MastercheFF

In aanvulling op dat filmpje, plakkerig betekent meestal een te dikke laag olie!

4 likes

En dat slijt ook vanzelf. Ik had dat nl in het begin ook en nu geen last meer van.

1 like

Hoe groot is je huidige schep en wat zijn de afmetingen van je steen? Ik vind zelf ongeveer 30 cm het fijnst, maar dat is redelijk standaard.

Dan zou ik gewoon voor een platte van 30 gaan!

2 likes

Ik denk er al een tijdje over om een hakmolentje te kopen! We hebben in principe al een blender en een staafmixer (beiden wel oud en waren goedkoop), dus aan de ene kant twijfel ik of dit weer typisch consumptiegedrag is, maar aan de andere kant twijfel ik over het model. Ik wil hem vooral gebruiken om noten te hakken, pesto te maken, knoflook en gember te hakken.

Zo’n model had ik mn oog op laten vallen:

Maar nu twijfel ik of ik niet beter dan voor een set met staafmixer
additional-p191291kp-072z_cordedhandblender_ac

of gewoon beter een foodprocessor (go big or go home he)

Heeft dat nou echt veel meerwaarde?

Wat zouden jullie doen?

• Hakmolen
  • Hakmolen + staafmixer
  • Foodprocessor
  • Niets, je hebt al een blender

0 stemmers

Ik heb zo’n set met staafmixer en ben er echt onwijs blij mee. Ik heb niet zo’n mixer (voor als je taart/cake wilt bakken oid) en dan is ook dat garde opzetstuk super fijn.

Ik vind een hakmolen en een staafmixer met zo’n bakje erbij een beetje dubbel. Maar een foodprocessor is echt iets extra’s. Alleen daar moet je wel behoefte aan hebben, als in, specifieke zaken die je niet in zo’n bakje of je blender zou kunnen doen, zoals het snijden, of notenpasta maken. Want soep, humus, pesto kun je met de andere tools maken. Ik zou dus naast de blender een een goede staafmixer met bakje aanschaffen en kijken of nog iets mist.

Ik heb zo’n set met staafmixer maar zou dan wel opletten wat de inhoud van dat molentje is. Ik vind de mijne namelijk net wat te klein om lekker te kunnen gebruiken voor hummus/pesto etc

1 like

Go big or go home: Ninja BN800EU 3-in-1 Foodprocessor | Officiële Ninja webshop - heb je meteen een nieuwe blender

Als je liever niet nog een apparaat wil dan dit; Tefal Ingenio Hakmolen 900 ml - Coolblue - Voor 23.59u, morgen in huis

1 like

Ik heb de hakmolen en ben er tevreden over voor de dingen die jij benoemt.

Eerder had ik ook een set met staafmixer waar ik ook heel tevreden over was van Philips. Had alleen een keer iets niet goed aangesloten op elkaar waardoor het hakmolentje beschadigde en niet meer helemaal goed werkte. Vandaar dat ik toen de losse van Kitchenaid hebt gekocht. Heb de staafmixer alleen verder nooit meer gebruikt. Dus als je de staafmixer ook wilt gebruiken dan zou ik die set kopen, als je het nu al niet echt mist zou ik de losse molen doen.

Ik weet niet welke maat de foodprocessor is maar ik vind de mijne wel echt te groot/teveel schoonmaakwerk om erbij te pakken voor het snijden van ui/knoflook. Die kleine is in 1 minuut afgewassen en heeft niet zoveel onderdelen waardoor hij makkelijk op mijn droogrek past.

1 like

Ik vind het hakmolentje van de staafmixer niet sterk genoeg voor noten.

Een staafmixer+blender gebruik ik voor dezelfde dingen (staafmixer net wat makkelijker schoonmaken maar als die dood is komt er geen nieuwe) en een hakmolen voor hele andere dingen en daarom een meerwaarde.
Ik zou gaan voor een hakmolen die past bij de porties die je wil maken. Een kleine losse voor kleinte porties, voor grote hoeveelheden en nog meer opties de foodprocessor. Wat anderen ook al opmerken een portie knoflook en gember hakken gaat niet in een grote kom van een foodprocessor maar een invriesvoorraad wel.

Je kan ook een hakmolen overwegen die niet elektrische werkt. Ik vind zo een heel handig en is goed op te bergen want klein

2 likes

Voor de dingen die je ermee wil doen zou ik eigenlijk geen machine kopen haha. Gember en knoflook kun je heel makkelijk op de rasp doen (die van Microplane zijn erg fijn en blijven goed scherp). Dat scheelt ook weer afwas.
Noten hak je net zo snel en mooier met de hand en voor pesto maken zou je ook een vijzel kunnen gebruiken.

Mocht je wel een machine willen hangt het er een beetje vanaf hoeveel volume je normaliter maakt. Ik maak vaak wat grotere hoeveelheden, dus dan is zo’n hakmolen veel te klein. Ik heb een magimix keukenmachine waar ik erg blij mee ben, zeker een aanrader! Mijn zus heeft er een van KitchenAid en daar had ze veel gedoe mee, reparatie duurde een paar maanden en de Bijenkorf en KA wezen steeds naar elkaar. Weet niet of het n=1 is, maar misschien goed om daar online even in te duiken voor je er een aanschaft.

1 like

Ja, ik rasp knoflook en gember eigenlijk ook altijd met een Microplane.
Hier trouwens wel een andere ervaring met KitchenAid! En het hakmolentje van de staafmixer van KitchenAid is wel sterk genoeg om noten mee te hakken/fijnmalen @Loes.

Dan had ik een maandagmorgen product want zelfs het hakmolentje van de goedkope lidl staafmixer ging nog langer mee en ik kon geen aanspraak maken op de garantie want het was gebruiksschade.

Volgens mij staat op de planeetmenger na (want die heeft Magimix niet) Magimix wel wat hoger qua kwaliteit als het komt op food processors, zie ze ook vaak in professionele keukens. KA betaal je ook wat voor de looks natuurlijk (en zal vast ook prima werken).

Ik gebruik m’n microplane ook graag, maar dan kan je toch niet tot het eind raspen zonder je vingertop op te offeren?

2 likes

Je hebt van die speciale handschoenen waar je wel heel ver door kan raspen zonder je vingers mee te nemen.

Help! Heeft iemand een quick fix voor mijn lasagne die as we speak niet gaar wordt? Heb een recept gevolgd maar heeft kennelijk te weinig vocht want de lasagnebladen worden niet zacht… het staat nu 45 min in de oven en het vocht is ‘op’. Kan ik nog melk of zo er overheen gieten om het te laten garen of is het jammer dan verpest?

Ik heb een vriendin dit een keer met water zien doen en dat werkte wel? Het kan niet veel kwaad denk ik? Harde lasagne is ook niks haha

1 like

Ja zou ook denken beetje water of saus en dan afdekken zodat het een beetje gaar kan ‘stomen’?

2 likes