qua kruiden? (Wat niet al te duur is, ik ken mezelf blijft er weer zon potje staan als het niet bevalt )
Een mix van paprikapoeder, uienpoeder, knoflookpoeder, zout en peper en wat olie.
Uienpoeder is wat prijziger maar die kan je ook weglaten.
Dankjewel! Hoeveel zou ik nodig hebben voor 600 gram?
En zou een eetlepel olijfolie genoeg zijn?
Een eetlepel olijfolie is denk ik te weinig. Ik doe qua koken veel uit de losse pols dus exacte hoeveelheden geven vind ik lastig, maar ik gok dat ik eerder richting 3 à 4 eetlepels ga.
Van de kruiden zou ik van het zout en de peper een halve theelepel nemen, en van de rest een hele theelepel.
Dankjewel!
Ik denk dat z’atar hier ook lekker op is! Dan zitten er al meerdere kruiden door elkaar in een potje.
En idd paprikapoeder en knoflookpoeder, dat maakt veel lekker ;). Of, helemaal andere kant op: beetje kerriepoeder?
Je zou eens kunnen kijken bij de bieb naar het spice wise green boek van Michel Hanssen. Daar staan wel een aantal basismixen in die je bij heel veel groentes kan doen!
Dat kende ik nog niet, ga ik even zoeken bij de appie😊
Dankjewel!!
Ook een kwestie van veel proberen natuurlijk😊
Jaaaa of ras el hanout. Ook zo lekker.
Waarom wil je het vervangen? Hou je niet van de smaak?
Ehm… paksoi misschien? Dat heeft een beetje dezelfde soort structuur. Al is spinazie wel echt het lekkerste denk ik.
Boerenkool? Snijbiet, andijvie postelein?
Heeft iemand toevallig het boek “Over Rot” van Meneerwateetons? Ik ben heel benieuwd naar de beschrijving om zelf een fermentatiekast te bouwen van een oude koelkast. Is dat heel lastig?
Ik heb wel zijn boek ‘over worst’. Daar staat ook een beschrijving in. Ik maak zo wel even foto’s en stuur die met een pb. Ik heb zelf niet zo’n kast gemaakt nog, maar het lijkt niet super ingewikkeld
Volgens mij is over rot wel later uitgebracht, het zou kunnen dat er in dat boek een versie staat met wat updates. Geen idee hoor maar misschien nog iets om rekening mee te houden.
Ik heb ‘over rot’. Je mag me wel een PB sturen.