MastercheFF

@Marquez @MadameMignon Ik hoorde dit vandaag in een eten-podcast: een aanbieding van 4 nummers Delicious Magazine en dit boek cadeau voor de prijs van het boek.
Ik weet niet of ik de link mag posten, maar het is de url van het magazine, met /etenstijd (dat is de podcast van Yvette van Boven en Teun van der Keuken) erachter. Voor wie dit leuk vind.

6 likes

Nee deze heb ik gewoon gefrituurd van zo’n zakje van de toko haha!

1 like

Ik herkende deze aanbieding van een insta adv en je kan ook zonder de /etenstijd die aanbieding kopen. Staat gewoon op de Delicious Magazine website. Mocht je Teun en/of Yvette de spon niet perse gunnen :biggrin:

1 like

Die zijn toch echt het beste wat je in NL kunt krijgen, haha.

1 like

Thanks voor de tip! Mijn pan was niet heet genoeg denk ik, nu werd de onderkant meteen donkerder en krokant waardoor er niks meer vast plakte :pray:

3 likes

Ik ben niet echt een masterchef maar ik vroeg me af of jullie ook hebben/vinden dat champignons minder lekker zijn als ze ingevroren zijn geweest? Ik maak wel eens soepen en vries deze dan in maar dat is echt niet zo lekker. Terwijl ik ook wel eens zo’n ingevroren champignonsoep haal bij de slager en dan smaakt het prima. Maar dat komt door een conserveermiddel misschien?

1 like

Soep wordt dunner/wateriger als je het invriest. Zeker champignons die al veel water bevatten verliezen hun structuur. Hoe de slager dat dan doet … geen idee!

1 like

Bak je de champignons voordat je ze in de vriezer doet? Want dat is waarschijnlijk het verschil, ik doe dat wel en mijn soep smaakt nog steeds goed als hij uit de vriezer komt. Mijn recept:

3 likes

@Marquez ja ik laat de soep wel eerst afkoelen maar inderdaad op het aanrecht.

@PrincessPeach ja? Oh wat gek. Ik bak ze ook eerst inderdaad! Maar ik vind dat ze zo’n gummie achtige structuur krijgen. Niet alleen in soep maar ook andere gerechten wat uit de vriezer komt.

1 like

Ik denk het eerlijk gezegd niet, een shockvriezer wordt echt veel kouder. Maar ik maak nooit champignonsoep haha, dus je zou het zeker kunnen proberen.

1 like

Zou het dan kunnen helpen om je soep in ijskoud water af te koelen? En dat een paar keer herhalen? Ik weet natuurlijk niet hoe jij je soep af laat koelen vloeistof maar zelf laat ik het altijd gewoon op het aanrecht afkoelen en na een poosje is het wrl afgekoeld maar dat duurt wel wat langer dan de pan in ijskoud water zetten.

1 like

Welke tahini kopen jullie?

Ik kocht eerst gewoon deze

Maar had deze zomer deze pot uit londen meegemomen en wow wat een verschil!

Ik zie dat esthers cookery m wel verkoopt, maar ik heb geen zin om te bestellen of daar langs te gaan. Dus weet iemand nog een ander goed merk? En als ie in den haag te koop is is het helemaal top!

1 like

Ja nee Al Arz is helaas de allerbeste en moeilijk verkrijgbaar en ook nog in Israël geproduceerd :broken_heart:

Ja helaas :sob:

Heb jij die versgetapte van Tigris & Eufraat wel eens geprobeerd?

Nog niet! Als mijn huidige pot leeg is ga ik dat eens doen

1 like

Is dat mijn keuken in het Nederlands? Ik ga zo naar de bieb en zag dat dit boek beschikbaar is. Als je zegt welk recept je zoekt kan ik even voor je kijken!

2 likes

Shit, maar had het kunnen weten want ik heb het bij ottolenghi gekocht.

1 like

Ik kan deze krijgen bij de AH XL op het Gelderlandplein in Amsterdam. Daar heb jij misschien niets aan, maar andere mensen wel! Is echt heerlijk!

2 likes

Die Al Arz is idd heerlijk, maar bij de Turkse supermarkt zijn er meer goede te verkrijgen. Zitten in een vergelijkbare fles, en zijn ook heel romig. Vind die verpakkingen sowieso ook fijner dan een glazen pot.

2 likes

Deze werd me aangeraden door de verkoper in Tigris & Eufraat en is heel lekker!!! 10000x beter dan alle potjes die ik gehad heb (en uit Libanon dus veilig)

5 likes