MastercheFF

Joeee ik heb een kitchenaid ijsmachine gekregen voor mijn verjaardag en wil morgen graag yoghurt ijs maken. Heeft iemand hier toevallig een goed recept liggen? Mag wel wat interessanter qua smaak dan alleen yoghurt, zag al recepten met honing of vanille of andere dingen erdoorheen, dus sta overal voor open!

3 likes

Vind ik zelf altijd lekker, maar je moet er wel van houden

2 likes

Ik reageer op een hele oude post maar ben benieuwd welke broodrooster het is geworden.

En @Marquez past in dit model een heel broodje erin?

Ik google me echt suf maar elke keer als ik een goeie gevonden denk te hebben lees ik toch ook weer een paar slechte reviews met wel cruciale minpunten. Bijv dat de buitenkant super heet wordt, of dat het brood niet mooi egaal bruint.

Ben dus echt op zoek naar een broodrooster waar een volledige boterham in past, egaal bruint en ook een kruimellade heeft. Hoop dat iemand tips heeft :blush:

3 likes

Heb je een budget?

1 like

Wilde het liefst rond de 50 euro. Maar als ik een perfecte vind wat net iets erboven zit vind ik t ook niet erg.

Als een broodje nog niet ontdooid is, past het niet. Maar dan breek ik de korst aan de bovenkant af en die droog ik dan (voor paneermeel)
Als het ontdooid is past het wle maar wel met wat geprop. Dan is het broodje niet meer plat, dat vind ik zelf niet zo erg maar ik weet niet of je dat wel wilt.

1 like

Yoghurt met yuzu (of citrus) is echt een hele lekkere combinatie! Je kan er ook limoen van maken als je geen yuzu sap kunt krijgen. Dan maak je van de yuzu limoen en van de limoen een halve citroen.

300 gr karnemelk
75 gr slagroom
35 gr yuzu sap
75 gr Griekse yoghurt
150 gr witte basterdsuiker
1 limoen (rasp en sap)
1/2 tl vanille extract

Alles mengen en opdraaien in de ijsmachine.

1 like

Ohmyfoodness had hier laatst wat stories over, misschien staat er wat leuks bij. Staat gepind op haar account

2 likes

Is dit misscgien iets voor je? Voor mij werkt die prima. Vooral ook niet te inegwikeld en duur

1 like

Nog niets gekocht! Als ik af en toe een geroosterd broodje eet, rooster ik die in de oven. Zit nu in een beschuitfase qua ontbijt. :blush:

1 like

Ik heb deze: Severin AT 2509 - Broodrooster - RVS | bol.com

Is vrij breed en mijn broodjes passen er eigenlijk altijd in, sowieso 2, maar bij kleine broodjes lukt 4 ook. Bij ‘brede’ sneetjes steekt er soms wel een halve centimeter boven het rooster uit, maar dan duw ik hem vaak nog iets in en wordt alsnog het hele broodje geroosterd. Ben er blij mee in ieder geval.

3 likes

Thanks @Mette12 , @Marquez en @girlonfire.

Ga denk ik de Severin proberen ivm de makkelijke beschikbaarheid en budget.

Ben nog wel benieuwd of jij vindt dat hij gelijkmatig aan 2 kanten bruint @girlonfire. Las wat reviews dat het niet het geval is. (Terwijl anderen dan weer lovend zijn :sweat_smile:).

1 like

Ja, hij bruint prima gelijkmatig aan 2 kanten, nooit last gehad dat 1 kant geroosterd was en de andere kant niet.

1 like

Besteld! Thanks!

1 like

Munt-frambozen yoghurtijs! :icecream:
@Bunnyslippers resultaat mag er best zijn voor een eerste poging. Volgende keer iets minder frambozen of er een betere saus van maken (nu waren t gewoon heel bevroren klompjes) en iets meer suiker/honing denk ik, maar de consistentie is prachtig schepbaar geworden!

16 likes

Hebben jullie aanrader voor een leuk cocktail boek? Ik zoek: klassiekers, innovatieve cocktails en een beetje mooie opmaak van het boek.

1 like

Ik gebruik die van Go-Tan altijd en die kan je gewoon 3 maanden bewaren!

1 like

Bij mij staan die potjes altijd eeuwig open oops
Soms foe ik er wel een klein beetje olie zodat de bovenste laag olie is en dan blijft het zeker goed
En altijd even het randje van de deksel schoonmaken en voor gebruik controleren op schimmel

2 likes

Ik heb laatst de cocktail bijbel gekocht en ben er echt blij mee.

Misschien een hele domme vraag, maar kan je vloeibare margarine ook koud gebruiken in sausjes? :see_no_evil: