Weet iemand of je amandelen moet roosteren als je er amandelpasta van wil maken?
Ik denk dat dit echt smaakgebonden is, als je een intensere smaak wil zal dat wel beter zijn.
Ik had laatst dosa mix van de amazing oriental, die is ook glutenvrij want op basis van rijstmeel en linzen geloof ik. Je kunt ook zelf het beslag maken maar de mix maakt het wel makkelijk. Je hoeft alleen water toe te voegen en het even te laten staan en je beslag is klaar.
Gougères, finger sandwiches, mini quiche etc.
Mini Quiche - 4 ways! Die met champignon is lekker, vooral ook gruyere gebruiken.
Deze recepten gebruik ik vaak.
Ja de tips van @Bunnyslippers sowieso! Misschien is het ook leuk om gazpacho mee te nemen, gewoon in een oude waterfles oid. Dan kun je het voor iedereen in een bekertje schenken.
Focaccia met olijven/tomaten is ook lekker, of iets van een borrelbrood met kaas/knoflook.
Niet heel bijzonder maar wel makkelijk te vervoeren en eten: fruitspiesjes, spiesjes met tomaat en mozzerella of andere groente, hartige muffins/quiche.
Inderdaad quiche of een ander soort hartige taart. Ik maak vaak de Ottolenghi bloemkooltaart, die kun je gewoon in punten snijden Yotam Ottolenghi's cauliflower cake recipe | Baking | The Guardian
Een spaanse tortilla werkt hiervoor ook goed (al is het wel lekker om die te dippen in bv aioli).
Ik zie bij cateringbedrijven bij evenementen waar iedereen loop/staat ook wel eens prikkers/spiezen met verschillende lekkere dingen erop, dat is misschien ook wel handig? Dan kun je verschillende kleine hapjes op een prikker doen (wat olijven, tomaatjes, gevulde peper, dadel, stuk tortilla).
Je kunt dan ook zoete en hartige prikkers maken en als je echt wilt zelfs uitpakken met een spectaculaire spiezenegel (maar dan dus met lekkere dingen erop)
Uiteraard! Ik maak graag mijn eigen deeg als ik een grote quiche maak (ook van haar site), maar als ik mini’s meeneem doe ik dat altijd last minute dus ain’t nobody got time for that en ook makkelijker te vormen in je muffin tin.
O duh lees nu pas goed, ik heb van die diepvriesplakjes hartig taartdeeg gebruikt van Koopmans. Maar met verse uit de koeling zou ‘t ook makkelijk kunnen, mss kan je daar nog makkelijker veel rondjes uitsteken.
Nee volgens mij niet helaas
Ik heb ze al een hele poos niet meer gekocht dus ik kan de smaak niet meer precies terughalen maar die van Indonesia vond ik altijd wel chill!
Ohh nu twijfel ik of ik niet ook deze bedoel, mn herkenningspunt was de palmboom op de verpakking maar die hebben ze allebei :’)
Ik wil dit recept volgend weekend voor vrienden maken:
Maar wat zal ik er verder nog bij serveren?
Rijst? Een bepaalde groente of salade?
Ik zou er gegrild brood en een salade bij serveren als je het als hoofdgerecht serveert.
Klinkt lekker! Inderdaad zeker brood om het vocht lekker mee te kunnen dippen. Misschien ook nog iets van gewokte groenten erbij zoals paksoi, bimi of groene asperges en wat zoetzure komkommer.
Hey ik zoek een blender waarmee ik makkelijk zelf hummus en pesto kan maken.
Ik heb via de zoekfunctie de magimix blender gevonden, was volgens mij wel voor iets anders. Dus ik vroeg me af of deze blender ook hiervoor goed werkt?
Of er andere beter/ handiger zijn?
Ik heb een magimix mini le plus keukenmachine en die is prima om humus en pesto te maken. Ik heb lang humus gemaakt met een staafmixer, maar je hebt echt de kracht van een food processor nodig om het mooi glad te krijgen.
Ik denk dat er ook andere apparaten goed zijn voor deze twee dingen, maar een magimix heeft wel een hele goede een zware motor die ook een lange levensduur heeft. Ik vind het een goede aankoop.