MastercheFF

Ik vind ik zelf het lekkers als het vers afgebakken is, dan heb je in ieder geval njet dat de lasagnebladen droog worden of te nat door de magnetron bij het herverwarmen

Misschien wat meer kruiding in de saus? Ik gebruik zelf meestal veeel meer dan wat in een recept staat. Of als je bovenop geraspte kaas/mozzarella gebruikt, een ander merk proberen? Ik zou 'm overigens ook morgen afbakken!

Weet iemand of je zijden tofu kunt invriezen zonder de zachte structuur te verliezen?

2 likes

Heb ik nu gedaan! Laat de saus een nacht staan en dan morgen maken, ben benieuwd :relaxed:

2 likes

Waar kopen jullie griesmeel/durum tarwe aan een normale prijs/kg?

Vroeger kocht ik de 5kg zak van Soubry, maar die is hier uit de handel.

Bij de Turkse supermarkt.

Iemand aanraders voor een lekker ontbijtje? Ik ga zo naar de appie. Ben wel zwanger

Pancakes met aardbeien

2 likes

Haha had je verwacht dat mensen anders allemaal rauwe vis zouden aanraden?

3 likes

Opzich wordt zalm nog vaak bij brunch gedaan, of cocktails misschien

Nu te laat maar tip voor de volgende keer, chilaquiles!

1 like

Heb je misschien een receptje

Easy Chilaquiles Verdes - Isabel Eats dit kan je als basis gebruiken. Je kan in feite nachos/tortillas uit de winkel gebruiken maar ik vind het echt 100x lekkerder om het met zelf gemaakte tortillas (met masa harina) te maken. Ik koop meestal salsa verde uit blik (
https://www.google.com/search?q=canned+salsa+verde+chilaquiles&tbm=isch&chips=q:canned+salsa+verde+chilaquiles,online_chips:la+costena:J5oyvN2_YyQ%3D&client=ms-android-samsung-ss&prmd=ivnbz&hl=en&sa=X&ved=2ahUKEwjcg6GzlK6EAxVfkv0HHSrzCR0Q4lYoAXoECAEQBw&biw=384&bih=729#imgrc=rCqAjfuYSzWdCM)
Vaak maak ik savonds veel verse tortilla’s voor taco’s en dan in de ochtend met de restjes chilaquiles.

2 likes

@Luzarl @Sanseveria @Calypso @Panda @ZusjevanJoost @Brum @FrozenFlame @ciselering volgens mij heb ik nu alle burritos wereldgerecht saus fans uit het beutyblogtopic haha, deze dip uit een zakje is ook met zure room en lijkt er echt precies op, hoef je niet dat hele pakket te kopen als je dat niet wilt

12 likes

Ga dit weekend ff testen!

2 likes

Ik ook! Goeie tip :smiling_face_with_three_hearts:

2 likes

Ja deze komt er in de buurt, maar is nog niet helemaal hetzelfde vind ik! Plus ik vind de kruiden voor in de burrito’s ook lekker en met de wraps erbij is het in de 1+1 bonus altijd wel een goede deal vind ik :wink: Maar deze heb ik idd ook in huis!

2 likes

Oh wat goed, ik ga het proberen!

1 like

Nicee! Ik heb gisteren het ‘recept’ van @Brum geprobeerd en dat is ook echt een goeie

3 likes

Ik probeer dus nu een lamstajine te maken (heb niet vaak met lam gekookt). Hij moet in totaal 1 u en 15 min sudderen. Maar mijn lam (ik heb lamsbout gekocht) was na 20/25 minuten al gaar en hard. Ik weet niet zo goed hoe dit werkt, moet ik nu dan juist doorgaan en is dat pas de fase dat hij zacht wordt of gaat hij alleen maar harder worden?

Heb ook het idee alsof mijn gasfornuis te hard gaat, ik heb hem op het laagste standje maar er komt nog best wat geluid van de tajine af zeg maar. Misschien suddert ie wel veeeel te hard?

1 like

Heb je een vlamverdeler? Ik kook nu nooit meer met mijn tajine, maar vond dat wel prettig koken

2 likes